Laptop opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaakmans

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey ik zit hier op mijn werk met een probleempje, een packard bell easynote laptop die niet correct wilt opstarten...

Wanneer ik opstart krijg ik windows opstartopties... bij de keuze windows normaal opstarten krijg ik een black screen zonder tekst en gebeurt er niks...

Wanneer ik veilige modus probeer. Probeert die weel alles te laden maar ook daarna back screen.

Wanneer ik probeer in de bios te gaan start die gewoon verder op en is er dus geen mogelijkheid tot toegang van de bios...

Iemand nog enige ideeen?

B.V.D

Groet jeffrey

Je zou chkdsk kunnen proberen. Maar dan wel chkdsk /p /r want dan repareert hij fouten die hij kan repareren. Chkdsk vind je op de Windows CD. Opstarten vanaf de CD en dan in plaats van installeren, de R kiezen voor repareren. Aangeven onder welke Windows installatie je aan wilt melden, admin wachtwoord opgeven en dan lekker chkdsk'en.

Succes en laat even weten of het werkt.

Je zou chkdsk kunnen proberen. Maar dan wel chkdsk /p /r want dan repareert hij fouten die hij kan repareren. Chkdsk vind je op de Windows CD. Opstarten vanaf de CD en dan in plaats van installeren, de R kiezen voor repareren. Aangeven onder welke Windows installatie je aan wilt melden, admin wachtwoord opgeven en dan lekker chkdsk'en.

Hmmm de windows installatie zit intern op de pc... dus daar kan ik ook niet zo heel veel mee... en hoe kan ik die uitvoeren wanneer de pc niet opstart?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie:D

Mocht je nog een oplossing hebben, heel graag

Ik weet niet of je ergens nog een Win98 opstartfloppy hebt liggen? Want dan zou je kunnen proberen om daar scandisk vanaf te draaien. Ik weet alleen niet zeker of die ook een reparatiefunctie heeft, dat zou je dan even moeten kijken. Maar met scandisk kun je wel fouten opsporen, dat weet ik wel.

Hallo

;);) Kontakteer de systeembeheerder ;);):thumb:

Peter

Hallo

;);) Kontakteer de systeembeheerder ;);):thumb:

Peter

Lol met jou:P ik werk op een callcenter... geen systeembeheerder aanwezig... alleen ik (ICTer) die niet uit dit probleem kan komen:)

grtn jeff

Als veilige mode ook niet werkt vrees ik voor een hardwarematig probleem. De oplossing word moeilijker als je niet in de bios kunt komen om zo een boot device in te stellen.

Hmmm de windows installatie zit intern op de pc... dus daar kan ik ook niet zo heel veel mee... en hoe kan ik die uitvoeren wanneer de pc niet opstart?

Nou, zoals ie al aangeeft, opstarten vanaf CD. Dan kun je er wel bijkomen. Tenzij je hd natuurlijk first boot device is. Dan word het lastig aangezien je aangeeft dat je niet in de bios kunt komen.

Daarom zou een bios reset misschien een goed idee zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan