laptop overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie325

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
mijn pc kan net niet de games draaien die ik wil.
nu wil ik mijn pc graag overklokken,
mijn processor is amd athlon(tm) ii p320 duel-core processor 2,10 ghz
4 gig ram.

battlefield draait net niet goed genoeg net als sommige andere games. zou overklokken de uitkomst bieden?

Groetjes

Hoi...

Neen,al niet vanwege dat een laptop het niet eens zou aankunnen maar al meer omdat bios dusdanig beperkt is dat je niet eens de mogelijkheid hebt daarvoor.

Topic tevens verplaatst naar sectie ---->overklokken

Laatst bewerkt:
Laptop kun je niet overklokken. Daarbij hebben de meeste laptops een onboard videokaart, welke niet geschikt zijn om te gamen,

mja, uiteindelijk kan alles natuurlijk, maar de vraag is tegen welke prijs. Ik zou het niet doen...

De onderdelen die in laptops zijn verwerkt zijn niet gemaakt voor extreme prestaties, die zijn gemaakt om zuinig met energie om te gaan. Als je daaraan gaat knoeien - vooropgesteld dat het lukt - zal je zien dat het systeem (veel) meer energie gaat gebruiken, en dat natuurlijk ten koste van de accu.
Bijkomend probleem is dat het koelsysteem van de gemiddelde laptop echt niet is berekend op de hitte die vrijkomt bij overgeklokt cpu's en andere onderdelen. Grote kans dus dat het hele ding oververhit raak, met alle gevolgen van dien.

nee maar ik heb ook een aparte video kaart erin van 1 gig een hd5470, dus het zou wel moeten kunnen toch met 200 mhz kunnen overclocken ofzo

Is en blijft geen gamers kaart. Daarbij heb je geen overklok mogelijkheden.

oke dit is duidelijk dan zal ik het maar eens bij mijn pc proberen.

als je nu een amd cpu koopt krijg je gratis battle field 3 dus ze ondersteunen het wel.
AMD processors zijn geen intel, je kan bijv. alleen tijdelijk overclocken vlak voor je het speelt en daarna het weer terug zetten.
AMD overdrive
ja echt vanaf je bureaublad overclocken.

Oude topics mogen met rust gelaten worden.
Uit de regels

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Tijd voor een slotje dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan