Laptop met i7 is onhandelbaar geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireproof

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2013
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe laptop. Het is de Acer Aspire V3-771G-736b8G75maii.
Specs:
processor: i7-3630Q 2,4Ghz
RAM: 8GB ddr3
Videokaart: NIVIDA Geforce GT 650M 2GB
Schijf: 750 GB HDD
scherm: 1920x1080 Full HD LCD 17,3"

Vanaf dat ik de laptop een paar weken had is hij steeds langzamer geworden. De totale opstarttijd is nu 5 minuten. Het duurt 1 minuut voordat je bij windows inlogscherm bent, vervolgens duurt het een minuut voordat je op het bureaublad bent. Voordat je echt kan werken ben je weer 3 minuten verder. Na een kwartier werkt de laptop redelijk snel maar zware programma's zoals Adobe After Effects (videobewerking) die lopen bij de eerste render al vast.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem, Alvast bedankt

Ik heb je topic naar de laptop gedeelte verplaatst, zo heb je meer kans op een betere oplossing of tips.

Erg weinig info dus dan maar een paar gokjes:
-Je hebt heel veel programma's die tegelijk met Windows opstarten. Controleren via start menu, registry of msconfig
-Er is iets mis met je harde schijf. Controleren via Crystaldisk
-Je gebruikersprofiel is heel erg groot geworden en heeft heel erg lang nodig om ingelezen te worden

Bij acer heb je een recovery partitie als je met alt+f10 opstart, dan heb je alles weer zoals je het vanaf de fabriek kreeg. ( duurt wel zo'n 4 uur )
Als dat niet werkt moet je even acer bellen, want dan is waarschijnlijk iets van je hardware kapot.

Ben ik dan niet al mijn bestanden/gegevens/programma's ed. kwijt? Tijd heb ik er wel voor over. Bij het opstarten staat het schijfgebruik op 100% en dat blijft hij ook nog minstens 10 minuten. CPU-verbruik komt niet boven de 40% evenals het geheugen.

Programma's ben je kwijt ja. Je kunt bij de recovery aangeven dat je hele user wordt gebackupt naar een map op je nieuwe installatie. Een backup maken kan natuurlijk nooit kwaad. Het is gewoon hoe je de pc kreeg. Ik zou eerst even naar je opstartprogramma's kijken ( msconfig.exe ) voordat je een recovery uitvoert. Het lijkt me trouwens wel stug dat je pc zo sloom kan zijn als je een i7 hebt. Ik heb ook een acer laptop maar die werd geleverd met een hardwarefout. Kan bij jou ook het geval zijn.

De opstartprogramma's heb ik bijna allemaal al op "uitgeschakeld" staan. Wel zie ik een hele waslijst met services waarvan ik geen benul hebt wat het allemaal inhoud. De temperatuur van de laptoponderdelen zijn anders ook vrij hoog (het kan zijn dat dit normaal is voor deze laptop)
in ruststand:
processor cores: gem. 50 graden
dit geldt ook voor de videokaart en moederbord.
harde schijf is 40 graden

Bij zwaardere taken zoals videobewerking en gamen wordt de temperatuur:
processor: 80/90 graden
videokaart: 80/90
moederbord: 70/80

90 graden is erg hoog voor een laptop! Ik zou toch even een recovery uitvoeren, of acer bellen.
Misschien heb je een virus? Doe anders een een scan met avira of malwarebytes.

Toch maar ff acer bellen dan of zij het weten, als ze niks kunnen doen voor je is hele systeem opnieuw installeren een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan