Laptop met Vista: alleen toegang tot lokaal netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
mijn zoon heeft een nieuwe laptop met Vista premium.
Kan via de router met UTP gewoon op netwerk, en gewoon op internet komen.

draadloos internetten lukt niet, laptop krijgt zoals op de printscreens te zien is, alleen toegang tot lokaal netwerk.

IP4 en IP6 staan beide op Automatisch IP adres verkerijgen.
(overigens zeggen IP4 en IP6 mij niets...)
Heb in de router gekeken, maar kan daarin niks van beveiliging ontdekken. WEP64 beveiliging, wachtwoord ed is juist ingegeven in de laptop.

de hoofdgebruiker van de laptop is als Administrator gerechtigd.

kan iemand mij zeggen waar ik kan wijzigen dat de laptop niet alleen lokaal maar ook verbinding naar internet moet krijgen, zoals ook in het bedrade netwerk is bepaald????

plaatje1

plaatje2

Welk IP-adres krijg je van de router (ipconfig in een command scherm intypen).
Is de router geconfigureerd om IP-addressen uit te delen?

Gewoon om te testen, zet eens even alle wireless security uit en zie of je dan wel verbinding krijgt. Zo weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt.
Dat doet me eraan denken, gebruik je MAC-adres filtering? Zo ja, moet je die eerst ingeven in de router, anders zul je idd dit als resultaat krijgen ...

PS: IPv4 zijn de "gewone" IP-adressen die je gewoon bent (vaak 192.168.x.x bij thuis gebruik). Omdat er door de grote technology boost (zelfs frigo's kunnen IP-adressen hebben nu :)) nu veel te weinig IP-adres combinaties mogelijk zijn, is IPv6 uitgevonden. Daar hebben we 128 bits i.p.v. 32 bits om mee te spelen. Om een idee te geven, met IPv6 is er theoretisch 50 IP-adressen per vierkante meter in de hele wereld (oceanen inbegrepen) mogelijk ...
Ik heb er een stukje dieper op ingegaan op m'n blog als je nog meer wilt weten ;)

Laatst bewerkt:
dank voor je snelle reactie.
helaas... ik kan je niet allemaal volgen. kun je eea duidelijker uitleggen, wat ik moet doen of waar ik precies moet kijken?

Welk IP-adres krijg je van de router (ipconfig in een command scherm intypen).
ipconfig: moet ik dat doen als ik slechts draadloos werk? hoe???
of geldt dit met utp? bij dat laatste staat 192.168.0.103 (modemrouter is 192.168.0.1)

ehhh???

Gewoon om te testen, zet eens even alle wireless security uit en zie of je dan wel verbinding krijgt. Zo weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt.
hoe? en wat precies?

Dat doet me eraan denken, gebruik je MAC-adres filtering? Zo ja, moet je die eerst ingeven in de router, anders zul je idd dit als resultaat krijgen ...
MACadres filter staat uit

ipconfig: moet ik dat doen als ik slechts draadloos werk? hoe???
of geldt dit met utp? bij dat laatste staat 192.168.0.103 (modemrouter is 192.168.0.1)

Start - run - cmd <enter>
In het zwart commando scherm Ipconfig <enter> typen. Je krijgt dan te zien welk IP-adres je hebt. Dat gaat bij eender welk netwerk. Je IP-adres is 192.168.0.103

Login op je router (IE browser openen en browsen naar 192.168.0.1), user & paswoord ingeven.
Er staat ergens een optie DHCP of automatisch adressen uitdelen, staat dat aan?

zet eens even alle wireless security uit
Op de router, in de tab wireless security, kies daar eens voor no security

ok, ga ik dezer dagen allemaal doen.
ben nu niet op dat adres. heb wel de laptop meegenomen en op de router hier kan ik wel draadloos het internet op.
dus..... het zit m in de combinatie met de router!

als ik er zo nog niet uit kom, meld ik me hier weer, voor zover bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan