laptop op tv (Geen beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburg26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Laptop aansluiten op TV probleem (ati xpress 200) met Ccc (catalyst control center)

Ik heb een probleem waar ik tot nu toen geen oplossing voor krijg gevonden.

- Op mijn Desktop had ik een anti xpress 200 videokaart met CCC (catalyst) Ik gebruikte de S-video out op de videokaart (7 pins) via een tulp/rca plug en een draadloze pc to tv sender kon ik op tv mijn desktop/films bekijken.

Nu wilde ik mijn Laptop op dezelfde wijze aansluiten op mijn tv en hier zit het probleem dus.
Ik ben 4 uur bezig geweest om het geregeld te krijgen maar het lukt niet.

Ik heb de Laptop (AMD Atlon 64 processor 3200+ met XP home edition (versie 2002 met servicepack 3) met een xpress 200 videokaart + S-video out (7 pins)

De volgende acties heb ik ondernomen die tot geen resultaat leiden. Voor de duidelijkheid krijg ik geen zwart /wit beeld, ik krijg totaal geen beeld.

Ik heb de drivers voor Xpress 200 gedownload zowel van de site van HP (compaq) als van ATI. Ik heb de laatste nieuwe versie geschikt voor XP gedownload. Heb alles geïnstalleerd. De s-videokabel aangesloten op de laptop (7 pins) en deze rechstreeks op tv aangesloten middels een verloop ( laptop 7 pins s-video naar mannetje & Vrouwtje – naar tv (gele rca aansluiting) Heb alle instellingen goed ingesteld in Catalyst control center (omdat ik hier gebruik van maakt, komen de instellingen van ATI xpress te vervallen ( bureaublad, rechtermuis, instellingen, geavanceerd)

Aangezien de computer de tv niet herkend heb ik deze geforceerd, tv toegevoegd als 2 scherm, deze gekloond, en bureaublad gekoppeld.
Alles leid tot hetzelfde resultaat mijn tv, blijft gewoon op blauw staan ( blauw is de startkleur van mijn 4 kanalen voor video/dvd aansluiting etc.)

Doordat alle drivers zijn gedownload, de benodigde software van Catalyst is gedownload, de verloopstekkers passend zijn, en de instellingen juist zijn doorlopen begrijp ik er niks meer van.

Ik heb jarenlang films gekeken op de tv, en de kabel is dus goed en heb ervaring met de instellingen.
Op forums gezocht naar de oplossing maar deze komen steeds met de standaard instellingen die ik dus allemaal doorlopen heb. Ook de site van HP compaq bezocht, alles doorlopen zoals hun zeggen dat je de laptop moet aansluiten en geen resultaat.

Ik las iets over in de bios aangeven dat je een samengestelde kabel gebruikt ipv een hele kabel. Maar deze optie kon ik in mijn bios niet terugvinden.

Wie kan aangeven waar het probleem zich kan bevinden. Ik heb de laptop naast de tv gezet en rechtstreeks met de kabel aangesloten en alle software en instellingen zijn up to date.

Omdat ik jarenlang dit al gedaan heb met mijn desktop ben ik bekend met de instellingen en software, alleen met de laptop krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb op geen enkel moment beeld gehad, En heb alle instellingen geprobeerd in CCC.

Wie helpt me????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan