Laptop niet in thuisgroep te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Users map nog gedeeld met het NETWERK. windows verkenner_netwerk laptop_users delen.jpg
Toch kan ik vanaf de PC nog niet bij.

Voeg nu gewoon die gebruikers daar toe in dat rijtje waar de admin ook al staat, dat werkt bij mij altijd... anders moet je je weer zorgen gaan maken of je alles wel in die groep de juiste rechten gegeven hebt...en of iedereen er wel in zit en zo...

Ik heb iets anders gedaan.

'k Kwam tot de ontdekking dat Mijn Documenten op de laptop op alleen lezen stond ingesteld (bij eigenschappen).
Dat heb ik weggevinkt en ben vervolgens geavanceerd gaan delen, met NETWERk/volledig beheer erin opgenomen.
En ziedaar: windows verkenner_netwerk laptop en PC.jpg
In het netwerk zie ik ineens bij de laptop de map Documents verschijnen en Users is nu ook toegankelijk geworden.
Dit houdt in, dat ik via het netwerk vanaf de PC toch bij de laptop kan.

Ik kan echter nog steeds niet via de Thuisgroep van de PC naar de laptop.
Dus, hoewel het oorspronkelijke probleem nog bestaat, ben ik blij dat ik via het netwerk wederzids toegang heb.

Wat mij betreft kan dit item worden afgesloten.

André en Manamana heel hartelijk dank voor jullie bijdragen, die mij op de nodige ideeën hebben gebracht.

Mooi he die Puff daddy. Pffffffff. Maar oke jij ook bedankt. :thumb: We deden het weer graag ook namens andre@home maar gelijk he, ja toch. ;)

Beste Lezer(s), in het bijzonder Manamana en André.

Eindelijk heb ik een structurele oplossing gevonden.
Doordat de laptop alsmaar trager en trager werd -- ik kreeg zelfs geen bureaublad meer te zien -- heb ik de rigoureuze stap genomen voor een Windows herinstallatie.
Alleen heb ik de Windows7 Home Premium versie vervangen door de Windows7 Professional versie. Het was nogal wat werk, maar het is meteen een nuttige opruimactie geweest.
En ziedaar, zowel de PC als de laptop zitten in hetzelfde netwerk en wederzijds voor elkaar herkenbaar en benaderbaar, zonder verdere conflicten over machtigingen enzo.
Bovendien was de instelling van de netwerkprinter op de laptop zo gefikst. Daarmee een lange "lijdensweg" uiteindelijk ten einde gekomen.

Conclusie is, dat er soms een flinke software-omzetting nodig is om vervelende bijkomstige narigheden uit de wereld te helpen.

Hiermee is meteen het probleem structureel opgelost.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en aandacht (ook om dit bericht te lezen).

Hartstikke vriendelijke groeten.
Puff Daddy.

Helemaal top met deze vernieuwingen. En een goed keus geweest. Netjes gedaan zo.

Leuke reactie trouwens en dat vinden helpers altijd fijn. Jij ook bedankt dus. :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan