laptop op 2 netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Hallo
Ik heb thuis een netwerkje
laptop draadloos en desktop via een router op het net

nu heb ik een tweede laptop van het bedrijf waarmee ik ook draadloos thuis het net op kan maar ik krijg deze niet toegevoegd aan mijn netwerk om iets te kunnen printen : hij zegt: behoort reeds tot een domein als ik een netwerk wil toevoegen
wat moet ik doen ?

Rechtermuisklik eens op 'Deze Computer' en dan naar het tabblad 'Computernaam' toe.. Zie je daar iets waar je het domein kan aanpassen.. dus de Netwerk-id? Probeer 't daar eens..

Daar zou ik maar niet aanzitten. Als je bij je werkgever op een domein gaat inloggen wordt daar een profiel van aangemaakt. Hierin worden al je instellingen bewaard. Zodra je je domein veranderd voor een werkgroep (van thuis) wordt dit profiel overschreven. terug bij je werkgever kan je dan niet meer op het domein inloggen, en moet de netwerkbeheerder er aan te pas komen om dat te herstellen (domein admin)

Zodra je thuis wireless verbinding maakt krijgt de laptop automatisch via DHCP een ip adres en de gegevens om het internet op te komen Een nette oplossing zou zijn om de printer aan je netwerk te hangen ( via print server) zodat deze ook een ip adres heeft. het is dan dus mogelijk om je USB printer te bereiken via het netwerk doormiddel van TCPIP printing.

Succes. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan