laptop met 98 aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

El_sjako

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
42
Ik heb windows 2000 server draaien, ik wil hier graag een laptop met windows 98 op aan sluiten! Er wordt op de server gebruik gemaakt van een werkgroep!

Kan iemand me misschien aangeven hoe ik deze laptop kan aansluiten?

er zit een netwerkkaart in de laptop en heb een Crossoverkabel op het netwerk aangesloten! Ik hoop dat dit voldoende info is........

Bedankt,

el sjako
 
Netwerkkaart is goed geinstalleerd? tcp/ip geinstalleerd op 98? Ipadres ingevoerd die in dezelfde range ligt als die de w2k server heeft?

Op de w2k server een gebruiker aanmaken met wachtwoord en met die gegevens log je in op de 98 machine
 
maakt dat echt uit of ik een Crossoverkabel gebruik?! Dit moet toch gewoon werken?!

bedankt,

el sjako

ps. IP protocol is geinstalleerd, ik heb een ip in dezelfde range aangemaakt en het subnetmask ingevuld!

Ik zal de andere instellingen nog even nalopen!!
 
Wat hangmat al aangaf: peer 2 peer gebruik je een crosscable en als je gebruik maakt van een router, hub of switch heb je straight cables nodig
 
oke ik heb er een utp kabel aangehangen! Ik heb dezelfde werkgroep en gebruiker proberen aan te maken, maar nu start na het inlogscherm van die gebruiker die laptop niet meer op? Hij liep na het aanmaken van die gebruiker vast en moest het resetten..........
 
oke het inloggen werkt weer, ik heb dus het volgende gedaan:

1. eenzelfde gebruiker aangemaakt met hetzelfde wachtwoord!
2. Toegevoegd aan dezelfde Werkgroep (WORKGROUP)
3. UTP kabel aangesloten op router, en aangesloten op werkende netwerkkaart in laptop
4. TCP/IP toegevoegd en hier een ipadres aan toegevoegd met eenzelfde range als de andere computers (laatste getal is alleen anders) en subnetmask 255.255.255.0 ingevuld

Ik heb ook geprobeerd te pingen naar een van de andere computer maar dit mislukt ook?!

iemand een idee wat ik nog vergeten ben.......

el sjako
 
Lees dit eens door en volg de stappen. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q308007&ID=KB;EN-US;Q308007 Ja, ik weet dat dit voor Windows XP is, maar volgens mij is er helemaal geen verschil met Windows 2000.

Je bent trouwens vaag over die kabel: een crosslink kabel is immers ook UTP, dat zegt weinig. Als je niet kunt pingen, dan heb je mogelijk een probleem met de kaarten/kabel. Gebruik je wel of geen hub?
 
helemaal super het werkt, bedankt allemaal voor jullie tips!

ik heb een firewall van de windows 98 computer verwijderd, ik las ergens dat dit conflict kon opleveren....

en daarnaast stond onder tcp/ip de instelling niet op clients for microsoft networking, maar iets met family!!

el sjako
 
Oke

En als dan de vraag is opgelost vergeet men een ding, de staus op opgelost te zetten.
Zit hier een heel interessant stukje te lezen, kom ik erachter als laatste uiteraard dat de vraag als is opgelsot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan