Laptop met kapotte Harddrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

binder

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Beste mensen,

Ik kreeg net het bericht van mijn zus die een half jaar in canada zit dat haar computer is gecrasht. Op deze laptop stonden al haar foto's en video's. Volgens haar begon de laptop ineens te 'tikken' en vervolgens liep alles vast. Bij het opnieuw opstarten gaf hij een melding dat er geen harddrive in zat. Meer weet ik er zo ook niet van. Weet iemand hier of de bestanden die erop staan nog te redden zijn?

Alvast bedankt!

Joost

Probeer eens te starten vanaf de DVD en kijk of je de HD dan kan zien. Wellicht kan je dan nog het een en ander op een externe harde schijf zetten.

Of haal de HD eruit en probeer hem in een andere PC en kijk of je nog iets mee kan

Ron

dat "tikken" kan ook betekenen dat de schrijfarm van de HHD kapot is, dit kan de HHD hebben beschadigt, misschien dat de computer hierdoor niet meer opstart, omdat hij de HHD niet herkent omdat hij beschadigt is.

In dit geval is de HHD natuurlijk niet meer te redden, maar je kan uiteraar wel een nieuwe HHD kopen, erin stoppen en opnieuw windows (of ander OS) en andere software installeren. Zo gooi je tenminste niet een computer zomaar weg ;)

Heeft de laptop geen garantie meer? Maar dan moet hij natuurlijk wel terug naar de winkel waar hij is gekocht...

hoop dat je hier wat aan hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan