laptop overleden??

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvdh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Van de een op de andere dag heeft mijn laptop het begeven. Het betreft een Compaq presario 700. Wanneer je het apparaat aanzet, hoor je een soort klik. De fan gaat niet draaien, het lampje van de hd brand niet (je hoort de hd ook niet). De enige lampjes die wel branden zijn van de voeding en dat het apparaat aan staat. Verder gebeurd er niets. Geen geluiden, geen beeld.

Ik weet niet precies wat er in de laptop zelf zit qua voeding. Of dat de plug aan de achterzijde rechtstreeks op het mobo gebakken zit, of dat er nog een apart onderdeeltje inzit wat met voeding te maken heeft, want de fan werkt niet. Ben bang dat het mobo naar de haaien is..

Iemand een idee wat er loos kan zijn?

De laptop draait al een jaar of 2 alleen op netstroom. (geen accu in het app.)

Heb je ook nog apparaten aan je laptop zitten?? (denk aan een muis, toetsenbord, beeldscherm)

Zoja ontkoppel deze dan eens.

Dit is omdat ik weet dat bijvoorbeeld een combinatie van USB-muis + Win XP home + laptop ook zoiets kan veroorzaken.

Nog een vraag: kun je de caps/scroll/numlock lampjes nog wel aan en uit zetten??

De groeten,
Mark

Mark,

Bedankt voor je reactie! Het is ongeloofelijk, maar er hangt idd al een poos een usb muis aan en ik draai XP home. Tevens zit er sinds een paar maanden een wireless lan kaartje in. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een usb muis zoiets kan veroorzaken? Ontkoppelen van de muis heeft niet trouwens niet geholpen.

Wat betreft je 2e vraag, de caps/scroll/numlock lampjes kan ik niets mee. Het app. reageert verder nergens op.

O ja, ik heb ook de hd verwijderd en geprobeerd op te starten, echter de reactie is precies hetzelfde; een klik en verder niets.

Ik hoop dat je nog wat antwoorden voor me hebt.

Groeten,

Ferry

Laatst bewerkt:
Datgene met die USB-muis heeft te maken met het feit dat er dan een conflict ontstaat met iets anders in de laptop waardoor hij niet wil opstarten.

Wat je eens moet proberen is alles ontkoppelen van je laptop dat je kunt ontkoppelen zodat je dus een laptop overhoud die je heel erg vroeger uit de doos hebt gehaald.

Als dit werkt dan moet je 1 voor 1 de apparaten weer opnieuw aansluiten en de laptop ondertussen telkens opnieuw opstarten.

De groeten,
Mark

Aan alle geïntresseerden,

Op dit forum http://www.daniweb.com/techtalkforums/showthread.php?t=2097&page=1&pp=15 heb ik gevonden dat ik niet de enige ben met het probleem. Het komt zelfs vaak voor! Er zijn diverse oorzaken te noemen, waaronder het te heet worden van de processor. Deze noem ik met name, omdat ik het idee hebt dat dat in mijn geval ook het probleem is. Lees op genoende site voor de andere mogelijke oorzaken.

Om dit te onderzoeken heb ik besloten het apparaat uit elkaar te schroeven, echter het gereedschap ontbreekt nog. Hoe dit apparaat uit elkaar gehaald moet worden, heb ik hier gevonden: http://www.geocities.com/hpmsgs/700xx/

Info over het demonteren van andere type laptops is hier te vinden: http://tuxmobil.org/disassembly_laptop.html

Als ik er ooit nog achter kom wat nou het probleem was, laat ik hier wel even een berichtje achter.

Het kan niet liggen aan het feit dat je processor te heet wordt aangezien je dan de laptop wel zou moeten kunnen opstarten als deze een tijd uit geweest is.

En bij het openen van je laptop moet je zeer goed oppassen want, aangezien alles heel erg compact inelkaar zit, is dit een stuk moeilijker dan een gewone pc. Let dus goed op waar alles weghaalt en hoe het terug zou moeten.

De groeten,
Mark

heb je ook wel eens je fans schoon gemaakt
die willen nog wel eens vol stof zitten

Nou, het is gelukt hoor, althans voorlopig......

Na het demonteren van het toetsenbord, zie je een koelplaat zitten. Deze koelplaat zit met 4 speciale geveerde schroeven rond de processor vast. Toen ik deze los wilde draaien voelde ik dat de schroeven niet goed vast zaten. Maar aangezien ik nieuwsgierig was of de processor niet door doorgebrand was, heb ik de koelplaat losgeschroefd. Het moederbord ligt dan "bloot". De processor zag er nog prima uit. Hier en daar wat aangedrukt en gerommeld en vervolgens alles weer (stevig) in elkaar geschroefd. En jawel hoor.... hij startte weer op.

Om e.e.a. wat duidelijker te maken, kan je op deze site wat foto's bekijken van een gedemonteerde presario 700: http://individual.utoronto.ca/cmike/compaq/

Ik denk dat het toch te maken heeft gehad met hitte. Misschien zijn die schroeven door het uitzetten en krimpen wat losser gaan zitten en kan die laptop dat niet hebben ofzo. Wie weet.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan