Laptop met Vista blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonKoorevaar

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
16
Hallo,:D
sinds een aantal dagen blijft mijn laptop hangen bij de update van Windows Vista.:confused:
de computer gaat niet verder dan update 3 van 3 100% hier blijft hij hangen even later reset de computer vanzelf en begint alles weer van voor af aan.
Is er iemand die weet wat ik er aan kan doen? Booten via een usb stick werkt ook niet.
 
Wat betreft de updatefunctie:
  1. Start->Uitvoeren->CMD->Ctrl+Shift+Enter>
  2. regsvr32 wintrust.dll <ENTER
  3. regsvr32 wuaueng.dll <ENTER
  4. Je gaat naar de map C:Windows\SoftwareDistribution toe Je geeft deze map – tijdelijk – een andere naam, waarna je nogmaals probeert om Windows Vista te updaten
  5. Start ->Uitvoeren->Ctrl+Shift+Enter>Services.msc. Hier kijk je naar de service Background Intelligent Transfer Service Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
  6. Kijk ook naar de service Windows Modules Installer Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
  7. Kijk mee bij het udateproces. Soms wordt nl. om het accepteren v/d licentievoorwaarde gevraagd

Heeft bovenstaande methode niet geholpen of gebruik je liever een automatische procedure? Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip
Uitvoeren met administratorrechten door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.
Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert.

Tot slot is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: http://support.microsoft.com/kb/947821/). Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B).
Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload.
Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!

Dan is er nog een reparatietool WindowsUpdateFix
Blijkt deze tool niet afdoende dan kan als alternatief altijd nog gebruik worden gemaakt van de (eveneens door Microsoft gemaakte) krachtigere reparatietool WindowsUpdateFix14
Succes
 
Beste Dorado,

ik kan niets meer doen de computer start op met update 3 van 3 100% en gaat dan vervolgens uit en de show begint weer van vooraf aan.
Het verhaal van u kan ik dus niet uitvoeren omdat ik alleen maar bij de bios kan komen,
verder nergens anders dus ook niet bij uitvoeren.:eek:
 
Probeer eens om de pc op te starten in veilige modus en kijk of je vanuit hier de bovenstaande oplossingen kunt uitvoeren.
in veilige modus kom je door tijdens opstart net voor het bios scherm herhaaldelijk op F8 te drukken en kiezen voor veilige modus eventueel met netwerk verbinding kiezen.
 
Hallo maikel9,

ik heb het net via de veilige modes geprobeerd, de Windows bestanden worden geladen de resolutie wordt kleiner het ronde logo van vista en vervolgens krijg ik het zelfde als bij de gewone start alleen er staat nu update 3 van 3 0% compleet, en gaat vervolgens weer opnieuw beginnen. Volgens mij zit er niets anders op dan dat ik de laptop bij een reparateur moet laten nakijken.:eek:
 
Hallo Harry,

dat gaat ook niet werken mijn dvd station is stuk ik heb een externe dvd station en die wordt niet herkend.
Dus toch de reparateur.

Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan