laptop op desktop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan met een switch of een hub of een extra netwerkkaart.
maar misschien heb jij wel een internet modem met extra uitgangen.
vertel eens hoe de situatie nu is.
internet via......
aangesloten op ......
is de laptop draadloos of.....

ik heb draadloos internet, ik heb 1 laptop en 1 desktop zonder monitor/toetsenbord/muis.

Ik weet wel dat je een monitor op je laptop met een vga kabel kan aansluiten maar kan dat ook met een desktop. IK wil namelijk via mn laptop mijn desktop besturen door bv xp erop te installeren

Kijk nu begin je al ies meer info te geven.
je wilt dus een netwerkje maken omop de computer xp te zetten.
vertel eens wat voor computer.
die desktop kan die met een kabeltje aangesloten worden op het draadloze gedeelte.

het is de bedoeling om xp te installeren zonder scherm en toetsenbord, ik wou het via mijn laptop doen kan dat en hoe is dat mogelijk?

Staat er nu al iets op die computer?
Je zult een netwerk moeten maken.
Maar ik zou toch even een toetsenbord en beeldscherm lenen.
Dat gaat echt makkelijker.
Om jou toetsenbord en beeldscherm alleen van de laptop te gebruiken zal niet zo gaan.
Daar heb je een netwerk voor nodig en dan zou je remote administrator kunnen gebruiken of vnc.
dat zijn van die progjes die daar speciaal voor zijn gemaakt.

remote administrator

dat bedoelde ik, maar dan moet die desktop ook draadloos internet hebben neem ik aan. en hoe gaat het verder in zn werking welke kabel moet via mijn laptop naar de desktop gaan

Toch even reageren (al zolang niet meer gedaan :) )

Als je een desktop hebt zonder verdere toebehoren als een beeldscherm, toetsenbord of muis, dan kun je er bijna niets mee.

Je zal echt eerst een beeldscherm en een toetsenbord (en een muis is ook wel handig) moeten hebben om te zien wat er nu op de PC staat.
Als er al XP op staat en er is een netwerk geconfigureerd, dan kun je waarschijnlijk de PC aanzetten zonder toetsenbord, monitor en muis.
Je moet dan ook een programma hebben waarmee je het beeld van de PC (die je nu dus niet kan zien omdat je geen monitor hebt) kunt overnemen zodat je de PC kan beheren.

Het is niet mogelijk om een kale PC (dus zonder Windows) via je laptop te installeren.
Dan moet je een toetsenbord, muis en monitor hebben.

Succes!

groet,
Dave.

als op beide computers remote administrator staat dan heb je tussen de computers geen kabel nodig.
de verbinding tussen beide computers is dan remote administrator.
En ja de desktop moet ook draadloos worden.
Welk draadloos apparaat heb jij eigenlijk geef eens merk en type.

o jammer helemaal vergeten er zit natuurlijk nog niks op de desktop, want ik moet nog win xp installeren, maar het ging om de gedachte dat ik met een kabel net als bv je tft op je laptop kon aansluiten. maar als ik het goed begrijp gaat dat niet.

nee dat gaat niet.

Graag gedaan en tot de volgende vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan