Laptop overhitting

Status
Niet open voor verdere reacties.

windowsaqw

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2012
Hallo,

De laatste paar dagen had ik mijn laptop open gemaakt en de fan schoon gemaakt, maar toen ik het weer in elkaar ging zetten en laptop aan deed,
was de temperatuur hoger dan met die stof.
mijn normale idle stand temperatuur: 55-57 Celsius
Na het schoonmaken idle stand temperatuur : 71-77 Celsius
Ook bij de zijkant waar al de hitte uitkwam, komt er nu geen hitte weer uit. Inplaats daarvan is het heel erg heet daaronder.
Mijn laptop is ook heel wat langzamer geworden want ik kon mijn game voor de schoonmaking gewoon spelen maar nu is het heel erg langzaam
en youtube kan ik alleen kijken op 240p.

Hallo,

Heb je de fan wel weer aangesloten met het stekkertje? Heb je de heatpipes los gehad? Dus die wat gemonteerd zijn op processor en de videokaart om de hitte af te voeren?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als je die koperen dingen los hebt gehad dan zou het kunnen zijn dat je nieuwe koelpasta moet aanbrengen... Tot die tijd zal de laptop zichzelf uit blijven schakelen om niet kapot te gaan.

Die koperen dingen binnen? Ik heb wel die schroeven los gemaakt maar ik kon het er niet eraf krijgen.
Mijn laptop die heeft nog niet afgesloten.

Lijkt me duidelijk, nieuwe koelpasta aanbrengen. Die kun je bij elke computer winkel in je buurt wel krijgen voor nog geen 5 euro.

Doen zij dat ook voor jou?
Want ik ben het helemaal zat met het uitelkaar halen.

Als je een goed computerbedrijf hebt die doet dat wel tegen betaling.
Als je toch overweegt het zelf te doen, pas op met de koelpasta.
Sommige koelpasta's zijn namelijk giftig en kunnen erriterend werken.
Breng deze aan met een stukje dun karton of een eventueel bijgegeven plasticje of dingetje.

Wat zou dan een goede prijs zijn?
Ik ken een winkel waar ik mijn heb laten fixen voor 50 euro maar dat kwam omdat ik mijn OS had gemold :P

Ze vragen 20 euro voor iets kleins, zou dat een goede prijs zijn.

Dat ligt totaal aan of jij je laptop zelf open kan/wil maken. Maar 20 euro is goedkoop om even je laptop te maken. Want op deze manier van doen met je laptop, kan je processor kapot gaan, of iets doorbranden en dat repareren kan nog duurder zijn.
Ook moet je er rekening mee houden dat ik niet zeker weet op het wel dat probleem is. Je kan ze ook een controle erop laten doen.
Misschien als je antwoord geeft op deze vragen dat ik meer weet:
Draait de fan nog?
Heb je alle schroeven hard genoeg (niet te hard) dicht gedraaid?
Is het koperen (bronskleurige) koelijzer los van de processor of fan geweest?
Zijn alle schroeven in de laptop goed vast?

Met vriendelijke groet,
Antonio

Laatst bewerkt:
De fan draait ( na het schoonmaken maakt het niet zo een harde geluid :D )
Ik heb de schroeven gematigd dicht gedraaid ( alleen ze zitten niet allemaal op de goede plek)
Want als ik de plek boven de toetsenbord en daarachter de schroeven hard aandraai dan komen van die bobbels.
Ik heb dat koperen ding wel losgemaakt.
Ze zitten wel vast.

als er bobols komen is dat omdat je de verkeerde schroeven hebt gebruikt

zou je niet beter naar de winkel gaan voor je laptop het volledig begeeft

Wanneer de koperen koeling eraf is geweest zo snel mogelijk naar een reperateur gaan als je zelf niet weet hoe dit moet.
Niet meer zelf sleutelen en als je dit toch doet, nogmaals, !!pas op!! met de koelpasta.
Dat de schroeven fout zitten daar kunnen ze misschien ook iets mee doen bij een goed ICT/IT bedrijf.

Mijn tip nu is gewoon naar de winkel toe gaan waar je hem laat repareren.
wil je als je vraag hiermee is opgelost op Vraag Opgelost drukken?
Dankjewel,

Groeten,
Antonio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan