Laptop met net nieuw besturingssysteem flipt, wat kan probleem zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beukwood

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Beste forumleden,

De laatste 2 weken ben ik bezig geweest om een acer 5520g te voorzien van een nieuw besturingssysteem omdat het besturingssysteem wat erop zat inclusief acersoftware zoo gaar als een aap was! Uiteindelijk gelukt om windows 7 erop te zetten en ik dacht dat de laptop eindelijk voor het eerst sinds de aankoop helemaal goed functioneerde echter... nu 1 week later! Liep mijn laptop al voor de eerste keer vast....schermfreeze zeg maar. Daarna vastgelopen voordat windowsscherm tevoorschijn kwam... daarna vastloper in systeemherstel... 2e keer deze wel doorlopen alleen na krap 2 uur liep laptop weer vast. Zojuist bleef de laptop denk 30x hangen in de eerste 2 seconden van het opstarten!! Nog voordat er beeld was hoorde je dat er iets in de laptop stopte met draaien en daarna opnieuw opstarte. Uiteindelijk kwam de laptop wel weer in windows terecht maar daar had deze opnieuw meteen schermfreeze en 10 minuten later schakelde deze zichzelf uit!!

Ik heb sinds deze week wel een laptopkooler in mijn usb poort erbij staan en dacht dat deze misschien ook nog van invloed kon zijn maar denk dat dit een hardware probleem toch is... hebben jullie enig idee in welke richting ik het moet zoeken?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

krijg je geen blue screen errors ?

ik denk inderdaad dat dit ook een hardware probleem is

je zou je RAM geheugen kunnen testen met memtest LINK : http://www.memtest.org/#downiso

dat moet je of op een cd branden of op een usb stick zetten en dan even met opstarten in je bios veranderen dat je als 1ste usb of cd-rom in plaats van harde schijf start

als je windows in veilige modus wil starten krijg je dan hetzelfde probleem ?

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn kom ik vet vaak al niet eens in mijn bios! Heb ff op internet zitten zoeken en kwam dit tegen bij een tiental mensen met hetzelfde probleem!! Gaat erover om je moederbord in de oven te leggen om een bepaalde chip weer zichzelf vast te laten solderen.... Is het totale onzin of zou er een kern van waarheid inzitten?

Hi guys! Two months ago I had a problem like you did. I have Acer Aspire 5520G, which is same s**t as 5520
Symptoms were: Laptop powers on for 3 seconds, hdd blinks, dvd-rom starts some action, and then poof, shuts down and the cycle restarts. This went on until i took the battery out. I almost sold the laptop for spare parts because a local repairsman told me the motherboard is DEAD ...He said: NO fixing--> yeah right smartass, i said to myself! ***THANK GOD I DIDNT SELL IT***

I saw an article about reflowing dead graphic cards in a normal oven, where you bake cookies. So, I tried the same process with my motherboard, and guess what? I'm writing this article from the resssurected Laptop, I Couldn't believe it would work...I ROFLD so hard when I saw the laptop work again

OK! NOW TO THE REAL DEAL:
WHat I did is:
1) dissassemble the laptop to the motherboard
2) Take the motherboard out
3) Don't worry about those plastic ports on the motherboard (for keyboard, etc). Maybe remove the black film plastic, so you can glue it back later (Mine just twisted a little from the heat, nothing hardcore)
4) Preheat the oven to 200°C
5) Make 4 balls of tin foil, so the motherboard doesn't touch the metal in the oven, or else you're screwed. Just put the motherboard on the four balls.
6) Put it in the oven for 7 minutes or 7 minutes and few seconds.... (this worked for me) [REMEMBER: MORE MINUTES = MOTHERBOARD FRIED ]
7) After 7 minutes shut the oven off, open the oven door and LEAVE It in there to cool for 60 MINUTES!!! DO NOT MOVE THE HOT MOTHERBOARD OR THE SOLDER WILL SPILL and you can definately say goodbye to the MB
assemble the cooled motherboard, and then... IT wORKS No s**t, I was sceptical too,...but it really works
In 7 minutes no plastic was burnt on my motherboard.

FREE FIX Those so called experts would charge you $100 for the same process...instead they have a special reflow oven.. domestic oven works the same )
This is BASICLy Reflowing, while the motherboard is under 200°C the solder joints melt and the little cracks are filled.
Motherboards usually "die" because of these little cracks, if I would've known this method before I would ressurect thousands of them :/

GOOD LUCK, and please post a reply on the progress!

Moet ik dan USB fDD, USB HDD, USB CDROM of USB key instellen als eerst te booten station als ik usbsticky erin wil stoppen ervoor!?

ahhh USB key dus... en moet ik dan de autoinstaller in de vorm van een .zip bestand als .zip bestand laten staan of wel uitgepakt op mijn sticky zetten? hoe spreek ik dan dit bestand aan als ik de laptop laat opstarten van de usbstick?

heb je op je laptop (ik geloof net onder je aan uit knop) lampjes zitten met de hdd etc.? hoeland blijft het lampje van de hdd aanstaan als je de laptop inschakeld?

Hallo

Uw probleem met deze laptop is zo goed als zeker een losgekomen g.p.u./chipset door oververhitting.

Indien de heatpiperadiator/ventilator vol met stof zit , is dit enkel een bevestiging van dit vermoeden.

Een reflow door iemand met ervaring en het nodige materiaal is een mogelijke oplossing.

Het in de oven plaatsen van een volledig motherboard zal vermoedelijk resulteren in het loskomen en er af vallen van de onderdelen v/h motherboard.

Tevens zal deze hitte alle onderdelen op het motherboard beschadigen die hier niet tegen kunnen. (elco's , coonectoren , etc ....)

Indien je geen i.r. kontaktloze temp. meter bezit om de temperatuur te controleren tijdens de reflow , of dit nog nooit hebt gedaan , zal dit zo goed als zeker slechts resulteren in een defekt motherboard , of indien je geluk hebt , een zeer tijdelijke herstelling.

Na herstelling :

De thermalpad tussen chipset en koelvlak dient te worden vervangen door een nieuw exemplaar.

Thermisch geleidende pasta tussen c.p.u./koelvlak vervangen door nieuwe.

Uiteraard fan/heatpipe stofvrij/zuiver maken.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan