Laptop niet in slaapstand na sluiten van deksel

Status
Niet open voor verdere reacties.

uas66

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Hallo,

De laatste paar dagen wilt mijn laptop niet meer in slaapstand gaan wanneer ik de deksel sluit. Er gebeurt helemaal niets. Wanneer ik de deksel weer open, staat alles nog gewoon aan.

Ik heb al op het internet gezocht, maar helaas heeft dit mijn probleem niet opgelost.
Dit is wat ik al heb geprobeerd:
Knipsel.PNG

Ook heb ik mijn laptop in veilige modus opgestart; ook hier werkt het niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen?

Alvast allemaal bedankt!:thumb:

Er zit ergens ene soort schakelaartje wat detecteerd dat je je deksel sluit, soms is het een dun pinnetje wat ingedrukt wordt bij het sluiten.
Zie je zoiets op je laptop ?
Zou kunnen dat het afgebroken is of juist vast zit.

Als je een andere actie kiest voor het sluiten van je deksel, doet ie dat dan wel ?

Welk merk en type laptop heb je ?

Groeten Marcel

Nee, het is geen pinnetje. Het is een magnetisch systeem. Ook wanneer ik een andere actie kies, werkt deze niet.

Bedankt

Lijkt er toch op dat het magnetisch systeem defect is.
Magneetcontactje dus.
Merk/type laptop ?

Groeten marcel

Misschien als je je keyboard demonteerd kun je de sensor zien.

Groeten Marcel

Beste,

Ik heb de laptop uit elkaar gehaald en kwam alleen een magneetje tegen bij het lcd scherm. Verder heb ik niet kunnen zien waar deze tegenaan komt of waar de schakelaar zit. Het magneetje valt op dit gedeelte, maar geen idee wat hier ziet...
Untitled-1.jpg

Waarschijnlijk zit het zgn reed contact in 1 van de scharnieren verstopt ofzo.
Kijk of je een draadje ziet lopen naar de plek waar het magneetje je laptop raakt.
Het kan zijn dat het draadje losgeraakt is aan de MOBO zijde of aan de scharnierzijde, of een draadbreuk (doormeten met multimeter).

Hieronder nog een link hoe je verschillende onderdelen van je laptop kunt demonteren.
Helaas wordt er nergens gesproken over het reed contact maar wie weet heb je er iets aan.
https://www.ifixit.com/Device/Asus_X551CA

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Zie je geen draadje(s) gaan naar je scharnier, of in de buurt van je scharnier ?
Het contact kan natuurlijk ook onder je scharnier zitten.
Het moet in ieder geval in de buurt van het magneetje zitten en als de powerbutton in de buurt van het magneetje zit is de kans groot dat daar het contactje ook op hetzelfde printplaatje zit.

Groeten Marcel

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of hier een reedcontactje op zit.
Kun je zien waar de spoortjes naartoe leiden.
Misschien is die grijze ovaal het.
Zit het magneetje direct boven het powerboard dan ?

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan