laptop op netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

sansandi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hoi,

mijn laptop schakelt als de accu leeg is niet over op netstroom terwijl wel aangesloten is.
Volgens mij ligt het niet aan de adapter omdat de accu als de laptop uitstaat gewoon weer opgeladen wordt.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb een Acer Aspire 3681 WXMi.

dan heb je een lader probleem.
Als de lader is aangesloten dan gebruik je geen batterij.
Dus lader nakijken of deze wel goed is.

dan heb je een lader probleem.
Als de lader is aangesloten dan gebruik je geen batterij.
Dus lader nakijken of deze wel goed is.

Lader is nagekeken en het werkt goed. Laptop gebruikt evengoed de accu terwijl de lader op netstroom zit.
Misschien een ander idee?

nee dan zit er iets niet goed.
als de netstroom aangesloten is dan zal de accu niet gebruikt worden.
wordt de accu wel aangesproken dan is er in de schakeling dus iets niet goed.
dan zou ik de laptop na laten kijken.....

als je op de pc bezig bent, met een nog niet lege batterij en je verwijdert hem dan, schakelt hij dan wel of niet goed over op de adapter ?

heb je een andere batterji die je zou kunnen lenen/testen. plaats deze dan in je notebook en kijk eens of hij problemen blijft geven.

dit kan je uiteraard ook met een andere adapter proberen, lukt een andere adapter wel ?

loop eens de bios na of er niet een safety feature ofzo dit blokeert. doe desnoods een bios reset.

heb je de meest recente bios update erop zitten?

komt het probleem ook voor met veilige modus of als hij in de bios staat ?

als alle antwoorden negatief zijn, dan zou het in je moederbord kunnen liggen. in dat geval kan je het beste even kijken of je via acer support hebt. in het geval van een defect moederbord zou ik of het laten repareren en als dat te prijzig is zonder batterji werken of een nieuwe laptop kopen.

Probleem opgelost. Lag achteraf toch aan de adapter. Bedankt voor de reacties!

En hoe ben je daar nu achter gekomen.
Dat is ook wel leuk om te weten.

En hoe ben je daar nu achter gekomen.
Dat is ook wel leuk om te weten.

ik had eerst 2 verschillende gebruikte adapters geprobeerd, geen resultaat. Bij een winkel mocht ik een nieuwe uitproberen en die deed het wel.

Mooi......en bedankt voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan