Laptop op draadloze router aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik wil een smcwbr14-g opnieuw programmeren zodat de laptop opnieuw draadloos kan worden aangesloten.

Kan dat draadloos vanaf de laptop?

het resetknopje op de draadloze router is ingedrukt geweest.

De laptop heeft wel verbinding gehad, maar om één of andere reden lukt het niet meer het internet op te gaan.

Verbinding is er wel met de betreffende router, maar verder niets.

Overigens is het voor mij geen enkel probleem om met de laptop van een ander er op in te loggen.

Laatst bewerkt:
het hele geval is gereset....
dan kun je alleen via een kabeltje de router weer gereed maken voor draadloos internet.

Ok, maar hoe kan het dan dat ik met een andere laptop er zo in kan duiken?

Er zit iets in de laptop van de buren niet goed.

Hoe kan die toch het netwerk op?

Als jij er met een andere laptop zo induikt dan is er ook niks gereset.

krijg je foutmeldingen.
Wat geeft de netwerkkaart aan.
heb je al een ipconfig gedaan om te kijkenof je wel een ip adres krijgt.

Er is op het resetknopje van de router gedrukt, ik mag dan aannemen dat het gereset is.

Met beide laptops krijg geen foutmeldingen, wel kan ik met de ene het internet op en met de ander niet.

Bij ipconfig via uitvoeren krijg ik in eennfractie van een seconde een klein zwart schermpje te zien waar niets op te zien is.

Bij ipconfig via uitvoeren krijg ik in eennfractie van een seconde een klein zwart schermpje te zien waar niets op te zien is

Start ==> Uitvoeren ==> tik cmd in ==> Enter

Typ vervolgens ipconfig en druk op Enter.

In een aantal gevallen ben ik er voor om de problemen op een PC bij andere mensen op te lossen. Zo had ik kortgeleden een vrouw bij wie het internet het niet deed. Zij had een HP laptop en een draadloos modem. Het is weer gelukt om internet op haar PC te krijgen door een knopje op de laptop in te drukken. Als dat knopje ingedrukt is geeft dat knopje een blauwachtig licht te zien. Mogelijk dat zoiets ook bij jou aan de orde is.

ipconfig zegt nu

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . : Medium ontkoppeld

Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNSachtervoegsel:
IP-adres . . . . . : 192.168.2.2
Subnetmasker . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgatawey . . . . . : 192.168.2.2

D:\documenten en settings\naam>

Volgens een handgeschreven briefje wat ik erbij gekregen het standaard gateway 192.168.2.1 zijn, kan dat kloppen? Zo ja, hoe verander ik dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan