Laptop met wireless internet en printen via vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorim

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Berichten
25
Ik heb een pc met internet via de kabel. Vervolgens wilde ik draadloos internet op mijn laptop dus heb ik er een router (Linksys) tussen gezet om op mijn laptop te kunnen internetten. Werkt allemaal top, maar nu zou ik best willen printen vanaf mijn laptop op de 'vaste' pc.

Er is verder helemaal niks nodig qua netwerk het gaat alleen om het printen.

Jullie kunnen mij vast wel vertellen hoe ik dat het beste kan aanpakken (ik zou toch niet de eerste zijn? ;))!

Alvast bedankt!

Jorim
 
Zodra je je netwerk wizard laat lopen, vraagt hij op een gegeven moment of je de printer en bestanden wilt delen.
Dat zeg je dus ja op en klaar ben je.
 
Moet je dan verder alles met nee beantwoorden om te zorgen dat alleen printer wordt gedeelt of is dat te kort door de bocht?
 
Je moet antwoorden wat je wilt hahahahahahahaha, als je maar zorgt dat je op die vraag ja zegt.
Nee, zoveel vragen zijn er niet.
 
A.J. zei:
Je moet antwoorden wat je wilt hahahahahahahaha, als je maar zorgt dat je op die vraag ja zegt.
:) Wat ik bedoelde is dat ik wil voorkomen dat de twee pc's elkaar 'zien'. Ik wil alleen kunnen printen en verder totaal geen contact tussen die twee pc's. Aangezien ik dat vrij specifiek vind twijfel ik aan de wizard van XP die volgens mij veel meer 'gaten' creëert!
Maar waarschijnlijk kost het veel mer tijd om het op een andere (beter gecontroleerde manier?!?!?) te doen, dus gebruik ik die wizard gewoon :)

Bedankt!
 
De PC's zullen elkaar wel moeten zien.
Je zult even uit moeten vinden welke poort er gebruikt wordt voor de printerdeling.
Dan configureer je dat in je firewall.
 
A.J. zei:
Je zult even uit moeten vinden welke poort er gebruikt wordt voor de printerdeling.
Dan configureer je dat in je firewall.
Natuurlijk, **** dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken, gewoon vervolgens zelf even alle andere gaten dichten. Hoe kan ik (gemakkelijk) uitvinden welke poort(en) er door de printer worden gebruikt?
 
Zodra de firewall aanstaat en alles dicht gekit heeft, zal hij een waarschuwing geven zodra jij een printopdracht geeft.
Althans, die krijg ik bij de mijne(Zone Alarm).
 
Ik heb ook Zone Alarm, dus dan komt het helemaal goed!

Bedankt!!!!
 
En zolang je op de beide PC's geen enkele map op delen hebt staan, kan je ook niet bij elkaar koekeloeren.
 
A.J. zei:
De PC's zullen elkaar wel moeten zien.
Je zult even uit moeten vinden welke poort er gebruikt wordt voor de printerdeling.
Dan configureer je dat in je firewall.
die firewalle werkt toch niet binnen een netwerk?
 
Nou en of.
Zet jij maar 2 PC's in 1 netwerk.
Allebei de firewalls aan.
Dan niet de IP adressen van de ene PC toegang geven tot de andere en vice versa en dan werkt je netwerk echt niet hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan