laptop meenemen vanuit het buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoMo17

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
50
hallo ik weet niet echt of dit de goede site is voor zulke vragen :p
maar wist niet een andere "helpmij" forum:p

ik krijg een laptop van iemand maar die woont in het buitenland.
nu ga ik zondag daar naar toe met de vliegtuig en en neem de laptop mee als ik weer terug naar huis ga via de vliegtuig.

maar krijg ik dan geen problemen als ik de laptop meenemen door de poorten van de vliegtuig omdat ik dan geen papieren voor dat ding heb.

en nog een vraag eigenlijk ongeveer het zelfde.

ik neem een externe hd mee met ill*gale software...maar krijg ik dan geen problemen als ze dat ding zien in hun scanner...?

kunnen jullie mij met die vragen helpen? heb al op google gezocht of er meerdere waren met zulke vragen maar kon niks vinden.

mvgr. Domo ...:thumb:
 
Hallo !

Ik heb tijdens m'n vele reizen geleerd om nooit iets mee te nemen dat ik niet zelf had gekocht in een normale winkel !

Als je degene die je de laptop mee geeft goed genoeg meent te kennen: tja, ik kan dat niet beoordelen !

Als je externe HDD vol staat met illegale films etc. zou ik daar ook niet aan beginnen !

Je kunt die toch gewoon uploaden en de link versturen ?


Greetz,

Harry.
 
Het hangt ook nog van welk land, wan dan heb je waarschijn problemen met je toetsenbord, wij gebruiken een qwerty toetsen bord.
 
Om eerlijk te zijn... ik heb nooit problemen gehad met het brengen van mijn laptop in de vliegtuig.

Ik deed het zelfs aan en ging film kijken tijdens de vlucht. Een illegaal gedownload film dus.

Maar zoals hierboven genoemd werd... Kan je die persoon wel vertrouwen wie de laptop aan jou verkoopt.

Misschien is het gestolen waar.. dan kan je wel in de problemen komen...

Als je toch laptop mee gaat nemen... hou het niet in de doos. Neem het mee met je in de vliegtuig... Doe net alsof je een zakenman bent die een laptop nodig heeft voor een presentatie in een ander land en dat je bla bla bla... zoiets dus...
 
Met meenemen van de laptop op het vliegtuig is normaal geen probleem.
Je draagt hem in je laptoptas, legt het op de scanner en neemt hem weer op.
Er zullen daar geen vragen over gesteld worden. Ik reis regelmatig voor m'n werk en er heeft nog nooit iemand naar gekraait.

Nu, daarna, als die laptop idd geseint staat als gestolen, dat veranderd de zaak wel. Maar als jij een papierke kunt voorleggen waarop staat dat jij de laptop legaal gekocht hebt, jij kunt ook niet weten vanwaar die laptop precies komt he ... :)

Idd, als ze écht willen kunnen ze alles op uw PC nagaan. Maar daar hebben ze als eerste documenten voor nodig (privacy ...) en ze hebben daar de tijd ook niet voor.
Volgens mij is er op elke laptop iets illegaals te vinden, al gaat het maar over een ESPN samenvatting van een voetbalmatch die je gezien hebt op youtube.
 
Het hangt er allemaal vanaf vanuit welk land je vertrekt. Binnen Europa is er sowieso niks aan de hand, maar als je bijvoorbeeld vanuit Amerika vertrekt moet je rekening houden met eventuele invoerbelastingen e.d.

Wat je sowieso het beste kunt doen is je laptop gewoon vervoeren alsof je hem altijd al gehad hebt en vooral niet laten merken dat je hem in het land van vertrek gekregen / gekocht hebt. Dit om die nare taxen tegen te gaan.

Sowieso is het geen probleem om die harde schijf mee te krijgen. Ze controleren dat spul niet hoor... 20 spindels vol gebrande DVD's daarentegen is wel verdacht.

Succes en fijne vlucht :)
 
zoooow he wat een antwoorden :p das snel..

nou de laptop is van mijn vader en die heeft hem gekocht in noorwegenen woont ook in noorwegen.
en ik ga daar dus ook naar toe en als ik terug kom naar nl dan neem ik hem mee.

en met de hd meenemen over de security(noem het maar zo..:p)

wat kan ik nou precies doen dan .. is het verstandig om het mee tenemen of niet ?

als er meerdere mensen zijn die dat aleens gedaan hebben ...
 
Neem gewoon mee in een laptoptas / koffertje. Bij de douane moet hij gewoon op de bagage band (Niet schadelijk, mijn laptop werkt ook nog steeds) en daarna gewoon weer pakken.

Is echt geen probleem hoor. Ben zelf heen en terug naar Portugal & Tunesië geweest met die laptop.
 
en hoe zit dat met die hd is dat verstandig om hem mee tenemen.. ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan