Laptop "Packard Bell Easynote LJ71" boot niet meer..............

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuif23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Berichten
4
Hoi,

mijn Packard Bell Easynote LJ71 wil niet meer booten, scherm blijft zwart er komt ook geen BIOS melding, helemaal dood.:shocked::shocked:
Tijdens het opstarten lichten even de leds op en bromt de dvd speler en dat was het.

Ik had er een virus op en wel deze "Win32:MalOb-IE" kan deze zoveel schade aanrichten, de schijf heb ik laten scannen buiten het notebook (uitgebouwd) door mijn normale PC met Avast,
deze heeft het virus van de schijf verwijderd.

Maar nu, hoe reset ik de bios, want ik kan nu niets hij wil nergens van op booten.


Elk idee is welkom......:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Biosreset:
Neem dje handleiding erbij en kijk waar het biosbatterijtje zit.
Verwijder het een minuut of 10 en steek het terug.

Zit er alles er wel goed in?
Geheugen en schijf?
 
Hoi Zoeff,

Bios batterij verwijderd en 1 dag eruit gelaten, harde schijf geheel geformateerd, geheugen laten controleren maar niets mocht baten.
Hij houd gewoon een zwart scherm en de Bios start niet op..............



Biosreset:
Neem dje handleiding erbij en kijk waar het biosbatterijtje zit.
Verwijder het een minuut of 10 en steek het terug.

Zit er alles er wel goed in?
Geheugen en schijf?
 
Hallo

" Elk idee is welkom...... "

Een harddisk is niet nodig om deze laptop op te starten en in de b.i.o.s. te kunnen komen.

Persoonlijk verwijder ik deze altijd om defekten of corrupt geraken te voorkomen tijdens een herstelling.


Veel laptops weigeren op te starten met een defekte batterij.

Heb je deze laptop al opgestart zonder batterijpack ingeplugd ???

Is deze laptop ooit al eens stofvrij gemaakt , (c.p.u. fan en heatpipe radiator) toen deze wel nog korrekt werkte ???

Indien deze veelvuldig/te lang te heet werd , zou het wel eens kunnen zijn dat de motherboard chipset is los gekomen van het motherboard.

Dan heb je ook deze symptomen.

Peter
 
Packard Bell......

Hallo

" Elk idee is welkom...... "

Een harddisk is niet nodig om deze laptop op te starten en in de b.i.o.s. te kunnen komen.

Persoonlijk verwijder ik deze altijd om defekten of corrupt geraken te voorkomen tijdens een herstelling.


Veel laptops weigeren op te starten met een defekte batterij.

Heb je deze laptop al opgestart zonder batterijpack ingeplugd ???

Is deze laptop ooit al eens stofvrij gemaakt , (c.p.u. fan en heatpipe radiator) toen deze wel nog korrekt werkte ???

Indien deze veelvuldig/te lang te heet werd , zou het wel eens kunnen zijn dat de motherboard chipset is los gekomen van het motherboard.

Dan heb je ook deze symptomen.

Peter

Hoi,

ik ben er ook van uit gegaan dat hij zonder HD gewoon moet booten, maar helaas niets.:eek:
Vervolgens ook het accupack verwijderd en alleen het lichtnet 220 V aangesloten, ook niets.:eek:
Ander monitor aangesloten om uit te sluiten, dat het aan het scherm ligt, wederom geen resultaat.:eek:
Beide geheugen sims verwijderd en door een werkende vervangen, geen resultaat.:eek:

Zoals je kunt zien heb ik nagenoeg alles uitgetest en alles zonder resultaat, dus ik ben nu aan het einde van mijn latijn......:rolleyes:
Wat de motherboard chipset aangaat ik kan er niets aan zien, de laptop zat niet vol met stof, nog bij de cpu of de heatpipe.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

M.v.g. Hans
 
Packard Bell..............

:evil:

Helemaal uit elkaar gehad en niets gevonden, geen losse componetten of iets dergelijks.
Achter een losse monitor uit geprobeerd................HELAAS.

:eek: Het mocht niet baten............dus EINDE laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan