Mijn laptop kon vandaag opeens niet meer opstarten. Eerder op de dag werkte hij nog wel...
Ik startte de laptop op en deze gaf aan dan winload.exe corrupt o.i.d. was. Deze aan de hand van de aanwijzingen proberen te repareren. Toen dit niet werkte getracht vista er opnieuw op te zetten. Schijf geformatteerd en de installatie aangezet. Tot drie keer toe een melding dat de Nederlandse versie er niet op kon (zou niet weten waarom niet...) de engelse versie leek heel lang goed te gaan maar naar een tijdje kreeg ik de volgende melding:
windows could not set the offline local information. error code 0x80FF0000
Na wat zoeken op internet zag ik dat dit mogelijk duid op hardeschijfproblemen.
Weet iemand hier raad mee? Ik weet dat het mogelijk is om foutjes in de harde schijf tw repareren, maar mijn kennis om dit zelf uit te voeren is ook beperkt. Ook andere opties zijn welkom!
Betreft originele windows vista business pack 1
Laptop is een HP Elitebook 8530w.
Harde schijf is voorheen al eens vervangen wegens een defect.
Mocht er extra informatie gewenst zijn hoor ik dit graag!
Ik startte de laptop op en deze gaf aan dan winload.exe corrupt o.i.d. was. Deze aan de hand van de aanwijzingen proberen te repareren. Toen dit niet werkte getracht vista er opnieuw op te zetten. Schijf geformatteerd en de installatie aangezet. Tot drie keer toe een melding dat de Nederlandse versie er niet op kon (zou niet weten waarom niet...) de engelse versie leek heel lang goed te gaan maar naar een tijdje kreeg ik de volgende melding:
windows could not set the offline local information. error code 0x80FF0000
Na wat zoeken op internet zag ik dat dit mogelijk duid op hardeschijfproblemen.
Weet iemand hier raad mee? Ik weet dat het mogelijk is om foutjes in de harde schijf tw repareren, maar mijn kennis om dit zelf uit te voeren is ook beperkt. Ook andere opties zijn welkom!
Betreft originele windows vista business pack 1
Laptop is een HP Elitebook 8530w.
Harde schijf is voorheen al eens vervangen wegens een defect.
Mocht er extra informatie gewenst zijn hoor ik dit graag!