laptop pakt lader soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

woepaaa

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Mijn laptop (Hp Probook 4510s) pakt de lader meestal niet, dan duurt het uren voordat hij hem eindelijk pakt.
sinds een week is dit zo, daarvoor nooit problemen mee gehad,
hoe kan dit? en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Vraag je af of het 'tipje' van de adapter misschien geen goed contact maakt in het ontvangende deel van de laptop.
Je zou een nietje kunnen dichtknijpen met de nietmachine, dat dichtgeknepen nietje in het tipje stoppen en dan het geheel (dus incl. tipje) in de laptop steken. Als het niet goed past, dan even de dichtgevouwen 'pootjes' van het nietje eraf halen, wat overblijft weer in het tipje en nog een keer proberen.

Verder heb ik geen tips (behalve dat de transformator in de adapter stuk zou kunnen zijn of (theoretisch) een draadbreuk).

Succes,

Tijs.

Hallo

Snelle "test" of laptopadaptor nog korrekt werkt

Verwijder de batterijpack en start de laptop op (dus enkel met de netadaptor)

Indien deze o.k. is , dient deze laptop normaal te werken.

Indien niet , zullen we het wel horen (o.k. ... lezen)

Een vermelding v/d ouderdom van deze p.c. was/is uiteraard ook nuttig.

Peter

de lader doet het nu helemaal niet meer,
ik heb dat met het nietje geprobeerd, en nu doet ie het niet meer,
dat stukje nietje zit vast, in waar de lader in moet worden gezet,
het gaat trouwens om een hp 4510s laptop, in oktober 2009 aangeschaft.
Als ik de accu er uit haal, en alleen de adapter er in doe, doet hij niks.

wat moet ik nu doen?

Hoe krijg je het voor elkaar. :rolleyes:

Maar goed, dat nietje moet er zo snel mogelijk uit, want maakt nu waarschijnlijk kortsluiting op de contactpunten. Hiermee laadt de batterij niet (meer) en werkt het met de lader ook niet meer.

Vishaakje of iets dergelijks met een tang zodanig bewerken dat het nietje eruit gepulkt kan worden.

Tijs.

ik krijg het nietje er niet meer uit,
het heeft trouwens niks met de de laptop te maken, want de lader doet het ook niet op een andere laptop,
(zelfe merk en serie hp 4510s)

msischien kwam ik daar net pas achter...

maar kan iemand mij helpen?
of moet ik er naar laten kijken?

Zit het nietje nu vast aan het aansluitpunt in laptop? Als deze kortsluiting maakt, ben je heel ver van huis. Probeer het eerst zelf, anders langs een computerwinkel die er 'verstand' van heeft.

Sowieso moet je een nieuwe lader hebben, kan je vinden voor +/- 20 á 30 euro op het internet.

bij mij was er ook zoiets gebeurd en heb ik een universele laptop lader gekocht maar nu als ik 'm vastmaak aan mijn laptop dan blijft dat lader stukje dat ding die je in je laptop doet maar niet in de laptop nu wil ik weten wat ik moet doen kan iem helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan