Laptop merken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen. Mijn desktop pc's heb ik altijd zelf gemaakt en mijn onderdelen waren altijd van ASUS. Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen een laptop van ASUS en eentje van Packard Bell. De packard bell heeft wel een numeric gedeelte in zijn klavier verwerkt wat mij zeker wel aanspreekt. Heeft iemand ervaring met laptops van Pacard Bell of zou eentje van asus meer aan te raden zijn. De specs zijn ongeveer het zelfde bij beide laptops.

Hoi,

Ik reageer omdat ik er 'iets over te zeggen' heb, want anders had dat natuurlijk geen zin.
Twee zaken:
Asus is een goed en degelijk merk, ook wat zijn notebooks betreft. Ook in het bedrijfsleven is Asus geen onbekende.
Packard Bell .... tja. Compatibiliteitsproblemen en op de soho gericht.
Ik zou kiezen voor Asus ....

Kan je de specs geven van de apparaten van beide merken?
Heb je kans op wat meer info van gebruikers.
Kijk ook eens op www. kieskeurig.nl

V.

Ik gebruik al jaren een Asus laptop,ben er zeer tevreden over degelijk en betrouwbaar en heeft mij nog nooit in de steek gelaten,het is maar vaak waar jezelf het meeste vertrouwen in hebt nietwaar.............

Zelf heb ik een Asus A6, en ben er wel tevreden over. Heb nog geen (eigen) ervaring met andere merken aangezien dit mijn eerste is. Wel weet ik dat andere merken zoals HP eigen progs meeleveren die windows programma's vervangt. Een studiegenoot van mij heeft bijvoorbeeld geen systeemherstel, dit kan erg vervelend zijn. Er wordt wel iets anders meegeleverd maar dat werkt niet zo handig als het windows tooltje.
De wireless en andere programma's die Asus meeleverd zijn uit te schakelen en dan kun je gewoon het windows spul gebruiken.
En iemand anders die ik ken die heeft een Acer, gaat z'n laptop kapot, na veel gezeur heeft ie naar 4 weken zijn laptop terug. Maar helaas heeft hij geen windows cd erbij gekregen en geen driver cd. Dus kan hij zijn laptop niet opnieuw installeren. Acer echt super :thumb:
Dan hebben ze dat bij Asus toch beter voor elkaar.
Oh, Toshiba schijnt ook een goed merk te zijn qua laptops, dus dat is ook te overwegen.

Hoi

Als je het mij vraagd asus dus,niet alleen de LT op zichzelf ook de service is top
Ik kan je een raad geven koop de LT zonder besturings sys,mits je natuurlijk zelf een sys erop kan zetten en vraag om de Vista cd en driver cd`s
Waarom????anders staat er een hoop **** op een partitie wat je LT trager maakt en 10 giga in beslag neemt met een hoop software wat jij niet eens gebruikt mischien.
Verwijzend naar je bericht dat je zelf pc`s samen stelde moet je het min kunnen om een goed lopend sys ervan te maken

veel suc6..nixs

Bedankt voor de reacties,

Het ziet er naar uit dat het toch de asus wordt dan. Ik ga ook zeker spelen want ik heb een heleboel software afkomstig van asus (WinRip,...) die ik toch graag blijf gebruiken. Misschien gaat het bij andere merken van laptops niet werken? Beter zeker spelen dan een "dure miskoop" doen. En in verband met voorgeïnstalleerde besturingssystemen (Nixs): ik ben hier nooit echt voor te vinden geweest omdat er inderdaad nog andere software aanwezig is die je niet gebruikt. Ook de voorgeïnstalleerde recovery's heb ik liever niet, heb liefst alles zelf in de hand, maak al enige tijd gebruik van True image en vind dit een topprogramma om backups te maken.

Laatst bewerkt:
Keb anderhalve week geleden een ASUS gekocht , perfect ding geen problemen videokaart geweldig 256 mb + hij kan tappen uit de 1024 mb werkgeheugen,
ik werk ook met grafische programma's maar bovenal game ik ook veel :D
en dat gaat beiden prima nog geen enkele problemen gehad met de videokaart,

het is de A8Jn :D

Keb anderhalve week geleden een ASUS gekocht , perfect ding geen problemen videokaart geweldig 256 mb + hij kan tappen uit de 1024 mb werkgeheugen,
ik werk ook met grafische programma's maar bovenal game ik ook veel :D
en dat gaat beiden prima nog geen enkele problemen gehad met de videokaart,

het is de A8Jn :D
Hoi glitch
Op een LT gamen ,,ik heb de asus ferrari gehad die was toen de tyd €1900 maar de prestaties om te gamen vielen mij vies tegen.
ik weet niet wat voor vkaart er onboard zit daar 256 mb mij nixs zegt.
Wat erin de ferari zit is niet misselijk maar voor te gamen zou ik hem nooit kopen dan kan je idd veel betere LT kopen die niet de naam ferrari dragen.
Ik ben blij voor je dat je er ook op kan gamen maar als jij de nieuwste spellen kan spelen dan sta ik er wel van te kijken en heb je een goede koop gedaan,,by the way iets veel belangrijkers stond er op je LT ook al een partitie met allerlei mooie pro`s de trial versies van bv norton voor 6mnd of ben je slim geweest en heb je alles er zelf opgezet zoniet dan ben ik benieuwd of jij de wind. cd hebt en je drivers op cd maar ik kan het me niet voor stellen gegroet nixs

@maniac2003
Maar helaas heeft hij geen windows cd erbij gekregen en geen driver cd
Deze irritante ontwikkeling is onderhand standaard aan het worden.Bij problemen in Windows,moet je maar zien hoe je een herstelconsole op kunt starten :(

Voor zover ik weet,zit er bij een Acer altijd de de mogelijkheid om een backup van het systeem en de drivers te maken.Er worden daarvoor 2 lege DVD's meegeleverd.

Kennelijk leest men de handleiding niet,of niet goed genoeg en wijzen verkopers hun klanten ook niet op deze mogelijkheid ;)

Greetz

Ik heb wel een backup cd gekregen, norton antivirus gratis voor 6 maanden idd,
geen windows cd :D
Vrienden van me die ook een laptop hebben gekocht kregen dat ook niet , dus het is idd standaard aan het worden

toen mn vader de zijne kocht zo'n 3 jaar geleden kreeg hij nog gewoon alles erbij , ook windows cd :confused:

trouwens ff over die videokaart , als je ff naar de mycom site gaat en daar asus a8jn intikt of gewoon opzoekt , dan zie je wat erin zit , ik heb um ook daar gekocht

Laatst bewerkt:
Vrienden van me die ook een laptop hebben gekocht kregen dat ook niet , dus het is idd standaard aan het worden
Hadden je vrieden ook geen mogelijkheid die backup zelf te maken?

vast wel denk ik , maar wel vreemd dat er geen eens meer een windows cd bij zit :D
en over oneerlijk gesproken, ik zie nu dat diezelfde winkel je een upgrade naar vista erbij geeft, heb ik um toch net iets te snel gekocht , benieuwd of ze er nog iets aan doen als ik ze nu bel ofzo :D

@maniac2003

Deze irritante ontwikkeling is onderhand standaard aan het worden.Bij problemen in Windows,moet je maar zien hoe je een herstelconsole op kunt starten :(

Voor zover ik weet,zit er bij een Acer altijd de de mogelijkheid om een backup van het systeem en de drivers te maken.Er worden daarvoor 2 lege DVD's meegeleverd.

Kennelijk leest men de handleiding niet,of niet goed genoeg en wijzen verkopers hun klanten ook niet op deze mogelijkheid ;)

Greetz

Dat vind ik wel jammer, want is toch normaal lijkt me dat je een klant een (backup) windows cd + driver cd geeft. Het is altijd mogelijk dat je hardeschijf de geest geeft later ( buiten de garantie), en dat je dan je heil moet zoeken in een illegale versie. Wel kun je dan uiteraard je legale key gebruiken, dus feitelijk is er dan ook niets aan de hand.
Misschien dat mijn nieuwe wel een barebone wordt dan kan ik zelf bepalen wat ik installeer, en de windows bijv. via Surfspot aanschaffen.

Fijne jaarwisseling allemaal ! :D

vast wel denk ik , maar wel vreemd dat er geen eens meer een windows cd bij zit :D
en over oneerlijk gesproken, ik zie nu dat diezelfde winkel je een upgrade naar vista erbij geeft, heb ik um toch net iets te snel gekocht , benieuwd of ze er nog iets aan doen als ik ze nu bel ofzo :D
Wees blij dat je geen update hebt naar Vista,t.o xp is vista al weer zover geautimatieseerd dat die nu weer meer gaat doen,waar je soms geen weet van hebt er is trouwens al een anti vista site vraag me niet de url maar op google zal hij zo te vinden zijn ..groetjes ..nixs

Dat vind ik wel jammer, want is toch normaal lijkt me dat je een klant een (backup) windows cd + driver cd geeft. Het is altijd mogelijk dat je hardeschijf de geest geeft later ( buiten de garantie), en dat je dan je heil moet zoeken in een illegale versie. Wel kun je dan uiteraard je legale key gebruiken, dus feitelijk is er dan ook niets aan de hand.
Misschien dat mijn nieuwe wel een barebone wordt dan kan ik zelf bepalen wat ik installeer, en de windows bijv. via Surfspot aanschaffen.

Bij een goede computer zaak kan je nog steeds een LT kopen zonder OS dat hoort geen probleem te zijn,,niet dat ik zo slim was zelf ben ik ook zo dom geweest een LT te kopen met OS en een partitie van 10 giga met sony rommel erop,het ligt er niet aan of je een pc,LT of bare bone koopt maar meer aan jezelf wat je eist van de verkoper ................cool 2007

Ik geef je 100% gelijk het is ook normaal dat je er alles bij krygt ipv hun rommel,ik verwijs je naar latere ingezonden stukken waarin staat dat hier in rotterd in ieder geval je een pc,LT noem maar op nog zonder OS kan kopen.

Fijne Jaarwisseling allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan