laptop op internet zetten i.p.v. wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Mijn laptop is met een kabel aangesloten op de router, dus internet. Toch geeft mijn laptop aan alleen aangesloten te zijn op mijn wifi. Hoe verander ik dit?

Heb je de internet instellingen wel gecontroleerd? Zet je WiFi uit, en je weet het zeker :).

Bij systeem klik ik op netwerk en internet en daar staat wifi aan. Ga ik naar ethernet staat daar ook de naam van mijn wifi. Waar vind ik de netwerkverbinding?

Klik rechts onder, links naast de klok op het wifi-symbool. Afhankelijk van je besturingssysteem moet je soms nog een keer klikken en zie je dan een lijst met beschikbare verbindingen. Als daar jou vaste netwerk verbinding tussen staat klik je die aan of je klikt op iets als 'verbinding maken'. Bij de huidige wifi verbinding kan je op 'verbinding verbreken' klikken en vaak ook 'niet automatisch verbinding maken'. De termen spreken voor zich.
In het zelfde menu kan je een link vinden naar iets als 'meer netwerkinstellingen'. Tevens te vinden via het menu 'instellingen' of via het configuratiescherm. Deze laatste is tot en met Windows 11 te vinden in het menu start. Via Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum kan je de status van je netwerk zien en aanpassen via de onderdelen in het linker zijmenu. Er zijn vele wegen naar Rome overigens.

Klopt. Maar het belangrijkste: zet je WiFi uit, en kijk of je nog internet hebt. Dan weet je zeker dat je kabelverbinding werkt. Mee hoef je ook in beginsel niet te weten :). Overigens pakt Windows volgens mij automatisch de snelste verbinding, en dat is doorgaans de kabel.

Heb je de kabel ook op een ander apparaat aangesloten om te controleren of je internetverbinding werkt?
Als het op een ander apparaat werkt, ligt het probleem bij de instellingen van je laptop.
Als het op een ander apparaat niet werkt, probeer dan eerst een andere poort op je modem of een andere kabel voordat je je instellingen aanpast.
Zo weet je in ieder geval waar je moet zoeken: de laptop, de kabel, of het modem.

Heb wifi uit gezet en nu is mijn laptop veel sneller. Dus opgelost denk ik maar ik zie nergens de internet verbindingen, alleen de wifi.

Terwijl je wifi uit hebt staan, zie je toch wifi? Stuur anders even een screenshot. Ondanks dat het opgelost is, is het leerzaam als je snapt hoe het werk of wat je ziet. Het zou ook moeten werken als Wifi aan staat namelijk. Misschien wil je met je mobiel op Wifi en tegelijkertijd met je laptop op de kabel.

Op elk notebook is er een optie via een of toets of een combinatie ervan wifi uit te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan