laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hallo,

Mijn laptop heeft het volgende probleem:

Als ik hem opstart(in de lader of er niet in) gaat hij aan, krijg geen beeld en hij gaat gelijk weer uit, om vanzelf weer opnieuw op te starten. Dit blijft hij herhalen en ik krijg m ook niet uit. Hoe komt dit, is het nog op te lossen?

Jasper

Wat doet hij, helemaal niks? Of wordt er toch een (korte) poging ondernomen het BIOS te booten en windows te starten?

Haal hem eens even helemaal van de stroom af (dus ook accu eruit) en laat hem even zo staan. Probeer ook even om hem aan te zetten. (dat lukt natuurlijk niet, want de accu is er immers uit, maar hiermee zorg je ervoor dat eventuele reststroom verbruikt wordt).

Kan je hem wel aanzetten zonder accu? Dus gewoon op netstroom?

Nee helemaal geen poging, ik laat de netstroom er al een tijdje af, had m alleen even een halfuurtje opgeladen om te kijken of ie t dan wel deed. Nu zonder stroom blijft ie opstarten en uitgaan. Ik zal de accu er even uithalen zoals je zei. Wat zou dit kunnen zijn denk je?

oja en dus gewoon op netstroom doet ie t ook niet..

Laatst bewerkt:
De accu is er uit en heb op t aanknopje gedrukt. Wat nu?

Het is een Acer Aspire 7520

Acer problemen hebben meestal met warmte te maken, werd de laptop erg warm toen hij nog wel werkte?

durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij viel het wel mee.. maar de problemen zijn precies hetzelfde als omschreven in dat andere topic wat ik net postte.

ik heb zelf ook een acer laptop en ik kan zeggen dat hij soms behoorlijk warm word. heb je soms nog iets gedownload of iets vreemds gedaan voor dat hij stuk ging?

acer aspire opstart probleem

heb zelf een 7220 aspire...2 jaar en 2 maanden oud...
heb hem helemaal als nieuw gekregen door 5 minuten werkje...
4 schroefjes en plaatje eraf halen aan de onderkant...beetje wringen is nodig...schroevendraaier in een gleuf zetten en beetje heen en weer wrikken..
als je op de ventilator kijkt...zie je 3 schroefjes....voorzichtig los maken...en ventilator even opzij leggen met kabel eraan laten..
je kijkt nu in een blokje koelribben...met borstel van scheerapparaat even door die gleufjes gaan...en dan krachtige stofzuiger op afstand houden...zie je alle rotzooi er mooi invliegen...geen spuitbus gebruiken,dan verplaats je het probleem naar binnen..
ventilator bladen even schoonmaken...met zelfde borsteltje en zuigen maar weer...spul terug monteren....en je weet niet wat je hoort...alles werkt weer als toen je dat ding kocht...ventilator springt haast niet meer aan...wel even luisteren met opstarten,dan moet ie even gaan draaien...
vanaf nu elke 2 maanden even hetzelfde herhalen...dan blijft ie netjes opstarten,en je films lopen als een trein...

eureka!!!!....

zal dit door een beetje stof komen, dat hij steeds zo raar aan en uit gaat? iedereen roept gelijk over chips op mn moederbord..
maar het is het proberen waard! laat je weten of t gelukt is:)

hete video kaart

stof en vet en haren kunnen veel problemen veroorzaken..
mijn aspire kwam niet eens meer door het bios heen...overigens soms wel,soms niet..
mooi mozaik scherm soms....
ik vermoed dat de videokaart een ander afsluitpunt heeft dan de processor...zal elkaar wel bijten..
heb een keer me laptop laten afkoelen,en geprobeerd op te starten,zelfs toen deed ie het niet meer.
was verbaasd...
na de koelribben te hebben schoongemaakt en de fan bladen,nooit weer problemen gehad...
2 jaar lang tijdens de garantie voor niks me zitten opwinden over windows en hakkelige videoos...
acer zou een klepje moeten maken dat makkelijker te openen is,en een borsteltje van 50 cent erbij moeten leveren..
elke 2 maanden even schoonmaken...die spuitbussen verergeren het probleem..

volgens mij is het een balans tussen de ventilator en de koelvinnen...hoe smeriger de koelvinnen, hoe harder de ventolator gaat draaien,en hoe meer stof ie aanzuigt..
en tegenwoordig worden er hele films in fullscreen gekeken,vooral op een 7220 met 17 inch scherm...veel warmte dus..

nogmaals...elke 2 maanden blijven schoonmaken...kan je laptop jaren langer mee....

Helaas, ik heb gedaan zoals jij zei en inderdaad er kwam een gigantische laag stof af. Maar bij het herstarten nog steeds dezelfde kuren, dus het zal toch echt aan t moederbord liggen. Toch bedankt voor je hulp, ik zal hier wel rekening mee houden in de toekomst!

oops....das jammer..
ik neem aan dat je hier op het forum schrijft op een andere komputer...
probeer het eens met een linux cd op te starten...
gebruik het gratis programma "macrium reflect" wat images maakt van je harde schijf,dat maakt ook erg simpele linux cd..
die kan je dan op je andere komputer maken,en in je laptop stoppen..
ik neem aan dat de stof wel het probleem was...
als je laptop niet opstart van een linux cd...dan is het zeker een hardware probleem ,denk ik..
niet te snel opgeven...het kan best dat je je laptop hebt zitten bakken en braden,maar je weet maar nooit..
sowieso,als het het moederboard is,kan je hem het beste bij grof vuil zetten...

Bekend probleem van de Acer 7520, kost je bij Acer een nieuw moederbord van ca.300 euro, maar er is hoop.

Je kunt de videochip laten "reflowen", zoals dat heet, en dan werkt het weer.
Kost ca, 50,- euro, alleen.... het is een noodoplossing. De laptop kan daarna gewoon weer 2 jaar werken, maar kan ook 2 maanden zijn.

hmmm,..
ik persoonlijk vind 50 euro best veel geld voor het bewerken van de chip met een gasbrander en dat je niet verzekerd bent van succes..
als je echt veel stof gevonden hebt,kan er nog meer aan de hand zijn...
probeer eens de geheugenchips aan te drukken...
een laptop die maanden lang slechte koeling heeft gehad...zoals met de meeste laptops die in de garantie termijn niet worden schoon gemaakt,gaat gegarandeerd kuren krijgen...

laat me het weten of het opstarten met een linux cd ook niet lukte...

hmmm,..
ik persoonlijk vind 50 euro best veel geld voor het bewerken van de chip met een gasbrander en dat je niet verzekerd bent van succes..
.

Dat kun jij wel vinden, maar ik zo toch al inmiddels al meer dan 10 laptops laten repareren, allemaal MET succes.

En het gaat niet alleen om de reflow (wat ook op de juiste temp en het juiste aantal minuten moet gebeuren) maar tevens het aanpassen van de koeling van de videochip.
Op basis van no cure no pay...
Maar ja, als jij het beter weet

sorrie mnmusic...
ik dacht dat je zelf schreef dat het 2 jaar goed kon gaan maar ook 2 maanden...kortom,je weet het dus niet..
iedereen moet die keus zelf maken..
hij schreef dat ie een gigantische laag stof vond...nou,dat is absoluut de oorzaak...
als je laptop vervolgens nog steeds in een opstart-afsluit lus blijft zitten,zijn er andere mogelijkheden..
pas als je alle gratis mogelijkheden hebt geprobeerd,zou ik er voor gaan betalen...

overigens respekt als je al 10 laptops hebt gerepareerd...dat doet acer je niet na..hehehe..

oops....das jammer..
ik neem aan dat je hier op het forum schrijft op een andere komputer...
probeer het eens met een linux cd op te starten...
gebruik het gratis programma "macrium reflect" wat images maakt van je harde schijf,dat maakt ook erg simpele linux cd..
die kan je dan op je andere komputer maken,en in je laptop stoppen..
ik neem aan dat de stof wel het probleem was...
als je laptop niet opstart van een linux cd...dan is het zeker een hardware probleem ,denk ik..
niet te snel opgeven...het kan best dat je je laptop hebt zitten bakken en braden,maar je weet maar nooit..
sowieso,als het het moederboard is,kan je hem het beste bij grof vuil zetten...

Ik zal het eens proberen, en kun je misschien een beschrijving geven van die chips aandrukken? Waar vind ik die?
Als deze 2 niet gelukt zijn laat ik m repareren..
Trouwens: hoe kom ik aan die linux cd? Of moet dat ook via dat macrium reflect?

Laatst bewerkt:
geheugen chips kan je wel herkennen,bij mij zitten ze onder hetzelfde klepje als de ventilator.
meestal 2 naast elkaar geloof ik..uitneembaar en vergrootbaar...overigens goed idee wat meer geheugen bij te prikken.
echt even linux opstart cd proberen...als je dan wel iets ziet op je scherm weet je dat het geen videokaart probleem is.

wil niet te negatief doen,maar heb slechte ervaringen met reparaties..
zou er wel bij blijven zitten als ze hem open maken..
en flink je opstart-afsluit-lus probleem googelen...bij sommige acers moet je de aan-uit knop een tijdje vasthouden...zulke oplossingen zijn gratis te proberen..
en veel problemen los je ook op door de batterij eruit te halen en dan op te starten...

het hele probleem zit hem in de verschillende systemen van videokaarten,gpu en processor en acer bios en windows..
allemaal reageren ze anders op hitte problemen...de een sluit af bij 80 graden,de ander bij 100 graden...enzovoort...

je probleem is absoluut begonnen met die gigantische laag stof...die is nu weg hoop ik voor je...
ook proberen binnen in de koelvinnen te borstelen...en te zuigen...

jouw opstart probleem kwam me zo bekend voor,ben er nog niet van overtuigd dat je moederbord kapot is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan