laptop ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft een tweedehands laptop gekocht, wel gewoon via een bedrijf dus niet via een particulier, die helemaal is opgeschoond en dergelijke. Echter kwam hij vandaag naar mij toe na ongeveer 3 maanden met de mededeling dat hij wel erg traag was, zo traag dat hij niet eens fatsoenlijk films af kan spelen! Toen ik met de laptop aan de slag ging schrok ik van hoe traag deze was. Hij doet ongeveer 5 minuten om fatsoenlijk een webpagina te openen. Het eerste wat ik deed was kijken naar hoe vol deze laptop staat aan bestanden, maar er staat werkelijk waar helemaal niks op! Ik kan nu geen contact opnemen met het bedrijf, dus vandaar dat ik de vraag hier stel omdat ik het graag snel voor hem op wil lossen! De laptop is een Dell Latitude D520 met Windows XP hier op geinstalleerd.

Wie o wie kan mij verder helpen? Alvast hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

was hij van in het begin zo traag of pas na een tijd?

Is xp niet beschadigd? - start-uitvoeren-cmd-tik sfc /scannow en laat lopen,indien hij een cd vraagt,install cd van xp inbrengen(als je die hebt)

Is je HD nog in orde? -start-uitvoeren-cmd-tik in chkdsk/f/r-opnieuw opstarten(zegt hijzelf) en laten lopen,kan enige tijd duren

Zijn alle drivers geinstalleerd? deze computer rechts klikken-beheren-apparaatbeheer-kijken or er gele uitroep/vraagtekens staan

Zitten er geen virussen/malware of andere rotzooi op? -Virusscanner laten lopen(evt bij opstart)mbam installen laten lopen- SAS(superantispyware)installen en laten lopen-eventueel hijackthis laten lopen

Hoeveel processen draaien er? ctrl-alt-del----tab processen--ongeveer 40 a 45 in xp

laat maar iets weten

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
Hoi Jan!

Bedankt voor je reactie. Via een ander forum heb ik al meer reacties ontvangen en ik ben ondertussen al achter het probleem. Ik weet echter nog niet hoe ik dit op moet lossen dus misschien kun je me verder helpen. De processor draait op de volle 100%, en de laptop geeft 3.3 volt aan. Volgens de andere forumgangers is 1,5 volt maximaal, maar ik begrijp niet wat dit precies inhoudt.

Van die 100% kan ik wel begrijpen maar als je 3.3 volt steekt op een cpu die maar 1.5 volt nodig heeft .....dan moet hij al lang gesneuveld zijn.

Maar goed, die 100% interesseert me.Hoeveel processen draaien er? ctrl-alt-del en tabblad processen

Laten we het simpel houden:aan je hardware ligt het niet,het is puur softwarematig en wel een of andere rotzooi dus:

welke antivirus heb je?Installeer MBAM en doe een volledige scan

Laatst bewerkt:
Maar het is toch echt zo, ik heb het programma everest home hiervoor gebruikt.

Eigenschappen geheugen:
Groottefactor: DIMM
Capaciteit 1024 MB
Snelheid 667 Mhz
Totale breedte 64 bit
Databreedte 64 bit

Fabrikant Intel
Externe kloksnelheid 133 Mhz
Maximale kloksnelheid 2160 Mhz
Actuele kloksnelheid 1000 Mhz
Type Central Processor
Voltage 3.3 V
Status Geactiveerd
Upgrade Geen
Socket aanduiding Microprocessor

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Windowstoets + r <typ>msconfig>enter>tab: opstarten, deselecteer alle vakjes en start opnieuw op. Herhaal de vorige handeling en vink eerst de antivirussoftware aan, klik op toepassen en herstart. Zo ga je door tot je de boosdoener vindt die je pc langzamer laat gaan.
Normaal voor XP is tussen de 30 en 35 processen (inclusief virussoftware en firewall). Bij mij draait XP Pro op 28 processen.
Maak anders eens een screenshot van het tabblad opstarten en plaats dat bij je bericht.
Je kan ook eens op de link in m'n handtekening klikken en Mbam eens laten draaien.

Laatst bewerkt:
en op mn Tiny XP draaien er 18 processen,maar dit even terzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan