Laptop met Vista start sinds vandaag niet meer op in normale modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunetta

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Sinds vanochtend heb ik bovenstaand proboeem. Gisteravond ging alles nog goed en vanmorgen bij het opstarten loopt het na het inlogscherm fout. Ik vul mijn wachtwoord in en dan slaat het lampje van de harde schijf uit en doet hij niets meer.
Ik heb een laptop Pack. Bell met Vista home basic. Het gekke bij mij is, dat het wel lukt om in de veilige modus op te starten en te werken. Systeemherstel 2x gedaan maar ook geen verandering.
Virusscan leverde ook niets op bij mij.

Zou er een 1 februari virus in omloop zijn? Ik zag namelijk op het forum dat er meer mensen zijn waarbij het vanmorgen is gebeurd?
Ga voor de zekerheid mijn datum van het systeem terugzetten en het dan opnieuw proberen, maar denk niet dat dit helpt.

Heb sinds 2 dagen ook een Iphone apple 3g en Itunes geinstalleerd, maar dat werkte gisteren ook gewoon goed. Heb geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn. Iemand tips, suggesties, advies?

Zou Hijack this een optie zijn om te zien wat er aan de hand is.

stop je vista disc in je computer.
herstart pc en kies voor opstaren van af dvd door op enter te druken.
kies daarna voor de herstel vista.

Het kan puur toeval zijn, maar mijn Vista startte vanmorgen ook niet op. Ik had het in het veilige modus gestart, en weer in het normale. Beide hielpen niet. Toen zag ik dat de cardreader in het front steeds aan was. (lees: lampje) Kaarten eruit gehaald en hij deed het weer. Het rare is dat het al een half jaar op die manier goed gaat..

stop je vista disc in je computer.
herstart pc en kies voor opstaren van af dvd door op enter te druken.
kies daarna voor de herstel vista.

Heb helaas geen Vista Disc. Heb de laptop gekocht en kreeg deze al geinstalleerd met Vista. Nooit wat bijgekregen (ps was wel een bedrijf geen illegaal iets of zo)

Het kan puur toeval zijn, maar mijn Vista startte vanmorgen ook niet op. Ik had het in het veilige modus gestart, en weer in het normale. Beide hielpen niet. Toen zag ik dat de cardreader in het front steeds aan was. (lees: lampje) Kaarten eruit gehaald en hij deed het weer. Het rare is dat het al een half jaar op die manier goed gaat..

Hoi,
Gek he, heb wel meerdere posts gezien van mensen die vandaag niet kunnen opstarten. Vandaar dat ik aan een of ander virus/spyware dacht die leest dat het 1 febr. is. Heb ik wel vaker gehoord dat die voorgeprogrammeerd zijn.
Bij mij was dat lampje/schijfreader juist op een bepaald moment helemaal uit en dat was juist het punt waarna hij vastliep. In veilige modus blijft het wel lukken en zelfs met netwerkverbinding. Daarom denk ik niet dat mijn schijf gecrashed is, anders zou ik ook in veilige modus niets meer kunnen doen.

Iemand nog tips, please?

je zegt dat je in de veilige modus wel kan opstarten.

ga dan eens naar start
-typ msconfig
-enter
-ga naar het tabblad opstarten
-vink daar alles af en probeer nogmaals op te starten in de normale modus

lukt het dan wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan