Laptop op HDTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

HypToniZe

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo,

Ik kijk al lange tijd films op mijn TV via mijn laptop. Deze heeft alleen een S-Video uitgang en daarvoor heb ik dus ook een S-Video naar SCART-kabel.
Nu hebben we beneden sindskort een HDTV, en ik wou eigenlijk hier ook deze films op kunnen kijken. Er zit ook wel een SCART op mijn HDTV, maar daar kan ik niet bij. Is het mogelijk - en bestaat hier ook een kabel voor - om S-Video om te zetten naar HDMI - waar ik wel bij kan op de HDTV?

hoezo kan je daar niet bij? tekorte kabel? of te weinig?

tekorte kabel> nieuwe kopen
te weinig> er zijn handige splitters die maken van 1 aansluiting 4 (3 winst) LETWEL! koop het met goudkleurige(of koper weet ik niet precies) aansluiting die werken het best! :thumb:

Ik heb een 25 meter kabel dus te kort is ie niet zo snel. ;)
En te weinig ook niet, er zijn volgens mij nog 2 uitgangen vrij. Maar het probleem is dat die aan de achterkant in het midden zit, en de TV zit met zo'n metalen gedoe aan de muur gemonteerd, en tussen de muur en de TV is maar 10cm ruimte. Daar kan ik net met m'n handen doorheen maar niet ver genoeg, en als ik dat wel kon, was 't nog veel te lastig om de kabel er in te krijgen. En een HDMI-uitgang zit aan de zijkant, daar kan ik dus makkelijk bij.

Waarom gebruik je niet gewoon een VGA kabel ?
Bijna iedere HDTV heeft een VGA aansluiting.

Ik doe dit zelf ook, en ik vindt het echt prima beeld.

Ik denk dat je s-video naar HDMI uit je hooft kunt zetten, dat gaat hem niet worden.
S-video is analoog en HDMI is digitaal.

ja waarom een nieuwe kabel kopen als je met wat extra werk er ook komt?(eraf schroeven en terughangen)

ik weet niet of de kabels bestaan :P

Dat laatste was ik dus al bang voor. Maar is VGA-aansluiting niet hetzelfde als een SCART-aansluiting?

Ik woon nog bij mijn ouders en mijn vader vind het geen goed idee de TV er af te halen.

tja, weinig aan te doen (ik woon ook bij me ouders :P)

zet ze gewoon klem :P jij geen aansluiting hun geen nieuwe films via de laptop :P

uiteindelijk zijn jullie beide blij

zo deed ik het met de xbox 360 :P

Hm, is toch iets te veel van het goede.
Ik ga morgen wel even langs een computerspeciaalzaak, misschien hebben hun nog een tip. Als dat niet lukt ga ik nog maar even flink zeuren bij mijn vader, en anders heb ik gewoon pech. (Of ik moet ook een xbox 360 kopen zodat ik media kan streamen, maar dat is ook weer zo duur)

In ieder geval bedankt voor al uw hulp!

Laatst bewerkt:
Ok, succes !

By the way : Media streamen op de Xbox 360 is ook geen pretje.
Moet allemaal compatible zijn met microsoft spullen, nou vergeet het maar.

Werkt echt droevig slecht, maar mocht je daar toch aan willen beginnen dan raad ik je aan om op je pc waarvanaf je gaat streamen "twonkeymedia" te installeren.

Dit werkt wel ok.

Hey succes!

Oh, dat word dan nog een probleem. Ik heb namelijk veel series (japanse anime) die ik kijk, en die zijn bijna allemaal in MKV, en die ondersteunt Xbox natuurlijk niet...

In ieder geval bedankt!

Das nou juist de humor van Twonkymedia, deze ondersteund deze film formaten wel.

Vanaf versie 4.4.6 van twonky wordt ook MKV ondersteund.

Succes

Ik ontdek trouwens net dat ik ook een VGA-uitgang op mijn laptop heb!
Is er hierdoor misschien een makkelijkere en goedkopere oplossing dan S-Video?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan