Laptop met aanraakscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hi,

Voor mbo- scholiere gezocht:

Laptop voor schoolgebruik, liefst met aanraakscherm. Betaalbaar, hoeft niet heel "zwaar" te zijn.

Iemand tips? En aanbiedingen? Waar moet ik op letten??

Of heeft iemand een suggestie?

Dank!!

Mooiste oplossing (vind ik dan) is een laptop met toetsenbord en trackpad die ook touchscreen heeft.
Iemand bij ons werk heeft zo'n laptop, van Asus. Je krijgt het type nog te horen (moet hij thuis even opzoeken); uit zijn hoofd heeft hij er 699 euro voor betaald, toendertijd.
Is er een zonder kantelbaar of afneembaar scherm, dus lekker 'simpel'.

Tijs.

Ik zou dan kiezen voor een 13,3 of 14" scherm, die zijn betaalbaar, voor schoolgebruik is veel groter niet nodig ( t/m vmbo ), indien MBO of anders heeft de school vaak specifieke eisen.
Deze is redelijk betaalbaar en behoorlijk beoordeeld...
Opmerking: ik zou in geen geval voor een Chromebook gaan, dat zijn naar mijn mening kansloze apparaten en vrijwel alles draait als online-app, anders gezegd, zonder internetverbinding blijft er weinig "toestel" over..

Dank jullie wel alvast. De asus die ik noemde is toch geen Chromebook ?

700 is lichtelijk (veel) over mijn budget (ja, klinkt al dubbeltje en eerste rang enzo, maar dat bedoel ik zo niet hoor).

Nee, is geen Chromebook maar die Asus heeft een Pentium cpu, de Lenovo uit mijn link heeft een Core i3...net even iets vlotter...

Hoi,

Volgens mij is dat geen nieuw prijs de asus die jij op geeft misschien is deze een tussenweg

Laatst bewerkt:
oke, heb er een aantal gevonden. Wil iemand mij nog even helpen met vergelijken? Voor mij het prettigst als er dan een lijstje is met de volgorde waarin de beste bovenaan, de slechtste onderaan staat.

- ACER Aspire E5-511P-C91B
- MSI CR61 2M-853NL (haar eigen keus)
- ASUS X553MA-CJ426H (de suggestie van hierboven)
- ASUS550CA-CJ517H

Hoor het graag van jullie !

Ik kan je niet helpen met de beoordeling van je shortlist aan laptops. Wel had ik toegezegd je nog te melden wat onze directeur (privé) had aangeschaft:
Asus Vivobook S551LA-CJ154H-15,6" / Core i5-4200U
Hij heeft er (bij Redcoon.nl) toendertijd 724 euro voor betaald, dus (naar jouw aangeven) boven je budget.

Tijs.

Laatst bewerkt:
:thumb: Evengoed dank je wel dnties! inderdaad boven mijn budget :confused:

Iemand die nog iets met de shortlist kan?

De MSI CR61 2M-853NL heeft geen touchscreen ! Het is wel de snelste van de 4 en degene met het beste scherm.
De ASUS X553MA-CJ426H is kwalitatief en wat processor betreft de volgende in het rijtje.
De ASUS 550CA-CJ517H is een stukje langzamer en slecht leverbaar, blijkbaar reeds een uitlopend model.
De Acer tot slot is op meerdere punten de slechtste van de 4, o.a. wat betreft de processor en scherm.

Laatst bewerkt:
Oké, dan wordt het de Asus X553MA-CJ426H. Dank jullie wel voor het meedenken!

Er mag een slot op :d

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan