Laptop of pc kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvFreak

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Ik heb genoeg gespaard om een laptop/desktop rond de 1000euro te kopen.
De vraag is of ik een laptop zou kopen of een desktop.

Ik wil een pc kopen voor te gamen met goeie videokaart en processor.
En ik zou ook graag later me pc updaten als het oud word bv: nieuw processor,Videokaart,HDD,ram,.....
Ik denk zelf dat een pc goed is maar ik heb liefst een laptop omdat ik graag soms
op me kamer speel dan eens in de woonkamer op eettafel(niet voor school)

Wat denken jullie ervan? is een pc beter voor mij of laptop? :)

desktop zonder twijfel
een laptop kun je 90% van de tijd niet upgraden verder kost een degenlijke game laptop al gauw 1500 euro
en dat in tegenstelling tot een desktop die iedere game met gemak aan kan voor 1000 euro

voor 1000 euro heb jij een high end game systeem
waarschijnlijk kun je 200 euro van je budget afsnoepen voor een bureau waar je pc op kan in de slaapkamer?

Laatst bewerkt:
200 euro? IKEA, voor minder dan 100 euro heb je een bureau.

Maar inderdaad, een desktop is aan te raden.

desktop zonder twijfel
een laptop kun je 90% van de tijd niet upgraden verder kost een degenlijke game laptop al gauw 1500 euro
en dat in tegenstelling tot een desktop die iedere game met gemak aan kan voor 1000 euro

voor 1000 euro heb jij een high end game systeem
waarschijnlijk kun je 200 euro van je budget afsnoepen voor een bureau waar je pc op kan in de slaapkamer?

Bedankt voor je mening, ik heb al een bureau waar mijn oude pc is
Me broer wilt die oude pc dus geef ik het aan hem en ik zet de nieuwe pc op mijn bureau :p.

Laatst bewerkt:
Medion goeie merk?/ander pc?

In me vorige vraag wou ik weten wat er bij mij past, Pc/laptop.
En antwoord was duidelijk Pc.
Ik upgrade en game zeer graag :p.

Ik heb in veel sites gekeken en in winkels, ik zag alle merken toen ik opeens medion zag.
De prijs was 1200 euro.

Toen ging ik op de site van Medion waar ik nog nooit van gehoord had, en ik zag echt veel pc's die me aanspraken.
Ik keek overal naar reviews en vond er enkele behalve niet van een paar.
"Medion Erazer" computers zijn speciaal gemaakt voor gamen.
Die merk "Medion" is niet echt bekend.
De pc die ik graag zou kopen, en voor meer info over de hardware van de pc kan je hier vinden.
De Pc is nu 1100euro + ongeveer 8euro verzendingskosten.
Zou dit een goede kwaliteit zijn? of zou ik beter andere merken kopen zoals acer,asus,Dell,Samsung,......( of zonder merk)

Ik kan normaal gezien maximum 1100 euro betalen voor een Gaming desktop.
+- 1000euro zou ik liefst hebben.

Mijn scherm is HP Compaq LA2205wg, games speel ik dan ook graag op 1680x1050 niet groter.
Een scherm hoef ik dus niet bij de pc.
Games zoals battlefield 3 moeten maximum zijn (ultra).

(verder info ik woon in België dus geen winkels in NL of anders verzenden max 9euro)

Laatst bewerkt:
Deze nieuwe vraag maar bij je vorige bijaan gezet. Behoeft geen nieuw topic en kan dus gewoon hier verder gaan;)

Ow, dat wist ik niet sorry, je kon het zeggen via privé mailtje, of email :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Neen,moderators berichten jou voor dit soort gevallen via het forum;)

Voor dat budget kan je beter zelf eentje samenstellen op azerty.nl
Deze volledig naar jou wens en met goeie onderdelen.

Die van medion heeft bijv een chinees voeding die na een maand kapot gaat en onbekend ram en moederbord etc.
Ook zijn medions heel slecht met service en de kwaliteit van de pc ..hmm het is net een wegwerp sheermes :)
Als je geintereseerd bent om eentje zelf samen te stellen dan gewoon even melden en wij maken de samenstellingen als jij dat niet kan.

Bedankt voor je informatie, Ik zou graag een pc samenstellen die echt perfect is voor high end gamen.
Zoals ik zei wil ik battlefield 3 en veel games op maximum spelen.
ik ben meer een Nvidia fan, en weet meer over intel processors dan van amd.
Maar voor mij is het gelijk welke processor er in zit, als het maar snel is :p.

Liefst zou ik graag wat voorbeelden hebben van de keuzes uit azerty.nl.( heb nog nooit online pc samengesteld )

Beste LvFreak,

Ik heb bij tweakers een samenstelling gemaakt voor je o.a. de volgende specs+ een leuk game toetsenbord en leuke muis :p
http://tweakers.net/gallery/452973?inv_id=267338#tab:inventaris
Intel I5 2500K (de k versie is iets duurder omdat je die kan overklokken kan je nog op bezuinigen)
Nvidea gtx 580 (leuke videokaart kan je lekker mee gamen!)
Voeding van Nexus 630 watt (kan je ook op bezuinigen)
1Tb hdd schijf van seagate. (als je op de rest bezuinigd kan je misschien nog een ssd schijf erbij nemen, maakt je systeem aanzienlijk sneller)
8gb ram geheugen van corsair(1600Mhz)
asus moederbord met nieuwe chipset Z77
Scythe mugen 2 rev B koeler
Dvd brander van LG

Je kan zelf deze samenstelling aanpassen, bijv. het moederbord of voeding, e.d.
Als je het systeem kant en klaar wil krijgen, kun je dat bij bijv. azerty doen met assemblage, dat kost zo'n 60 euro en met de helpmij forum code krijg je nog 10 euro korting. En reken zo'n 100 euro extra op alles dan kom je op bijna 1100 euro uit, want bij tweakers wordt alles zonder verzendkosten bij de goedkoopste shop geteld.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Msi009 en andere mensen hier kunnen je wel verder helpen!

Bedankt,
Lijkt me super keuze :D.
Ik heb paar dingen veranderd.
Maar ik weet niet of alles oké is, is me behuizing groot genoeg,is me voeding sterk genoeg,iets veranderen?..........
Hier kan je het lijst zien: http://tweakers.net/gallery/457362#tab:inventaris
En hoe kan je het bestellen, ik heb alles gedaan en keek welke shop de beste was, en het was "Afuture"
ik klikte op en kwam op een review pagina terecht.
Hoe kan ik nu bestellen? :p

Dat systeem van msi is iets beter, maar als je veel dingen op wilt slaan zou ik gaan voor 1 Tb (is ong. 20 euro meer)of misschien zelfs 2 Tb (kost iets meer dan 100 euro) harde schijf en dan kan je i.p.v. de 128 GB versie ssd de 64 GB nemen om te bezuinigen, maar het is altijd handig als je games snel starten doordat deze op een ssd staan, dus ik zou dat zo laten en ietsje meer uitgeven (behalve als je het onnodig vindt)En voor de rest is de configuratie van msi wel beter, ook dat moederbord, maar je kunt daar ook weer op bezuinigen, want misschien heb je niet alle functies nodig. Ook heb je een waterkoeler (erg leuk :P), maar ik snap eerlijk gezegd niet dat msi voor 4Gb gekozen heeft terwijl je voor hetzelfde geld 8Gb ram neemt. Die voeding is meer dan genoeg, voor gaming kan je makkelijk uit de voeten met 600 watt en misschien ook nog wel met 550, maar je moet wel een goed merk hebben want anders is je pc naar de haaien door je voeding.
Qua processor maakt het opzich niet heel veel uit of je voor sandy bridge(de I5 2500k) of ivy bridge(I5 3570K) gaat is net een klein verschil, ga je waarschijnlijk in games niet echt merken. En bij de configuratie van msi zit geen toetsenbord en muis, maar als ik jou was zou ik gwn bij de mediamarkt of bcc (of andere winkel in de buurt) kijken welke je fijn vindt en die kopen bij de goedkoopste.
Verder nog veel succes! :thumb:

Dit is trouwens een iets aangepaste link van msi, andere kast, I7 2600K e.d. http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[321431]=1&product[363575]=1&product[90497]=1
Het is wel iets duurder, met assemblage kost het zo'n 1200 euro (je krijgt nog 10 euro korting : http://www.helpmij.nl/hardware.php)
maar je kan nog bezuinigen op de ssd, op de kast en processor.

Laatst bewerkt:
@LvFreak :Enkele onnodige quotes verwijderd. Bij een directe reactie is quoten niet nodig. Topics worden zo onnodig lang met telkens dezelfde tekst van je voorganger.
Gebruik knop:Reageer op vraag of venster: Snel reageren.

Mijn vraag is niet beantwoord, maar het is niet erg.
Ik heb zelf even gekeken weer op azerty.nl
Ik ga de pc na mijn examen kopen, dus eind juni.
Als de prijs van deze hardware's minder worden ga ik iets bijdoen zoals een SSD en beter videokaart.
De pc dat ik nu eigenlijk goed vind is dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[477517]=1&product[458155]=1&product[436585]=1&product[84030]=1&product[496883]=1&product[474403]=1&product[399203]=1&product[392749]=1&product[519004]=1&product[275758]=1
Wat vinden jullie ervan? toch iets veranderen? iets die niet past?

samenstelling ziet er goed uit
echter heeft het weinig zin om voor eind juni nu een samenstelling te maken de prijzen zullen dan veranderd zijn
en er zal dan nieuwe hardware op de markt zijn waardoor er eind juni een nieuwe pc die wellicht een stuk krachtiger is voor je samengesteld kan worden

Z68 moederbord kun je beter in een Z77 moederbord veranderen die hebben namelijk Pci-e 3.0 ondersteuning

Laatst bewerkt:
Sorry voor late antwoord maar ik mag eindelijk bestellen na mijn examen (1juli)
Dit is een pc die ik heb samengesteld door véél reviews. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B527458%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B392749%5D=1&product%5B496951%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B423779%5D=1&product%5B219481%5D=1&product%5B365411%5D=1
Maar ik wil ook weten of dit goed is.
Ik wil veel gamen en vaak video's bewerken enz.
Voor ik koop heb ik nog 1 vraag.
Ik zou graag goeie producten hebben.
Ik twijfel dus op mijn moederbord,videokaart en koeler.
Beter ander merk?
Voor luchtkoelers ben ik niet zeker omdat de lucht moeilijker naar buiten gaat en de case snel opwarmt, dus weet niet zeker :confused: .
En SSD is te duur dus ik ga geduldig wachten en later 1 kopen van +-120gb voor mijn OS.

bedankt :)

Laatst bewerkt:
voeding kan veel goedkoper jou pc kan het doen met een 600watts voeding
koop niet de EVGA GTX670 die hebben een fout opgelopen tijdens de fabricage en worden allemaal terug geroepen, dus als het kan koop er een van een ander merk
je vergeet ook assemblage een dvd speler/brander en windows 7?

koop een scythe mugen 2 koeler die koelt net zo goed als die H60 liqued en kost maar 30 euro
lucht gaat gewoon naar buiten de carbide 400R bied prima airflow aan
die liqued koeler doet precies het zelfde alleen verplaatst die de hitte naar de zijkant en om daar nou 60 euro voor te betalen...

hier een video review van de kast skip even door naar 3:33
[video=youtube;eXVHMforw0o]http://www.youtube.com/watch?v=eXVHMforw0o[/video]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan