Laptop malfunction na recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanno

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Goedenavond,
vijf jaar geleden een ASUS laptop X5DI met win7 gekocht en meteen recovery disks gemaakt (totaal 4 stuks) Twee keer geschoont met F9 (herinstallatie) Gisteren herinstallatie met de vier recovery disks gemaakt maar de laptop leest hoe dan ook de vierde niet in. Nu werkt F9 ook niet meer. Is het nu gedaan met de laptop? Via google wel gezocht naar boot discs, wel veel zoek resultaten maar veel loze links of twijfelachtige site's.

m.vr.gr.

Je zou kunnen proberen de foute DVD te kopiëren? Met een beetje mazzel gaat bij het maken van de kopie de fout 'voorbij'?
Waarom heb je in 5 jaar tijd niet eens een paar keer een schijfimage (mirror) gemaakt op externe harddisk? Externde hdd's kosten geen dr*l meer, dus daar zal het niet aan liggen.
Het is een stokpaardje van mij, maar je bent deze week alweer de honderdste of zo die grote problemen met zijn machine heeft en die NIET kan beschikken over een recente werkende mirror van zijn C schijf.

Laatst bewerkt:
Ik kwam een paar jaar geleden zelfs iemand tegen die de installatie CD weggegooid had... :o
En weet je waarom....
De laptop is toch geinstalleerd.... dus heb ik hem toch niet meer nodig....

Geen IT-er uiteraard ... maar zo'n antwoord verwacht je van iemand op HBO niveau van 23 jaren jong toch niet...?????
Het blijft ook altijd doorvragen .... want onze perceptie van de antwoorden kan totaal anders zijn dan degene waar je de antwoorden van krijgt....

Een simpel geval:
Q:je hebt alles gebackupped?
A: Ja... ik heb het op een externe schijf gezet...

Dan denk je dat het echt zo is... ja dat laatste wel.... "op een externe schijf gezet." maar ze bedoelde dus..... dat ze de data altijd rechtstreeks op de externe harde schijf zette... want dat "moest toch"...?

Ook HBO niveau, vergelijkbare leeftijd, super handig met social media, dus geen oudjes die voor het eerst achter een pc zitten...
Ze had dus NUL lokale bestanden op de laptop, niet te geloven...

Ik stop er mee.... kan nog wel een tijd doorgaan..... en volgende week zullen het hier wel weer meer dan 100 zijn die...... ;)

PS: oja.... de dame van de harde schijf kwam dus bij me.... die schijf was gecrashed..... met haar bachelor rapport bijna af erop... zonder enige backup vorm, ook niet eens afgedrukt.... dus dat was wel heel erg vervelend... (understatement)..
Ben er mee aan de slag gegaan en had de mazzel om alles te kunnen recoveren met GetDataBack, voor een paar tientjes.
Die liet het meeste zien in een test versie.

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen de foute DVD te kopiëren? Met een beetje mazzel gaat bij het maken van de kopie de fout 'voorbij'?
Waarom heb je in 5 jaar tijd niet eens een paar keer een schijfimage (mirror) gemaakt op externe harddisk? Externde hdd's kosten geen dr*l meer, dus daar zal het niet aan liggen.
Het is een stokpaardje van mij, maar je bent deze week alweer de honderdste of zo die grote problemen met zijn machine heeft en die NIET kan beschikken over een recente werkende mirror van zijn C schijf.

Ik zal dat van de vierde cd inderdaad proberen te kopieëren. Zie verder..................

Ik kwam een paar jaar geleden zelfs iemand tegen die de installatie CD weggegooid had... :o
En weet je waarom....

Geen IT-er uiteraard ... maar zo'n antwoord verwacht je van iemand op HBO niveau van 23 jaren jong toch niet...?????
Het blijft ook altijd doorvragen .... want onze perceptie van de antwoorden kan totaal anders zijn dan degene waar je de antwoorden van krijgt....

Een simpel geval:
Q:je hebt alles gebackupped?
A: Ja... ik heb het op een externe schijf gezet...

Dan denk je dat het echt zo is... ja dat laatste wel.... "op een externe schijf gezet." maar ze bedoelde dus..... dat ze de data altijd rechtstreeks op de externe harde schijf zette... want dat "moest toch"...?

Ook HBO niveau, vergelijkbare leeftijd, super handig met social media, dus geen oudjes die voor het eerst achter een pc zitten...
Ze had dus NUL lokale bestanden op de laptop, niet te geloven...

Ik stop er mee.... kan nog wel een tijd doorgaan..... en volgende week zullen het hier wel weer meer dan 100 zijn die...... ;)

PS: oja.... de dame van de harde schijf kwam dus bij me.... die schijf was gecrashed..... met haar bachelor rapport bijna af erop... zonder enige backup vorm, ook niet eens afgedrukt.... dus dat was wel heel erg vervelend... (understatement)..
Ben er mee aan de slag gegaan en had de mazzel om alles te kunnen recoveren met GetDataBack, voor een paar tientjes.
Die liet het meeste zien in een test versie.

Wel een heel verhaal waar ik niet om gevraagd heb. Een deskundige meent altijd dat wat hij denkt logisch is dat dat ook logisch is voor anderen. Ik zal dus maar niet verder vragen want daar krijg ik toch maar een gevat antwoord op, geen oplossing. Daar is dit forum toch voor bedoeld om elkaar te helpen!

Je kunt een originele Windows installatie-cd/dvd downloaden en branden of er een opstartbare usb-stick mee maken en daarmee de laptop schoon installeren.
Nadeel daarvan is dat je alle model-specifieke drivers voor je laptop vooraf moet downloaden van de support-pagina van de fabrikant en deze ( bij voorkeur "uitgepakt") op een usb-stick moet zetten om deze na voltooien van de installatie alsnog te installeren ( denk aan chipset-drivers etc ).
Daarmee ben je ook verlost van 4 recovery-discs.

Het is aan te bevelen om daarna direct een "image" te maken van deze schone installatie op een extern medium zodat je daarna, in geval van problemen, in zeer korte tijd weer een werkende, schone installatie kunt terugzetten.
Maak daarna regelmatig zo'n "image" ( ik doe dat 1x / week ).
Daarmee zet ik binnen 30 minuten een compleet werkende installatie terug incl. alle geïnstalleerde toepassingen en gaat er voor mij max. 1 week email en andere documenten verloren. Het scheelt zoveel tijd en ergernis.
Voor het maken van zo'n "image" gebruik ik Acronis True Image Home...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan