Laptop maakt niet automatich verbinding met router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik mijn laptop met windows 7 opstart maakt deze niet direct automatisch verbinding met mijn draadloze router alhoewel dit toch zo is ingesteld.
Ik moet dan telkens mijn netwerk uit de lijst selecteren en verbinding laten maken.

Bestaat er een andere manier om de laptop onmiddellijk verbinding te laten maken met de router ?

je zou kunnen proberen hem via een batch bestand opnieuw verbinding te laten maken...
die moet je dan wel in de lijst opstarten in je start menu zetten:

batchbestand:
1. open notepad (windows + r -> notepad)
2. kopieer en plak dit:
@echo off
cls
ipconfig /release
ipconfig /renew
exit
3.sla dit op als 'internet verbinding.bat' met als type 'alle bestanden'
sleep deze naar je lijst in start, opstarten en het zou opgelost kunnen zijn

als ipconfig /release en ipconfig /renew werkt dan sluit ik me aan bij WHDeveloper ;) er is ook een vbs scriptje die je netwerkadapter uit zet en aan zet heb allen dat vbsje nu niet bij me

Laatst bewerkt:
Dit werkt blijkbaar alleen wanneer de laptop helemaal uitstaat.
Ik zit deze altijd uit in de slaapstand.
Is hier misschien een oplossing voor ?
Dit is trouwens ook heel lastig wanneer ik de laptop uit slaapstand start en mijn anti-virus wil gaan updaten en er dan geen internetverbinding is.

Het zou toch moeten lukken dat de laptop onmiddellijk verbinding heeft na het opstarten ?

Laatst bewerkt:
Slaapstand he ?
Kijk eens of er niet ergens een optie staat dat in de slaapstand je netwerkkaart uitgeschakeld moet worxden ?

En er moet ook ergens staan dat je laptop automatisch met een voorkeurnetwerk verbinding maakt.

Slaapstand is uitgeschakeld in het menu van de kaart en het voorkeursnetwerk staat ook aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan