laptop packard bell vind draadloos internet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariskatje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hoi
ik heb me laptop weer aan de praat gekregen we hadden hem 3 jaar geleden in de kast gezet omdat ie niks meer deet nu heb ik de hele laptop geformateerd alles er uit gehaald en weer op nieuw geinstaleerd .
alleen nu doet me draadloos internet het niet .als ik de internet stekker erin doe de ene kant in de laptop en de andere in de draadloos router dan doet internet het wel .
me hoofd pc doet het wel via het kassie en me telefoon vind ook me draadloos net werk en doet het daar op .
nou heb ik wel een andere kaart in me laptop zitten 1 van sitecom en me draadloos router is van cisco maakt dat uit ? nee toch ik heb de driver opnieuw geinstaleerd via sitecom voor me draadloos kaart .me kaart zit in me laptop op me kaart staat link/activity die brand niet daarnaast staat on en die brand wel .dat is goed toch ? kan iemand mij verder helpen de laptop is een ...acer i go 6000 packard bell met windows xp.
als ik in me network magic kijk van me hoofd pc en ik kijk welk draadloos dingen hij vind in de buurt ziet ie wel me laptop er tussen staan .
wie weet raad grt

Laatst bewerkt:
Hi,

Op veel laptops zit een schuif of een knop waarmee je LAN aan en uit kunt schakelen. Staat die knop wel op 'aan'?

bedoel je die 2 knopjes naast de draadloos kaart daar zitten er dus 2als ik op de onderste druk gaat de kaart er weer uit de bovenste kan ik wel indrukken maar zie niks veranderen er staat ook nie bij aan of uit ?

Andere mogelijkheid: De draadloze netwerkkaart van de laptop is niet geschikt voor de instellingen van het draadloze netwerk.
Denk aan (bijv.) alleen ondersteuning voor 802.11b terwijl je een 802.11g of 802.11n draadloos netwerk hebt, alleen ondersteuning voor WEP terwijl je WPA-PSK of WPA2-PSK hebt ingesteld in je draadloze netwerk.

Ik zou dus eerst kijken naar de huidige instellingen van het draadloze netwerk en dan kijken of de draadloze netwerkkaart in de laptop daar wel mee overweg kan...

Tijs.

oke maar hoe zoek ik dat uit? ik ben aan het kijken bij cisco network magic maar kan het eerlijk gezegd niet vinden .
en hoe kan ik dat bij de kaaart opzoeken

Kijk in het bijbehorende boekje wat de mogelijkheden van de netwerkkaart zijn. Anders even op de website van Sitecom kijken: hier, daar het juiste type invullen, op Next klikken en dan verderop de specificaties bekijken van je apparaat.

De instellingen van je Cisco router kun je beter gewoon via zijn website bekijken. Normaal te bereiken (vanaf je thuisnetwerk) op http://192.168.1.1
Kijk ook daarvoor in de documentatie waar de draadloze instellingen staan, maar bijna altijd is het bij Linksys nogal makkelijk te vinden.

Tijs.

bedankt voor jullie hulp .
maar mijn latop doet niks meer ik denk dat ie overhit is
deze topic mag gesloten woordén :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan