Laptop maakt geen verbinding met internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renedepater

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
13
Goedendag,

Ik zit al even met een probleem,
Wat ik zelf niet opgelost krijg, mede komt dat door mijn geringe verstand van pc's
Ik heb een ASUS laptop, uit 2013 aangeschaft. een half jaar geleden, deed het altijd top, inclusief internet.
Nu wil het zo zijn dat ik er sinds vorige week ineens problemen mee heb, met het internet dan.
De laptop verbindt zich met een modem/router, maar dan zegt hij verbinding beperkt of hij doet helemaal niets.
Ik heb het al op verschillende plekken geprobeerd, maar overal het zelfde probleem.
Dat betekend dat het dus iedergeval aan de computer licht.

Ook heb ik het via ethernet geprobeerd, daarmee gaf hij ook geen verbinding.
Mijn driver is een Atheros 9845.
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar al heeft iemand de gouden oplossing ben ik hem/haar zeer dankbaar

Ik hoor het graag
Vg René
 
Het zou ook aan je router kunnen liggen.
Als je die eens uit zet en weer aan zet na een paar tellen.
 
Dankuwel voor u reactie,
Heb ik al geprobeerd,
Maar ik denk sowieso dat het meer aan mijn laptop ligt, doordat de rest van de apparaten het wel allemaal doet op onze wifi thuis.
En op school en in de trein doet mijn laptop het ook niet op internet, dan ligt het denk ik aan mijn laptop zelf.
 
Als ik je vraag de netwerk adapter installatie ongedaan te maken in apparaatbeheer weet je dan wat ik bedoel?
Anders moet ik het even gaan uitleggen namelijk, welk besturingssysteem heb je ?
 
Als ik je vraag de netwerk adapter installatie ongedaan te maken in apparaatbeheer weet je dan wat ik bedoel?
Anders moet ik het even gaan uitleggen namelijk, welk besturingssysteem heb je ?
@terrabbo danku voor u reactie
Er staan 3 drivers onder apparaatbeheer bij netwerkadapters, ik heb ze allemaal 1 voor 1 een keer in- en uitgeschakeld.
Dit heeft alleen niet geholpen.
er staan atheros AR9845, dat is de network adapter
Mijn besturingssysteem is Windows 8.1 64 bit
 
Hoi,

Uit en inschakelen is niet voldoende. Je moet echt kiezen voor "installatie ongedaan maken" en daarna je systeem herstarten.
 
Hallo
Dan ga ik zo dan proberen. Moet ik ze dan alle 3 de installaties ongedaan maken, of alleen de Atheros Network adapter?
En wat bedoelt u met systeem herstarten? Want systeemherstel wil die niet doen zonder internet?
vg
 
Je netwerk adapter en je draadloze netwerk adapter. Ik bedoel overigens gewoon je laptop opnieuw opstarten waarna de kaarten weer worden herkend en "schoon" worden geïnstalleerd.
 
Hallo
Dat heb ik ook geprobeerd, en weer hetzelfde probleem, verbinding beperkt en vervolgens heb ik geen internet.
 
sluit hem dan direct van de router met een lan kabel aan. Dan heb je zeker weer internet.
Ga dan naar http://drp.su/ en download de laatste drivers voor je netwerk.
Kan lang duren in de gratis versie en als ze gedownload zijn moet je ze handmatig installeren.
Dit programma heeft al menigeen uit de brand geholpen.
 
sluit hem dan direct van de router met een lan kabel aan. Dan heb je zeker weer internet.
Ga dan naar http://drp.su/ en download de laatste drivers voor je netwerk.
Kan lang duren in de gratis versie en als ze gedownload zijn moet je ze handmatig installeren.
Dit programma heeft al menigeen uit de brand geholpen.
@kostenezer Wat bedoeldt u met een lan kabel aansluiten? Met ethernet? sorry heb er weinig verstand van, maar via ethernet heb ik in ieder geval hetzelfde probleem.
 
een lankabel ziet er zo uit:
kabelp6p.jpg
Oké, kleur kan verschillen:D

Direct van router naar laptop (neem ik aan)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een adsl kabel aangesloten, maar blijf hetzelfde probleem. Verbinding is beperkt.
 
Vanaf de router dus bedraad aangesloten op de laptop ? Dus het probleem is niet alleen draadloos maar ook bedraad.....
Heb je hem al eens gelijk op het modem aangesloten dus de router er even tussenuit laten. Gewoon de LAN kabel van modem naar laptop.
 
Ja heb ik ook al geprobeerd, het zelfde probleem, de laptop kan eigenlijk nergens meer verbinden met internet met of zonder snoer
 
Het lijkt me defecte hardware. Als ik me niet vergis (weet het eigen wel zeker) voorziet ASUS in 24 maanden garantie dus ik zou hem daar aanbieden eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan