laptop met 'crash', nu lijkt harde schijf defect.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Mijn laptop kon vandaag opeens niet meer opstarten. Eerder op de dag werkte hij nog wel...

Ik startte de laptop op en deze gaf aan dan winload.exe corrupt o.i.d. was. Deze aan de hand van de aanwijzingen proberen te repareren. Toen dit niet werkte getracht vista er opnieuw op te zetten. Schijf geformatteerd en de installatie aangezet. Tot drie keer toe een melding dat de Nederlandse versie er niet op kon (zou niet weten waarom niet...) de engelse versie leek heel lang goed te gaan maar naar een tijdje kreeg ik de volgende melding:

windows could not set the offline local information. error code 0x80FF0000

Na wat zoeken op internet zag ik dat dit mogelijk duid op hardeschijfproblemen.

Weet iemand hier raad mee? Ik weet dat het mogelijk is om foutjes in de harde schijf tw repareren, maar mijn kennis om dit zelf uit te voeren is ook beperkt. Ook andere opties zijn welkom!

Betreft originele windows vista business pack 1
Laptop is een HP Elitebook 8530w.

Harde schijf is voorheen al eens vervangen wegens een defect.

Mocht er extra informatie gewenst zijn hoor ik dit graag!

Een hardeschijf niet repareren.
Je blijft dan toch twijfelen over de bedrijfszekerheid van die schijf.
Hooguit iets herstellen om de data direct te kopieren.

Pak een nieuwe. Kijk een hoe groot hij voor jou moet zijn.
Ik had mijn HD om zeep geholpen (een sterke magneet op toetsenbord gelegd....:o)
Ik wilde dezelfde grootte (500Gb) maar men had alleen 1Tb voor 80€
De keuze was snel gemaakt.

Maak minstens 2 partities, eeb voor windows en een voor de data.

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat er op de schijf foutjes kunnen zitten die gerepareerd kunnen worden (dus niet fysiek repareren)

Ja ik heb mogelijk een andere harde schijf, maar ik ga nu eerste met twee partities proberen. Mogelijk is maar een deel van de hdd naar de haaien.

Weet je overigens zeker dat het daar aan ligt?

Ik ga op jou verhaal af en daarin geef je aan dat het hardeschijf problemen zijn.

Wat de foutjes aangaat, er zijn programma's die de schijf op fouten kunnen controleren.
Als je dan weet waar die zitten kun je de partities zo maken dat dat gebied buiten de partities komt te liggen.
Maar waarom zouden er dan niet nog meer fouten kunnen ontstaan. Als er wat miniscuul kleine delen afgebrokkeld zijn kunnen die in het schijfgebied kunnen komen en daar weer of meer schade kunnen aanrichten.

Ik zou op zeker gaan.

Tsja als ik uberhaupt een budget had zou ik dat ook doen. Momenteel werkzoekend (net klaar met school) en nogal krap bij kas. Heb de laptop juist nodig om werk te zoeken.. vandaar de vraag..

Met het stellen van die vraag is verder niets mis.
Krap bij kas.
Ja, ik kan niet in je beurs kijken en jij moet jou prioriteiten stellen.
Ik zou waarschijnlijk in jou geval het zelfde doen als jij.
Hier een paar testprogramma's. Er zullen er wel een of twee tussen zitten die op jou schijf (merk) betrekking hebben.
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/tophddiag.htm
In iedergeval suces ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan