Laptop overleden, data kwijt :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik had nog een wat ouderwetse laptop dus ook een wat ouderwetsere aansluiting. Nu is mijn laptop helaas onlangs overleden maar er staat hele belangrijke bedrijfsgegevens op de harde schijf. Nu heb ik geprobeerd de HDD over te zetten in een andere laptop, maar helaas, nieuwere laptop, dus ook weer nieuwere aansluitingen.

Is er een mogelijkheid de data van de hdd van de oude laptop toch weer terug te krijgen? Voor de duidelijkheid, ik heb geen laptop die een aansluiting heeft als mijn huidige samsung HM320JI. Bestaan er geen kabels van laptophdd's naar IDE/SATA? Of kan ik niet op een andere manier mijn data recoveren?

Mijn dank is alvast groot.

Vriendelijke groet,
Jeroen

Dan zou hij zonder HD ook moeten starten.
Bij testen heb je toch ook geen hd nodig?

Volgens mij gaat ie dan gewoon aan, en zegt : no boot device found..
Maar we weten ook nog niet wat die oude laptop wel en niet deed.

En wat de reden was van Jeroenl om de laptop voor 'dood' te verklaren.;)

Klopt als een bus.
Die ouwetjes hadden ook nog wel eens last van een slecht gesoldeerde videochip.en slecht gekoelt
Op you tube zie je dat ze de kaart heet stoken,daar na deed hij het weer.

Koeling kan ook half werken.

Laatst is m'n laptop ook overleden (kappot mobootje)

Ik heb gewoon m'n schijf uit de laptop gehaald en deze aangesloten op m'n desktop.
Deze ziet het als extra schijf en kon al de data eraf halen.

Ja,dat kan.daar zijn verloopstukjes voor.
Heb ik hier ook al uigevoerd.

Wow, wat een reacties in zo'n korte tijd.

Mijn laptop is van 1 hoog uit het raam gevallen, dus reken maar van yes dat die stuk is :P

Ik zie dat als je de bracket verwijderd je hem gewoon kan aansluiten op je SATA, althans, zo lijkt het. Ik zal dat eens proberen.

Bedankt voor de reacties.

Het was wat handiger als je meteen had gezegd dat je laptop uit het raam gevallen was, dan hadden we ook meteen kunnen zeggen dat je harddisk waarschijnlijk nooit meer zal draaien, misschien kun je hem nog opsturen voor data recovery maar dit kan al gauw tegen de 1000 euro aan lopen, als het niet meer is

Hmm van 1 hoog uit het laag gevallen. Normaal gesproken overleefd een laptop dat niet nee, mits er soort van 'bouw' laptops bestaan.

Je hebt idd zoals Sacramental al zei, grote kans dat de hdd zelf ook kapot is, wat niet heel perse hoeft. Als je geluk heb, deed de oude laptop helemaal niets meer, des te meer kans je hebt dat de hardeschijf het nog wel doet..:rolleyes:

Maybe you got lucky.

Ik zou als ik jou was, gewoon even naar de plaatselijke pc nerd gaan, die een aantal van die kabeltjes heeft, en kijken of de hdd het nog doet, ipv zelf er 1 kopen. Je geeft hem een sinaasappel en hij is ook weer blij..:thumb:

Excuses voor de late reactie. Maargoed wat ik dus heb gedaan is de bracket van de HDD afgehaald, en toen kon ik hem zo aansluiten als SATA en toen had ik alle data weer :)

Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan