Laptop op LG 32LF2500

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasperFC

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hallo,

Bij het uitzoeken van een televisie was een van mijn eisen dat ook een pc er op aangesloten kon worden. Nou dit kon met de LG 32LF2500. Ik heb deze nu in mijn bezit en via de handleiding wilde ik mijn laptop aansluiten op de televisie.

De handleiding legde het volgende uit:
1. Verbind de RGB-uitgang van de PC met de RGB IN
(PC)-aansluiting op de tv.
2. Verbind de audio-uitgangen van de PC met de AUDIO
IN (RGB/DVI)-ingangen van de tv.
3. Schakel de pc in.
4. Selecteer de RGB-ingang met de knop INPUT op de
afstandsbediening.

Deze stappen heb ik keurig uitgevoerd. Ik heb een kabel gepakt die normaal tussen een monitor en een pc zit gepakt. Deze aangesloten, audio-kabel verbonden met tv en vervolgens de PC ingeschakeld. Ik druk op de RGB-ingang en zie op mijn TV dat Windows wordt opgestart. Echter als ik op mijn laptop zie dat ik mijn wachtwoord moet ingeven om in te loggen verschijnt er op mijn TV dat er geen signaal meer is.

Via deze kabel hoor ik dus op mijn TV gebruik te kunnen maken van mijn laptop, ik heb immers beeld gezien maar het valt weg. Hoe kan ditkomen?

Hopelijk weten jullie het!

Alvast bedankt

Welke versie van Windows gebruik je? Welke videokaart gebruik je?

Ik heb de laptop net aangeschaft, maar zou niet durven zeggen wat voor videokaart er in zit. Blijkbaar doet dat er dus wel toe? Het is dus niet zo makkelijk als LG in de handleiding doet voorkomen?

Op kieskeurig staat enkel dat er een onboard videochip in zit

Waarschijnlijk moet je in je windows je 2e monitor (in jouw geval je televisie) nog inschakelen.
Ik had exact dit probleem toen ik een tweede monitor aan ging sluiten.

Ik ga ervanuit dat je Vista gebruikt omdat je pc vrij nieuw is.

-> Zorg dat je TV is aangesloten op je laptop.
-> Start de laptop op
-> Rechtermuisknop op je bureaublad.
-> kies voor resolutie

Zie je daar wel een 2e scherm staan. Wat ik bedoel te zeggen is, herkent je pc dat er nog een beeldscherm is aangesloten op je laptop?

wat een goede tip! Ik was het even vergeten, maar ik wist direct wat je bedoelde! Nu doet-ie het inderdaad! Helemaal top, want nu kan ik lekker films kijken zonder een dvd-speler nodig te hebben:)

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan