Laptop Presario 700EA loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.muijzert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Beste medegebruikers van www.helpmij.nl

Ik heb een probleem met mijn laptop Presario 700EA.

Dit apparaat loopt te vaak vast. Er dan geen beweging meer te krijgen in de muiswijzer. Het commando Ctrl+Alt+Delete werkt dan niet. De laptop is dan alleen uit te schakelen door de aan/uit-schakelaar in te drukken. Dus mijns inziens geen software maar een hardware fout.
De koeling is goed,dus de processor wordt niet te warm.Dit blijkt wel uit het gegeven dat het vastlopen tijdens het gebruik als wel vlak na het opstarten plaats vindt. Soms ook draait hij uren zonder vastlopen.
Ik heb de laptop wel eens uit elkaar proberen te halen, maar kom dan niet verder dan het verwijderen van het toetsenbord.
Kan iemand mij een advies geven hoe je de fout lokaliseerd en hoe je dan b.v. bij het moederbord kan komen ??
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp.
Groeten, Gerard

Je zou in de logboeken kunnen kijken ,wat het vast lopen veroorzaakt.Tijd en Plaats
Is Virus Adware en Spyware vrij???

Welk besturings systeem?

compaq presario 700EA loopt steeds vast

Beste Bandit 123(Giga Senior)

Hartelijk dank voor Uw reactie op mijn vraag betreffende mijn compaq presario 700EA die steeds vastloopt , zowel aan het begin van de start of na een paar uur. Op Ctrl+Alt+Delete reageert hij niet , dus lijkt het op een hardware-fout, maar waar en wat?
Soms zie ik het aankomen als de muiswijzer begint te haperen, maar door de muiswijzer in beweging te houden kan ik het afslaan soms voorkomen.
Op Uw vraag om naar de volgende gegeven te kijken, het volgende.
Logboeken:
toepassingen:waarschuwing-Userenv-gebeurtenis 1517

systeem: waarschuwing-TCpip- gebeurtenis 4226

Ik heb geen virus- adware of spyware. Ik draai regelmatig :Microsoft Anti Spyware , Hitman Pro pakket, CCleaner en AVG Edition virusprogramma.

Het besturingsprogramma is XP-home.

Ik hoop dat U aan deze gegevens wat heeft. Alvast bedankt voor Uw hulp.

Groetjes , Gerard.

laptop loopt steeds vast

Beste Bandit 123,
Bedankt voor Uw meedenken. Ik denk niet dat ik te veel aan heb staan i.v.m. het vastlopen.Want ik kijk regelmatig bij taakbeheer-processen, daarbij is het CPU-gebruik altijd vrij laag.Verder gebruik ik met het oog daarop altijd maar een programma tegelijk. Ook houd ik windows op pijl met regelmatig te kijken of er update's zijn en draai ik regelmatig de veiligheidsprogramma's.Ook defragmenteer ik regelmatig. Tijdens het draaien van deze programma's krijg ik ook nog wel eens een vastloper. In het logboek zie ik eigenlijk ook nooit duidelijke foutmeldingen. Als de laptop afslaat lijkt het of alles in een keer bevriest. Alleen met de aan/uit schakelaar kan ik hem dan uitschakelen en daarna weer direct opstarten. Dat vastlopen heeft er dan ook nooit toe geleid dat er gegevens verloren gingen. Dus vermoed ik toch een hardwarefout. Maar ja, hoe stel je dat met zekerheid vast ?
Iets aan onderdelen uitwisselen met zo'n laptop is op zich zelf al een crime(behalve dan de harde schijf) i.v.m. de compacte bouw. Ik heb aan de onderkant al eens alle schroeven verwijderd,maar dan nog was er geen beweging in te krijgen. En met grover geweld los je al helemaal niets op.
Je kan ook nergens een demontage-handleiding vinden.Dus blijft het een moeilijk probleem. Maar hopelijk zie ik het verkeerd en ligt de oplossing toch voor de hand.
Ik hoop met bovenstaande U wat meer inzicht in de situatie te hebben kunnen geven en hoop dat U mij toch nog op het goede spoor kan zetten. Als gepensioneerd instrumentmaker geef ik daarom de moed nog niet op.
Bij voorbaat mijn dank,Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan