Laptop Performance slechter dan het zou moeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander7390

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe medion laptop ontvangen, genaamd Medion Erazer x6825.
Nou wou ik GTA IV spelen en op High 1080p, en zag dat de frame rate niet soepel liep.
Ook met battlefield 3 had ik zelfs maar rond 40 fps op 1600x900 op medium, en op mijn oude laptop met een GT650M GDDR3 had ik nog beter performance dan een GTX680M op dezelfde settings medium 1366x768.
Mijn specs:
i7-3630QM
GTX680M 2GB GDDR5
16GB ram
750GB HDD 128GB SSD.
Windows 8.

Ik vroeg me af wat het probleem zou wezen... Zou het mogelijk Windows 8 zijn of...?
Drivers is geupdate van videokaart naar de laatste: 320.49 meende ik.

Mvg,
Sander

Vaak wordt de vertraging veroorzaakt door alle rotzooi die mee geinstalleerd is door de leverancier (Medion in dit geval).
Kijk eens in taakbeheer of er soms processen zijn die veel staan te verbruiken.
Daarnaast kan het inderdaad win8 zijn die veel dingen op de achtergrond doet en daar permament druk mee bezig is.

Als het niet de processor is die overuren maakt, dan is het meestal de HD die het probleem geeft.
Dat zijn dan meestal automatische processen als indexering, defragmentatie en diagnose (MS probeert self healing systemen te maken en dat kost altijd hopen performance).
Wat ook nog wel eens een grote PC-vreter wil zijn zijn de zogenaamde security suites (Norton en Mcaffee zijn berucht).
Met een disk diagnose tooltje als DKHardrive kunt u zien welke software druk gebruik maakt van de HD.
Hier staat ie: http://download.cnet.com/DKHardDrive-Light/3000-2346_4-10544095.html
Ik weet niet of dat ook onder win8 werkt. Onder win7 werkt het in ieder geval wel.

Misschien schakelt die niet naar de gtx680m maar blijft hij de geïntegreerde gpu gebruiken (als je die hebt dan)?
Als dat het is kun je bij de nvidia-configuratiescherm ergens 'altijd krachtige gpu gebruiken' ofzo aanklikken en zou het opgelost moeten zijn ;)

Als het niet de processor is die overuren maakt, dan is het meestal de HD die het probleem geeft.
Dat zijn dan meestal automatische processen als indexering, defragmentatie en diagnose (MS probeert self healing systemen te maken en dat kost altijd hopen performance).
Wat ook nog wel eens een grote PC-vreter wil zijn zijn de zogenaamde security suites (Norton en Mcaffee zijn berucht).
Met een disk diagnose tooltje als DKHardrive kunt u zien welke software druk gebruik maakt van de HD.
Hier staat ie: http://download.cnet.com/DKHardDrive-Light/3000-2346_4-10544095.html
Ik weet niet of dat ook onder win8 werkt. Onder win7 werkt het in ieder geval wel.

zodra het spel is in geladen in het werkgeheugen word de HDD niet meer gebruikt en kan dat het probleem dus zoiezo niet zijn
zeker niet als lage FPS het probleem is

check of oudere WHQL drivers wel werken het is vaak zo dat nieuwe drivers wat problemen geven bij iets oudere gpu's

Laatst bewerkt:
Hm ik heb Battlefield 3 opnieuw geinstalleerd en dat doet het nu wel prima 'opeens' krijg op eerste missie vaak 50+ fps op Ultra 1600x900. Ik zal nog wel weer een bericht posten als het opeens weer verkeerd gaat. Bedankt voor de hulp!

Hij blijft heletijd maakt niet uit welke settings rond de 30 fps liggen... Hoe installeer ik een oudere driver want als ik 314.22 wil installeren zegt het dat hij niet compatible is terwijl het wel zo is.

320.49 werkt prima met bf3 gtx570m, net geupdate :confused:
Is het alleen bij bf3?

Laatst bewerkt:
Nee ook GTA IV en Warframe enzo... :s En heb nu terug gezet naar 311.15 van Medion site zelf, en hielp ook niet :/

Ik heb nog een CD van vorige medion laptop met Windows 7. Ik zal die wel gebruiken, en hele pc cleanen en zien of het alles verhelpt.

Ik heb nog een CD van vorige medion laptop met Windows 7. Ik zal die wel gebruiken, en hele pc cleanen en zien of het alles verhelpt.

Dat lijkt mij een goed plan. U bent niet de eerste die klaagt over Win8. Wellicht dat na SP1 dat verandert/verbetert. Win7 is veel meer "volwassen".

Ik neem aan dat je weet dat je niet alleen drivers nodig hebt voor je gpu maar ook cpu, wifi, usb hubs, etc......?
Die zul je dan wel moeten vinden voor windows 7 ;)

1 ding nog, zodra ik windows 7 wil booten van recovery disc dan loopt hij vast bij het opstart scherm bij die logo. Weten jullie daar iets van?

Het is niet heel vreemd zo te zien aan de resultaten op notebookcheck...
Knipsel.PNG

Probeer eens:
vertical sync - uit
motion blur - uit
antialiasing post - low
ambient occlusion - ssao

(voor mijn gevoel) blijft het er mooi uitzien en win je toch een redelijk aantal fps, die je vooral in multiplayer zeker wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Maar op low heb ik hetzelfde resultaat, misschien maar 10 fps meer... 25-45 op low preset. Mijn GT650M gddr3 deed het toen nog beter :/

Ik zal wel ff een video maken en sturen zodra hij geupload is

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de oorzaak weet. Ik heb nooit echt naar CPU gebruik gekeken en die ging naar 70% enzo dus dacht het is wel prima. Maar nu zie ik de clock speed ervan en mijn processor heeft turbo t/m 3400 MHz, hij blijft heletijd op 1197MHz. Ik denk dat dat wel het probleem is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan