Laptop met cd-speler wil niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Opdrachtgever heeft mij een gekregen laptop ( merk: Network....:rolleyes: ) gebracht met het verzoek de duitstalige XP te vervangen door een nederlandse versie.

Het probleem is alleen dat de laptop zowel van accu als van netstroom niet wil opstarten ( niet aan wil ) zodra één van de twee bijgeleverde cd-spelers ingebracht is.

Zonder cd-speler start de laptop wel op en draait de duitse XP op normale wijze. De aansluiting in de laptop is op het oog in orde. Heeft opdrachtgever een probleem of is hier nog (valse) hoop?

Heb je de cd spelers al eens in een andere laptop gehad?? Of de cd spelers zijn niet goed of de aansluiting in de laptop is niet helemaal lekker meer.

Helaas geen andere laptop beschikbaar dus die optie valt af. :confused:

De kans is groot dat het in de aansluiting in je laptop is. Het moet wel heel toevallig zijn dat beide cd spelers defect zijn. Maar daar is alleen achter te komen door of een goeie cd speler in je laptop te plaatsen of een van de twee cd spelers in een goede laptop te plaatsen.

Het is duidelijk dat je problemen onstaat als je cd-spler in je notebook stopt het reseaten van je cd-rom speler heeft ook geen nut.

Er kan 2 dingen zijn of je cd rom speler is stuk of je moederbord:
Ik weet niet hoelang je garantie loopt maar de fabrikant kan mischien een uitzondering voor je maken.

Als je cdrom speler vervang en doet het nog steeds niet dan is je moederbord stuk.

Van garantie is allang geen sprake meer, het vriendje van de koter heeft hem gekregen van een familielid die weggeven wellicht makkelijker vond dan hem als GFT aan de straat te zetten. Het kereltje is al voorzichtig ingefluistert dat reparatie niet aan de orde is.

Met zulke familieleden heb je geen vijanden nodig. :)

Heeft de laptop een netwerk aansluiting of kan er een net werk kaartje in?

Als dat werkt dan weet je of het moederbord OK is.

En als de CD spelers niet werken dan kan je via de netwerk aansluiting de CD speler op een andere PC op het netwerk gebruiken door die vrij te geven voor delen op een netwerk.

Dan kan je de gehele XP CD naar de laptop kopieeren en daarna installeren.

Ik hoop dat je hier verder mee komt

OK, maar ik kan XP toch alleen van cd installeren en niet vanaf netwerk? Of bedoel je dat ik de ned XP in windows over de bestaande duitse XP moet installeren?

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je wel vanaf HD installeren.

Maar als je een netwerk CD speler hebt kan je het ook gelijk via die weg vanaf CD proberen, scheelt weer een uurtje kopieren eigenlijk

Even de hardware bekeken; geen usb, geen netwerk, wel inbel aansluiting wat weer voldoende zegt over de leeftijd van de laptop. Jammer maar helaas voor de eigenaar.

Bedankt voor het meedenken. Discussie gesloten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan