Laptop moet terug voor reparatie/image maken etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
2.102
Mensen
mijn laptop moet terug voor een reparatie nu heb ik verschillende vragen:

de schijf staat vol met data inloggegevens etc, is er een advies over hoe ik dit in ieder geval een beetje kan beschermen? het is een batterij/moederbord probleem dus waarschijnlijk blijft de schijf buiten beschouwing.
dus moet ik een wachtwoord instellen en een gastaccount ofzo maken?

andere vraag:

ik wil met ghost een complete image maken van de hele schijf; kan ik deze tijdens het maken wegschrijven naar een netwerkschijf of kan je alleen kiezen voor dvd of cd of iets dergelijks?
mocht asus moeten formatteren is het dan eenvoudig om de image terug te zetten vanuit een netwerkschijf (andere pc) of werkt dat helemaal niet omdat je in wezen je besturingssysteem compleet terug zet met het image?

graag een advies of ervaringen, mijn laptop heeft geen diskettestation trouwens..
 
Mensen
mijn laptop moet terug voor een reparatie nu heb ik verschillende vragen:

de schijf staat vol met data inloggegevens etc, is er een advies over hoe ik dit in ieder geval een beetje kan beschermen? het is een batterij/moederbord probleem dus waarschijnlijk blijft de schijf buiten beschouwing.
dus moet ik een wachtwoord instellen en een gastaccount ofzo maken?

Bel asus op waarschijnlijk moet jouw laptop zo licht mogelijk worden terug gestuurd en zonder extra dingen zoals geheugen en hardeschijf, was in mijn geval in iedergeval zo.

andere vraag:

ik wil met ghost een complete image maken van de hele schijf; kan ik deze tijdens het maken wegschrijven naar een netwerkschijf of kan je alleen kiezen voor dvd of cd of iets dergelijks?
mocht asus moeten formatteren is het dan eenvoudig om de image terug te zetten vanuit een netwerkschijf (andere pc) of werkt dat helemaal niet omdat je in wezen je besturingssysteem compleet terug zet met het image?

Met Ghost kun je zowel naar DVD/CD als naar netwerkschijven wegschrijven. Het terug zetten is ook mogelijk via beide manieren.
 
De laptop (Acer) van mijn zusje moest een maand of wat geleden ook terug, omdat er een probleem was met de voeding/adapter-aansluiting. Apparaat kreeg regelmatig geen stroom van de adapter op één of andere manier.

In iedergeval had ik er een uitgebreide brief bijgevoegd (wel in het Nederlands) met de problemen die het apparaat toen had en het dringende verzoek om de harde schijf niet leeg te halen. Mocht dit wel nodig zijn, dan zou ik dit zelf doen ivm met belangrijke data etc. Probleem was toch de adapter dacht ik bij mezelf.

Maar goed, bleek dus dat het apparaat naar Acer Duitsland is gestuurd (weet ook niet waarom) voor reparatie en dus mijn brief nooit is gelezen. Ik kreeg de laptop dus weer terug, met een recovery-image van XP geinstalleerd. Dus weer vol met onnodige en traag opstartende applicaties. Probleem was trouwens wel verholpen gelukkig.

Het is dat ik de hd van die laptop hebben kunnen overzetten in de laptop van mijn pa, dus ik kon mooi nog een hele boel dingen backuppen voor de zekerheid. Anders was ik die belangrijke data dus mooi kwijt geweest.
 
:eek: raar toen ik mijn Acer laptop terug moest sturen i.v.m problemen met videokaart/monitor kreeg ik te horen dat ik zo min mogelijk spullen mee moest sturen en vooral NIET de hardeschijf, geheugen, voedingskabels en accu dus alleen de case met daarin de hardware die je zelf niet gemakkelijk kunt verwijderen.

je kan altijd je hardeschijf niet meesturen aangezien ze daar vast wel een hardeschijf hebben liggen. zelfde geld voor kabels, accu etc.

anyway succes Jheroen
 
kijk dan is helpmij weer erg handig, even asus gebeld en inderdaad omdat het een hardwareprobleem van de laptop is mag ik de schijf gewoon hier houden, dat scheelt een hoop werk:)

wel moet ik batterij en adapter mee sturen omdat in die combi het probleem kan zitten. perfect mensen! goeie service! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan