Laptop optimaliseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DwayneGraafland

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo,

Ik heb nu een Packard-Bell laptop. Ik speel hier veel spellen mee; alle GTA's, Max Payne, en wat race-spellen.
Maar wat ik wil doen is alles uit mijn laptop halen om op hoge kwaliteit bijvoordbeeld GTA te spelen,
want GTA doet het nooit perfect. Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb al een paar dingen geprobeerd;
veel dingen verwijderen die ik niet nodig heb, maar daar blijft het bij.
Ik weet dat er goede programma's zijn om je laptop schoon te maken en te optimaliseren, en ook downloaden van video-kaarten enzo.
Ik heb daar 0,0002% verstand van, en er zitten op deze site puike mensen die alles weten van dit soort onderwerpen.
Dus zou iemand a.u.b. wat programma's willen geven, of tips om mijn spellen beter te kunnen spelen, en om hem sneller te maken?

Héél erg bedankt alvast!

MvG, ~-~ Dwayne Graafland ~-~ .

hoi
die 0.000002% verstand dat kan ik al merken aan je topic start:D

maar goed het volgende:wat wil je nu precies?

de opmerking een videokaart downloaden dat vind ik al knap.zie jij maar hoe je een videochip door een lijntje krijgt.
het enige wat je kan doen is een zo "schoon" mogelijk klaptop en zorgen dat je drivers op orde zijn.maar als dat nu goed werkt heeft dat verders ook geen zin.
memory verhogen?ccleaner draaien?
en je verders maar bij neerleggen dat je niet hetgeen kan doen als wat jij zou willen

Wat ik precies wil is: een snellere laptop voor spellen.
Maar je hebt het over het memory verhogen; dat betekend dus gewoon ruimte vrijmaken, of niet?

Laatst bewerkt:
nee geheugen erbij zetten.
ik weet niet wat je nu erin hebt zitten??

maare verder denk ik dat hetgeen wat jij wilt niet haalbaar is.als je echt alles sneller wilt moet je het in de hardware zoeken en dat is niet mogelijk bij een klaptop

Ben het geheel eens met Frank!

Ik heb mij al heel vaak verbaasd bij het zien van aanbiedingen van "Game" laptops, maar naar mijn mening bestaan die niet of zijn ze onbetaalbaar. Een laptop is eigenljik niet geschikt om te gamen, een spelletje wil wel, maar zal het nooit halen bij de kwaliteit van een PC.

Je geheugen uitbreiden zou de boel iets sneller kunnen laten draaien, maar een videokaart kan je helaas niet of nauwelijks vervangen, daarnaast is dat erg duur.

Daarom ben ik het eens met Frank, jou eisen/wensen zijn niet haalbaar.

Oké, dat is dan jammer.
Maar hoe kan ik dan mijn laptop leger maken, voor meer ruimte?
Wat voor programma's zijn daarvoor?

Het defregmenteren doet het op de een of andere manier niet, maar ik kan dat andere wel even proberen.

Om wat geheugen vrij te maken kun je ook nog wat programma's uitzetten die mee worden opgestart, terwijl je ze niet nodig hebt. Vooral PB laadt standaard een hoop bende mee. Verwacht geen wonderen, maar het zal zeker helpen:

Ga eens naar Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten. Ga dan naar deze website en zoek alle items op die je in de opstartlijst ziet staan. In de kolom status zie je of je het item nodig hebt of niet:
"Y" – aan laten staan
"N" – niet per sé nodig, kan ook handmatig gestart worden wanneer je de functie nodig hebt
"U" – eigen keus, zie omschrijving. Je bepaalt zelf of je het nodig vindt of niet.
"X" – zeker niet nodig; meestal virussen, spyware e.d.
"?" - Onbekend

Over het algemeen kun je 80% uitvinken. Dit bespaart je aardig wat opstarttijd en zal ook invloed hebben op de prestaties tijdens het werken met de pc. Laat wel je virusscanner aangevinkt staan! Sowieso geldt dat alles wat je uitvinkt niet verdwijnt; mochten er ergens problemen ontstaan, dan kun je ze zo weer aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan