Laptop optische drive vervangen door SSD bay

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Zoals de titel luid! Ik heb gelezen op verschillende site's dat het mogelijk is om je laptop optical drive te vervangen door een stuk hardware, bijvoorbeeld de 'HDD Caddy' en daar dan een SSD schijf in te plaatsen.
Wat ik graag zou willen is namelijk een 15" Laptop met i5/i7 6-8GB Ram en een HDD én SSD. (Geen cache ssd)
Helaas is deze combi lastig tot niet te vinden, al helemaal in de prijsklasse die ik heb (Rond de €600 a €700).
Dus nu kwam ik dit tegen, maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of dit goed gaat etc?

Wat ben je dan tegen gekomen? Wil je een nieuw laptop kopen, of een bestaand systeem upgraden?

Het gaat om een nieuwe laptop aanschaffen!
Ehm onder andere op een aantal andere (engelse) forums en door een beetje door te googlen kwam ik de producten zelf tegen. Oa 'hddcaddy' en de Ultrabay van lenovo, en iets van 'newmodeUS' volgensmij. Weet de naam niet precies.. Ben niet thuis atm.

Lenovo had vroeger fake scsi adapters voor de CD-ROM drives, die konden worden vervangen door een harde schijf of tweede accu.

240GB SSD kosten gaauw €200.- dus dat zal niet lukken.

Voor een goed werkend Windows systeem heb je in feite 120GB SSD nodig plus een harde schijf voor je programma's. Dat is voor jouw alleen haalbaar indien de laptop al vanaf fabriek is voorzien van 2 harde schijfen...

Heeft Lenovo ze nu niet meer dan?
Zag in het filmpje van de Y500 namelijk nog al die caddy's.

Maar ik was van plan om dan de meegeleverde HDD uit de laptop te halen, daar een SSD (120+GB) in te plaatsen en dan die HDD in een caddy doen in de optische bay.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan