laptop of desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Vergelijking (voor- en nadelen) tussen laptop en destop.
Waar kan ik dat ergens vinden in het Nederlands?

Omdat je er een wilt aanschaffen of voor een opdracht?

Ik kan uit mijn hoofd zo al tien dingen noemen..

Er zijn heel wat verschillen op te noemen. Belangrijker is het om te kijken wat je zou willen doen met je pc of laptop, bv de nieuwste games, foto bewerking met veel randapparatuur of wil je internetten, mail, of makkelijk bestanden thuis als op je werk/club willen gebruiken.
Geef eens op wat je wilt doen met je pc/laptop dan geven de lezers van deze site wel advies:D

Ik ga een laptop of desktop kopen.
Moet voornamelijk dienen voor te internetten, mailen, programma's uit testen, soms fotobewerking.
In elk geval niet voor zware games of veel foto- en videobewerking.

Als je niet iets mobiels zoekt zou ik gewoon voor de desktop gaan.

Wil je soms puur data meenemen, koop er dan een memorystick bij de PC.

Wil je soms puur kleine bewerkingen maken, koop er dan een PDA bij de PC.

Wil je regelmatig ook echt werken met al je documenten op een externe locatie, neem dan een laptop.

Over het algemeen genomen zijn de prestaties van een Desktop stukken beter (ivm grootte, warmte, etc..).

Over het algemeen genomen zijn de prestaties van een Desktop stukken beter (ivm grootte, warmte, etc..).

Ik dacht dat juist de prestaties van een laptop beter waren omdat de elektronen (nog) kortere afstanden afleggen en alles dicht bij elkaar zit?

Als ik jou was zou ik een laptop kopen. Een pentium 3 of 4 moet voldoen aan de eisen. Als ie nog een tijdje mee moet zou ik een pentium 4 kiezen. Ookal ga je niet voor het mobile, er zijn altijd momenten dat je je vakantie foto's bij familie wilt laten zien o.i.d. Een laptop is in zulke situaties ideaal. Slideshow aan, laptop op een kastje, en de hele familie geniet mee.
Zoals eerder aangegeven is de combi Laptop-mobiel-thuis-werk ook een goeie.
Mocht het puur voor het werken op 1 plek zijn, kan je ook een standaard bij de laptop kopen zodat ie lekker op ooghoogte zit. Los toetsenbordje eraan en je hebt een compact desktop systeem.

Ook is het wel eens lekker om op de bank (al tv kijkende?) te computeren.

Geplaatst door robin_89

Ik dacht dat juist de prestaties van een laptop beter waren omdat de elektronen (nog) kortere afstanden afleggen en alles dicht bij elkaar zit?

*en nog een hoop posipunten*

Enerzijds wel, anderszijds worden de CPU's vrijwel altijd UNDERgeclockt ivm warme.
HDD's hebben een lagere capaciteit ivm grootte en zijn duurder ivm grootte (fysiek).
Losse V-cards zitten er vaak niet in vanwege de ruimte, en onboard is bijna altijd minder.

Ook heeft een laptop natuurlijk te leiden (lijden?:o:o:o!!) onder het heen er weer gespeelt. Uiteraard is het daarvoor gemaakt maar telkens zo'n scherm open-dicht wil nog wel eens kapot gaan, een monitor heeft hier niet zo'n last van.
En de kwaliteit van de TFT's laat soms te wensen over al is dit de laatste jaren sterk verbeterd.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik kan nog steeds niet kiezen, beiden hebben blijkbaar hun voor- en nadelen.
Een vriendin heeft onlangs een laptop moeten kopen (wegens een ongeval kan ze voorlopig niet aan hare desktop zitten). Ik ga haar mening morgen eens vragen en laat jullie nog wel iets weten.

Geplaatst door ariane01
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik kan nog steeds niet kiezen, beiden hebben blijkbaar hun voor- en nadelen.
Een vriendin heeft onlangs een laptop moeten kopen (wegens een ongeval kan ze voorlopig niet aan hare desktop zitten). Ik ga haar mening morgen eens vragen en laat jullie nog wel iets weten.

Nadelen laptop:
Laptop is moeilijker te upgraden
Laptop heeft een minder lange levensduur
Reparaties bij een laptop zijn duurder of niet mogelijk
Laptop minder geschikt voor games

Nadelen desktop:
minder mobiel
Neemt meer ruimte in

Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor een desktop omdat die robuster is dan een laptop.
Ik kan er ook makkelijk een HD, DVD-speler e.d. (indien nodig) in plaatsen.

Geplaatst door ariane01
Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor een desktop omdat die robuster is dan een laptop.

Goede keus :thumb:.

Blij dat we je hebben kunnen helpen.

Geplaatst door ariane01

wijze keuze, succes met de aankoop. Mocht je een aantal pc's op het oog hebben, zet ze maar eens op een rij dan schieten wij er wel een aantal pijlen op. :D

In de loop van deze week zet ik enkele PC's voor jullie op een rij.
En nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan