Laptop op meerdere netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Kan mij laptop (win 98) zowel op het netwerk op mijn werk en tevens thuis op mijn desktop aangesloten worden

Ja hoor dat mag geen probleem zijn.

Heb je op je werk dhcp? En ook thuis? Wat voor een netwerk op je werk en wat voor netwerk thuis?

Een goeie vraag.

Thuis heb ik via een crosscable contact met mijn desktop.

Op het werk maken we contact via een server!?

Maakt dat uit?

Johan

Kan op zich wel wat uitmaken.

Vooral als je thuis handmatig de ipadressen invoert en op je werk je het ipadres via dhcp krijgt.

Dus zou je thuis als je op het netwerk wil zou je eerst een ipadres moeten ingeven

Je moet wel bij dezelfde werkgroep of domein zijn aangesloten. Als je op je werk inlogt op het "werk" domein, en je laptop staat daaar op ingesteld, zal je thuis niet op je netwerk kunnen inloggen tenzij het domein (of de werkgroep) bij jou thuis ook "werk" heet.

hoi hoi,

Wanneer je inderdaad zo'n verschil hebt in die 2 netwerken kan je nattuurlijk ook steeds alle instellingen gaan veranderen.

Wat handiger is lijkt mij om gewoon een tweede netwerk kaart te nemen en wanneer je op het ene netwerk gaat die ene netwerk kaart uitschakeld en andersom natuurlijk.

Misschien welk wat duurder maar scheelt een hoop irritatie denk ik

groeten

knackje

Ja, maar in een laptop een tweede netwerkkaart inbouwen is inderdaad nogal prijzig en soms ook niet mogelijk. Bovendien moet je dan nog steeds de identificatie aanpassen.

Dat van het domein snap ik, die moet je idd onder windows Xp steeds veranderen.

Maar ik vraag me af mbt de ipadressen, waar nu dan eigenlijk de alternatieve ipconfiguratie voor is???

Dit is toch juist voor meedere netwerken??

In xp kan je aan een netwerkkaart ook meerdere ip-adressen hangen, bijvoorbeeld een voor je werk en een voor thuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan