laptop painting

Status
Niet open voor verdere reacties.

heerenveen

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo,

Ik wil graag mijn laptop overspuiten want er zitten allemaal crassen op...

Nou wil ik de bovenkant alleen overspuiten...dus zeg maar de achterkant vna het scherm

en dan evne de zijkantjes..

Maar zijn er nog mensen die tips hebben van dat moet je wel doen of dat juist absolute

niet !

MVG Heerenveen...

** Knip ** zeg,

Ik vind het wel toepasselijk zo'n laptopje spuiten. Maar je zult ook moeten schuren en stof kan funest zijn.

Succes ermee. Stuur wat PICS als je hem gepimpt hebt.
Lijk me leuk

CrashPuppy

Laatst bewerkt door een moderator:
Pak je laptop heeeeeel goed in om, zoals CrashPuppy al zei, stof in de laptop tegen te gaan. Plak daarna de laptop af zodat de juiste delen nog zichtbaar zijn. Let er in ieder geval op dat je geen verf gebruikt waar oplosmiddelen in zitten, die tasten het kunststof aan. Schuur trouwens eerst met een heel fijne korrel om de krassen weg te halen. Misschien kun je eerst een laag spuitplamuur aanbrengen om de allerkleinste krasjes op te vullen. Mocht het geheel echt goed glad zijn, dan een primer aanbrengen. Daarover spuit je in 2 of meer lagen de kleur. Hou rekening met "harde" overgangen in de lak als je op het afplakband spuit. Dit kun je voorkomen door het afplakband over een breedte van 1 a 2 mm lichtjes omhoog te klappen. Op die manier wordt de overgang van de oude naar de nieuwe kleur wat geleidelijker. Haal het afplakband heel voorzichtig weg zodra de verf er een paar minuutjes op zit. Succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb al een aantal malen een laptop met plakplastic behandeld.
Voordelen..geen stof, beter krasvast dan spuiten en je kan het helemaal rondom doen (laatste project was met 'marmer' folie)

@ maestro12, dat lijkt me leuk om ook zelf te doen. Kun je mij vertellen hoe dik dat materiaal ongeveer is en hoe je afgeronde hoeken kunt beplakken?

@ maestro12, dat lijkt me leuk om ook zelf te doen. Kun je mij vertellen hoe dik dat materiaal ongeveer is en hoe je afgeronde hoeken kunt beplakken?

Tip: de plakplastic tijdens het aanbrengen op de ronde hoeken met een fohn verwarmen, wel niet al te dicht met de fohn erop.

Het is trouwens niet veel dikker dan een A4'tje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand van de creatieve garde wat pics laten zien. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig geworden naar "gepimpte" lappies.

CrashPuppy

Het is 'normaal' plakplastic wat op iedere straathoek te koop is.
De afgeronde hoeken maak je inderdaad met een föhn. Verder moet je kleine randjes plakken (rechts op tekening) vermijden of je moet ervoor zorgen dat het randje 'klem zit' (links op tekening) en eerst het rode plakken en daarna pas het blauwe. En soms houdt dat wel in dat je b.v. het beeldscherm even open moet maken, maar een enkele keer ga ik zelfs zo ver dat ik het diskette station uitelkaar haal om het 'klepje' daarvan ook te beplakken.

attachment.php

Bijlagen

• plakken.gif
    plakken.gif
    8 KB · Weergaven: 565
Laatst bewerkt:
Klinkt goed allemaal! Heb al een leuk design gezien: traanplaatplakplastic (6 x woordwaarde) Ga van het weekend ff shoppen :)

Klinkt goed allemaal! Heb al een leuk design gezien: traanplaatplakplastic (6 x woordwaarde) Ga van het weekend ff shoppen :)

Heb ik ook al gezien, is erg leuk.
En bedenk bij het plakken dat haast geen goede raadgever is.
Verder nog een tip, zorg er voor dat er geen vuiltjes en luchtbellen tussen komen, het plakplastic zal daar sneller kapot gaan.

Bij ons op het plein zit een hobbyzaak waarvan ik bijna zeker weet dat ze dat plakplastic hebben. Ik heb daar althans een keer plakplastic in dakpan-motief gehaald voor een poppenhuis.

Bij ons op het plein zit een hobbyzaak waarvan ik bijna zeker weet dat ze dat plakplastic hebben. Ik heb daar althans een keer plakplastic in dakpan-motief gehaald voor een poppenhuis.

haha oke maar jij woond vast niet in groningen...

Niet echt, maar ik ben ervan overtuigd dat ze bij jullie ook van die hobby/handwerkzaken hebben hoor. In elke stad heb je wel van die theezak-ansichtkaart-knutsel-dames die daar hun spulletjes halen :) En anders heb je nog het internet

In groningen.. zit in de stad ook zo'n winkeltje volgens mij.

Naast krikke zit een winkel met allemaal poppenhuis dingen

Krikke zit aan de nieuwe-weg in de stad.. (een zijstraat van Damsterdiep)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan