Laptop maakt een verschrikkelijk piepend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCostari

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
11
Dit is echt verschrikkelijk het doet pijn aan m'n oren.
Sinds ik vanmiddag een spel wou spelen, zat ik opeens zonder geluid.
Toen ik een geluids combi maakte van het hoofdgeluidsterkte van de speakers en het afspeelgeluid van de microphone maakte dat een verschrikkelijk piepend geluid, als ik hem heel hard zet.
Anders is het een raar geruis.
Toen ik men laptop reboote, had ik weer geluid in het spel, maar het piepend harde geluid was nog niet weg.
Ik snap niet wat ik fout gedaan zou hebben.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de speakers en microphone niet tegelijk moet laat afspelen, maar kan ik dan nog geluid opnemen?
En waarom kan ik uberhaupt geluid afspelen met men microhpone? Ik dacht dat die voor opnemen was en ik zie ook maar 1 ding waar geluid uitkomt op men laptop heel vreemd.

Het enige wat ik gedaan is wat mappen uit menu start verwijderen.
Maar daar staan bijna alleen maar snelkoppelingen in, dus ik zie niet wat dat fout gedaan kan hebben. Maar je weet maar nooit.

Ik heb al geprobeerd om systeemherstel te doen, maar dat gaat niet door mijn virusscaner G Data.
En er is geen manier om die uit te zetten.
Vreemd genoeg nadat ik het toch 1x geprobeerd hebt, kan ik nog maar een herstel optie kiezen.
En dat is de mislukte poging ongedaan maken.
Geprobeerd in veilige modus, nee hoor gebeurde niks en die enige optie bleef gewoon staan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik maak me hier echt zorgen over.

Bedankt,

MrCostari
 
Je hebt niets fout gedaan denk ik zo.

Steeds die pieptoon is bedoeld om een diagnose te maken.
Is het een lange pieptoon?

Een piep die steeds op dezelfde toon doorgaat geeft aan dat er een hardware error is met de voeding of met het moederbord. Open de systeemkast en trek de geheugenmodules en de insteekkaarten los.

Even de voetjes schoonmaken en daarna de geheugenmodules en de insteekkaarten weer terugplaatsen. (hoop voor je dat dit het is)

Als dat niet helpt, dan, als dat mogelijk is een andere videokaart proberen. Als dat niet helpt, dan heeft die pc een probleem. Kun je het niet zelf dan even naar de winkel.
 
Klinkt al 'rondzingen'.
Zet in geluidsinstellingen je microfoon eens wat zachter.
 
Het gaat over een laptop.
En als ik het AFSPELEN van mijn microphone aanzet MET het afspelen van mijn normale geluid, de speakers, en als ik die beide heel hard komt er een verschrikkelijk piepend geluid uit. Het gaat door merg en been.
Maar als ik alleen mijn speakers aanzet, hoor ik dat niet.
En als ik ze beide zacht zet, hoor ik alleen een zacht geruis.
Hoe harder, hoe meer het op een piep geluid lijkt.
Ik kan wel nog gewoon geluid opnemen met mijn microphone en dan ook geluid afspelen met mij speakers.
Dus ik denk dat ik gewoon het geluid van de microphone niet moet aanzetten, want dan is er niks aan de hand.
Maar toch vind ik het raar, want dit hoort toch niet te gebeuren normaal gesproken?
 
Ik heb je serieus antwoord gegeven op je vraag.
 
het geluid komt doordat je met je microfoon te dicht bij je speakers zit.

je moet of het geluid van je microfoon zachter zetten.
of je moet verder van je speakers gaan zitten ;)

microfoon zet je zo zachter rechts onderin met rechter muisknop op speaker icoontje klikken- klik dan op GELUIDEN- daarna klik je op OPNEMEN- dubbel klik op je microfoontje- klik dan op NIVEAUS en zet hem dan op 50% of zachter dat is het meest geschikte niveau
 
En dat is dus hetzelfde wat ik schreef.
Zucht.
 
haha ik heb het nog maar eens vermeld;)
alleen heb ik er maar bij gezet waar je dat doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan