laptop probleem (vreemde geluiden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeikoF

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Berichten
92
Hallo Allemaal,

Ik heb ongeveer 10 dagen geleden een laptop gekocht van sky bij dixons waar ik al gelijk problemen mee had omdat er een blokje van 4 pixels op elkaar defect waren. Teruggegaan en na veel trammelant kreeg ik een nieuwe. Ik kom thuis en de problemen beginnen eerst begint me voeding te zoemen eerst eventjes en na een paar dagen bleef ie zoemen tot nu aan toe nog steeds , daarna hoor ik om de 3 of 4 uur een vreemde harde TIK uit me laptop :confused: die ik nog steeds elke 3 a 4 uur hoor en ja me volume staat helemaal laag, en tot slot hoor ik nu ook nog is een soort geluid alsof er een magneetje ??? of iets omkeert of net alsof er een stukje ijzer over een ander stukje ijzer schaaft in me pc ik kan het niet goed beschrijven het duurt een halve seconde ofzo , niet zo een hard geluid maar is wel irritant en hoor het elk half uur ofzo en het begint steeds meer te worden. Dan zou je verwachten dat dixons hem omruilt maar wat blijkt ik heb 8 dagen omruil garantie. Dus ik dacht laat ik sky bellen na maar liefst 40 MIN. wachttijd en een gesprek met een of andere amateur die niet wist wat het probleem was kwam ie tot de conclusie dat ze hem op kunnen komen halen om te laten repareren en dat de reparateurs er wel achter kan komen maar dat gaat dan wel 14 dagen duren:confused: wat heel HEEL erg vervelend is want ik moet werken op me laptop en al die problemen voor maar liefst 1500 euro!! een schande!!!! dus ik hoopte dat iemand hier misschien weet wat die vreemde tik geluid is en dat andere geluid en of ik er zelf niet iets aan kan doen of ach ja ik weet het ook niet meer ik ben gewoon erg boos!!!!

thx anyway
 
Misschien is er iets met de ventilator in je voeding omdat dit eigelijk het enige onderdeel is wat in de voeding zou kunnen bewegen.

Ik weet niet of je handig bent met het uit elkaar schroeven van die onderdelen anders moet je eens bij een pc boer in de buurt langs gaan.
 
Omschrijf eens wat je aan het doen was als je die tikken hoorde.
Als het tijdens een (zeer)actieve periode gebeurt, kan het ook wel eens je hd zijn die de tikken veroorzaakt.
De helpdesk van de fabrikant moet dat toch aannemelijk weten.
Alleen de ventilator en de hd beschikken over intensief bewegende delen.
 
Is het niet een tik of klik die uit de luidspreker komt.

Herstart je pc in veilige modus, en kijk of je die klik(tik) dan nog hoort.

greetz Patrick
 
open de laptop iig niet of je bent je garantie kwijt ...
 
thx allemaal voor reageren,

het is 1 tik een harde tik net alsof er van binnen word geklopt en verschijnt om de 3 of 4 uur en komt zo te horen niet uit me luidspreker want het geluid staat laag oftewel bijna uit en het is juist in niet actieve periodes wanneer ie net is opgestart bijvoorbeeld of dat ik hem ff laat dan begint het met een harde tik en vervolgens krijg ik elk half uurtje zo een soort ??magneet??schaaf?? die geluiden krijg ik nu ook steeds constanter soms achterelkaar dan weer ff niet dat geluid duurt een halve seconde ofziets,hoort dit misschien bij de harde schijf ofzo?? wat me het meeste zorgen maat is die harde tik. Wat me opvalt is dat het minderd als ik juist wel actief bezig ben en als ik hem ff laat dan begint het weer met die harde tik en vervolgens die meer uhm tja hoe zal ik het noemen zachtere tikken ik snap het echt niet oh ja en zo te zien heb ik er nog een geluidje bij want ik merk dat als ik de usb scanner aansluit dat er dan een irritant piep geluid uit de usb poort?? komt :confused: echt heel irritant allemaal ik heb ook al bij sky geinformeerd over een vervangend model voor die 14 dagen maar dat kon niet :(

dit is trouwens het model wat ik heb misschien hebben jullie er wat aan ik hoop een oplossing te vinden of heb ik gewoon een miskoop gedaan? want wat moet er dan allemaal worden vervangen als ik terugstuur? me hd? me cooler? me usb port? anyway tx dit is de link ik heb het bovenste model http://www.sky.nl/uwpc1.asp
 
Laatst bewerkt:
ik zou er wat druk op zetten en dreigen ... dit kan niet !
 
Geplaatst door de jean
ik zou er wat druk op zetten en dreigen ... dit kan niet !

Hoezo niet?
Alles kan stuk gaan. Alleen is het vervelend dat het gebeurd.

Wanneer je een nieuwe auto koopt, en deze vertoont storingen, mankementen, dan krijg je toch ook geen nieuwe.
Alles is te repareren.

Greetz Patrick
 
Geplaatst door patrickt


Hoezo niet?
Alles kan stuk gaan. Alleen is het vervelend dat het gebeurd.

Wanneer je een nieuwe auto koopt, en deze vertoont storingen, mankementen, dan krijg je toch ook geen nieuwe.
Alles is te repareren.

Greetz Patrick
en dat wordt dat snel verholpen, wat hier gebeurt is aan het lijntje houden, sorry, als da mijn laptop moest zijn bleef ik in de winkel staan tot het probleem opgelost is ...
 
Geplaatst door de jean
en dat wordt dat snel verholpen, wat hier gebeurt is aan het lijntje houden, sorry, als da mijn laptop moest zijn bleef ik in de winkel staan tot het probleem opgelost is ...

Ik ben zelf automonteur, en geloof me, niet alle problemen zijn zo opgelost. ;)

Greetz Patrick
 
ik vind dit geval duidelijk een bewijs van slechte dienstverlening.
 
tja ik denk er nu dan tog maar aan om sky op te bellen voor die reparatie dan maar ff een andere oplossing zoeken voor me werk,,,,ik wil ook niet terug gaan naar dixons want de eerste keer dat ik daar was om hem om te ruilen heb ik die vent al bedreigd en wou die ook niet omruilen maar ik zei als ik geen nieuwe krijg pak ik hem zelf, en toen ging ie hem toch maar halen.: ) Maar aangezien de omruil garantie van 8 dagen al voorbij is ,is er een kans dat ik die vent een paar klappen geef als ie me niet helpt, dus hou ik het maar by sky en hopen dat alles goed komt dit is inderdaad een zeer slechte dienstverlening... zeer onprofessioneel ik kon me herrineren dat packard bell ten minste aan huis kwam binnen een paar dagen :D
 
Laatst bewerkt:
Nu raak je een gevoelige snaar bij me wat betreft Packard Hell.

Greetz Patrick
 
uhm ja het feit dat ze bij me langs kamen (packard hell:D ) was ook niet omdat ze op de koffie kwamen,. maar over service verlening was ik wel te spreken bij hun, ok me pc ging meerdere malen kapot :D MAAR ze waren er wel zo snel mogenlijk en alles verliep vlot iets wat ik van sky jammer genoeg niet kan zeggen ;)
 
Heeej Ijspeert, da's lang geleden.

Blijf je nog steeds lachen over Opels? :p :p

Greetz Patrick
 
voeding / hd

Een tik kan eventueel ook uit de speakers komen, zelfs als jij het geluid via de draaiknop uitzet. Eventuele geluiden die je systeem (moederboard) wil / kan maken komen desondanks er gewoon doorheen.
Andere 2 mogelijkheden is een fan van een koeler die om een of andere reden even vastloopt (de harde tik) en vervolgens weer op gang komt.
Laatste mogelijkheid is je HD, vooral omdat jij aangeeft dat het gebeurt in rustige periodes. De HD kan op stand-by stand gezet worden en voeding eraf kan (is niet goed) een harde tik veroorzaken; probeer eens de HD van alle energie-besparingsmogelijkheden af te zonderen en wacht af!

Ben benieuwd wat het echte probleem is / oplossing.

Oh ja, en wat een nieuwe kapotte auto betreft: verzeker 'm all-risk en rijdt 'm total-loss tegen een boom.
 
Re: voeding / hd

Geplaatst door Captain Schaap

Oh ja, en wat een nieuwe kapotte auto betreft: verzeker 'm all-risk en rijdt 'm total-loss tegen een boom.

Mag jij hem tegen die boom rijden hoor. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan