laptop: niets erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
vraagje,
Ik heb hier een oude laptop staan die ik wil gebruiken om te internetten en een beetje tekstverwerking. Het belangrijkste is dat er een netwerkconnectie op krijg. Via een PCMCIA kaartje is dat makkelijk te doen. Echter, dan moeten er drivers geinstalleerd worden.
Nu heb ik 2 problemen: diskdrive doet het niet en (externe) cd-rom ook niet.
Mijn vraag: hoe krijg ik toch informatie op de PC?
- Zomaar een diskdrive aansluiten via serieel? (heb ik daar drivers voor nodig?)
- Null-modem verbinding? De laptop draait op W95, de pc op XP Pro, moet ik dan nog dingen installeren???
Een nieuwe PC laptop is 275 euri en zo'n PCMCIA netwerkkaartje maar 25 das toch 250 euro goedkoper....

Groet en bedankt,

Gijs

Je zult toch data moeten overbrengen, hoe dan ook. Er zijn wel tooltjes voor, maar die zul je eerst moeten installeren en dat kan dus niet. Dus ook bij een null-modemkabel.

Lijkt mij dus dat je het diskettestation of de Cd-rom aan de praat moet krijgen.

kun je via de infrarood op internet komen?
als de laptop infrarood heeft.....:D

En de harde schijf van de laptop even in in de PC erbij hangen?

Geplaatst door Z-Dragon
En de harde schijf van de laptop even in in de PC erbij hangen?

Moet je wel een adapter kopen, maar werkt ook..

Hallo

Alvorens het warm water uit te vinden .........

Zoals reeds eerder vermeld .......probeer eerst die diskdrive ....of in extremis c.d. r.o.m. lezer aan de praat te krijgen , lijkt mij toch een veel eenvoudiger , goekoper optie hoor.....

Staan de b.io.s. settings goed ????

Een veel vorkomend probleem is alsook , mits de f.d.d. van een portabel bitter weinig wordt gebruikt , een slechte (intermitterende) werking v/d schakelaartjes in de diskdrive ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan