laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick 1

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
-Acer travelmate 4670
-winXPhome geinstalleerd wegens problemen met XPprof
-kan nu geen verbinding meer maken met internet en ook geen muziek afspelen
-apparaatbeheer gele vraagtekens bij overige apparaten

Kan iemand helpen s.v.p

Zonder meldingen weten we hier niet wat er misgaat. Wat gaat er mis dan bij het installeren van die drivers?
De drivers voor XP Prof en XP Home zijn hetzelfde, dus daar mag geen probleem zijn.

Drivers staan (o.a.) hier netjes bij elkaar.
Er zijn voor jouw serie blijkbaar meerdere fabrikanten mogelijk voor dezelfde functionaliteit (bijv. voor draadloos is een Intel én een Foxconn driver te downloaden), dus het kan zijn dat enkele drivers niet werken. Als die tóch installeren (maar dus niet werken), deze 'foutieve' drivers deïnstalleren via Configuratiescherm -> Software (als ze daar genoemd worden) vóórdat je een nieuwe variant driver uitprobeert.

Succes,

Tijs.

In apparaatbeheer staat er een geel vraagteken voor "overige apparaten"
- controllers voor massa opslag
- ethernet controlers
- PCI device -SM-buscontrollers
- videocontroller (VGA compat)
Bij eigenschappen geeft en telkens aan dat de drivers ontbreken.
Wanneer ik deze download (dwz via usb stick naar andere computer) worden ze niet geinstalleerd.
Mogelijk is dit een verkeerde methode?

Mvg,
Patrick

Ga eerst maar eens precies aangeven wat je doet nu.
Ik heb je de link gegeven waar alle XP drivers staan. Voor wat betreft de apparaten waar je nu nog vraagtekens hebt komen in aanmerking van die link:
Intel Chipset Driver 7.2.2.1006.zip
Conexant Audio Driver 5.10.0.5191.zip
Broadcom 4401 10-100LAN LAN Driver 4.28.0.0.zip
Broadcom 5789E GigaLAN Driver 8.27.1.0.zip
ATI VGA Driver 8.202.0.0.zip
Intel VGA Driver 6.14.10.4421.zip

En kom maar met duidelijk terugmeldingen, dus niet in de sfeer van "worden ze niet geinstalleerd." maar in de sfeer van:
Ik heb driver xxxx uitgepakt
Ik installeer die uitgepakte driver-software, en krijg een foutmelding die luidt: yyyy
[natuurlijk aangeven xxxx vervangen door de naam van (een van) de bovengenoemde bestand(en) en yyyy vervangen door de echte foutmelding die je bij installatie daarvan kreeg.

PS: Ik ga er hier wél vanuit dat je de laptop gekocht hebt met XP Prof erop, dus dat je niet óók nog een keer Vista 'handmatig' vervangen had door XP Prof.

Tijs.

1) de door u opgegeven drivers gedownload naar computer (vaste computer)
2) gecomprimeerde bestanden gebrand op cd
3) met deze cd naar laptop
4) bestanden uitgepakt
5) uitgepakte bestanden op bureaublad geplaatst
6) apparaatbeheer=> gele vraagtekens=> per catogorie eigenschappen=>stuurprogramma's zijn niet geinstalleer=>
klik op stuurprogramma's opnieuw installeren=>niet op internet=>zelfkiezen=>op onderstaande lokate zoeken:
D/Doc and Set./Eigenaar/Bureaublad

Ik hoop dat je hierm mee kunt helpen.
Alvast dank voor de moeite.
Patrick

Zo werkt het dus niet.

In de uitgepakte bestanden zitten gewoon .exe files, die je moet dubbelklikken en uitvoeren.

En let op ALS EERSTE de chipset drivers en pas daarna de rest

@mrmusic: Niet in alle .zip bestanden zit een .exe
Bijv. de Broadcom 4401 10-100LAN LAN Driver 4.28.0.0.zip, die bevat alleen de driver (maar wel in een submap uitgepakt), en niet een .exe om het te installeren.

Maar bijv. de Intel Chipset driver heeft inderdaad (ook) een .exe die gebruikt kan worden.

Tijs.

De Intel VGA driver ver 6.14.10.4421 kan ik niet installeren.
Fout melding: Een of meer bestanden die nodig zijn zijn beschadigd of ontbreken.

Patrick

Hoever sta je nu in het proces? Ontbreekt alleen de grafische (=VGA) driver nog? De rest doet het nu?

M.b.t. die VGA-driver: Download 'm eens opnieuw en/of gebruik de andere link ernaar toe: deze
Mocht je toch de ATI-driver nodig hebben en die zou vanaf die ftp-site ook niet werken of volledig zijn, dan is daarvan hier de alternatieve link.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Intel VGA driver kan ik niet installeren.
Verder is alles geinstalleerd ook ATI VGA driver.
Intussen is het geluid oke, internet kan ik op dit moment niet nagaan.

Patrick

Als je de ATI VGA driver hebt kunnen installeren, dan zal de Intel-variant dus niet van toepassing zijn op jouw pc. Die hoeft dan ook niet geïnstalleerd te worden, als er nu bij in Apparaatbeheer onder Beeldschermadapters netjes een ATI apparaat staat vermeld.

Tijs.

Oke dit staat er netjes in.
Bij overige apparaten blijven gele vraagtekens staan bij :
-controlers voor massaopslag
-ethernetconroller
-modem device definition audio bus
-Netwerkcontrolers

Patrick

Meld even terug van mijn lijstje wat je succesvol hebt kunnen installeren en welke niet. Wij kunnen dan (hopelijk) beoordelen welke drivers je nog moet (proberen) te installeren en hoe precies.

Om ons daarbij te helpen (=het bepalen welke drivers je precies uit het rijtje nodig hebt):
Start Apparaatbeheer
Dubbelklik "Controlers voor massaopslag"
Ga naar tabblad Details, en meld ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX etc. aanduiding die daar staat vermeld.
Doe hetzelfde voor de andere apparaten met een geel uitroepteken.

Succes,

Tijs.

En zijn de chipset drivers nu wel geinstalleerd? Volgens mij niet....

De chips set heb ik als eerste geinstalleerd.

Controller voor massa opslag:
PCIWEN_104C&DEV_803B&SUBSYS_00941025&REV_00\4&6B16D5B&0&4AFO

Etheternetcontrollers
PCIWEN_14E4&DEV_1654&SUBSYS_00941025&REV_03\4&B16D5B&0&00F0

Modem deviceon high definition....
HDAUDIO\FUNC_02&VEN_14F1&DEV_2BFA&SUBSYS_10250094&REV_0900&AFF89C6&0&0102

Netwerkcontroller
PCIWEN_8086&DEV_4222&SUBSYS_10018086&REV_02\4&20975680&0&00E1

merci,
Patrick

Controller voor massa opslag:
PCI\VEN_104C&DEV_803B&SUBSYS_00941025&REV_00\4&6B16D5B&0&4AFO
Dit is een Texas Instruments (TI) PCIxx12 Integrated FlashMedia Controller, oftewel de controller/cardreader voor je flashkaarten
Lijkt mij de 6 in 1 Card Reader 2.0.0.1.zip

Ethernetcontrollers
PCI\VEN_14E4&DEV_1654&SUBSYS_00941025&REV_03\4&B16D5B&0&00F0
Dit is een Broadcom BCM5705A2 NetXtreme Gigabit Ethernet
Ik neem aan dat 1 van de 2 broadcom drivers die je hebt daarvan de driver bevat.

Modem device on high definition....
HDAUDIO\FUNC_02&VEN_14F1&DEV_2BFA&SUBSYS_10250094&REV_0900&AFF89C6&0&0102
Dat is een Conexant HDAUDIO SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
Daarvan heb je ook drivers:
Conexant Audio Driver 5.10.0.5191.zip
en
Conexant Modem Driver 7.35.0.0.zip

Netwerkcontroller
PCI\VEN_8086&DEV_4222&SUBSYS_10018086&REV_02\4&20975680&0&00E1
Dit is een Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
hier drivers en utility. Let op: Waarschijnlijk moet je eerst een of ander schuifje of toetscombinatie gebruiken om draadloos 'aan' te zetten.

Succes,

Tijs.

Deze drivers heb ik, maar het probleem blijft.

Wat mij nu pas opvalt is dat er twee partities zijn , eennerzijds partitie C (acer) en anderzijds partitie D en het is deze laatste welke geformateerd is en dan werd windows XP home geinstalleerd.
Misschien is het best dat ik de computer formateer (C en D) en dan alles opnieuw installeer.

Patrick

Dat gaat je niet helpen m.b.t. de drivers, nietwaar? Als Windows ze direct meelevert, dan had je nu ook geen problemen gehad...

Is het je nog gelukt om enkele gele apparaten nu wél herkend te krijgen? En welke (nog) niet? Als laatste actie wil ik voor de overgebleven 'probleemgevallen' nog wel even wat dieper in die .zip bestanden duiken voor een specifiekere instructie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan