laptop probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaiseQualityNL

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2016
hoihoi, ik heb sinds kort (ik denk 3 maanden) een laptop bij de mediamarkt gekocht, nu doet hij het goed en wel alleen er zijn een paar (kleine?) probleempjes
dit is de laptop: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-rog-gl552vw-cn471t-1424255.html

Hier zijn de probleempjes:
Als ik netflix op groot scherm kijk, of op microsoft edge op youtube zit. krijg ik een gele waas over mijn scherm ( dit geld alleen voor het laptop scherm, met aangekoppelde schermen heb ik hier geen last van.)

Ook kan ik met deze laptop games goed draaien als League of legends, alles op very high en nog steeds 140 fps. black ops 2 enz enz.
Maar minecraft draait hij niet goed. als ik een normale wereld op start krijg ik maar een max van 25 fps?? zelfs met alle settings op het laagst.

dan heb ik ook nog dat ik als ik mijn lader uit mijn laptop haal, ik een vaste fps op games heb van 30. is dit normaal of?
zonder accu erin met lader heb ik hier geen last van.

dit waren mijn vragen

alvast bedankt

Hallo, Allereerst: u moet voor de grafische kaart niet de HDMI poort gebruiken.

Verder lijk mij dat de laptop op Power Saving modus staat ingesteld. Controleer en verander dit in zowel de beide Asus Commando Center power opties als bij de opties van Windows. In plaats van Power Savings moet er dan natuurlijk staan "high performance."

hallo, hoe bedoelt u voor de grafische kaart de HDMI poort gebruiken?

en er staat voor de rest nergens power savings, dit is het dus ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken dit specifieke model niet en er zijn verschillende van Asus Rog maar bij het zelfde type wordt via de HDMI poort alleen de ingebouwde gpu gebruikt en via de display poort de Nvidia grafische processor.

Als er nergens Power Savings staat, of Energie Opties, heeft u dan de drivers van de laptop geïnstalleerd of, zeg maar, meteen in gebruik genomen? Elke laptop heeft deze mogelijkheden. Misschien dat het boekje daarvoor even geraadpleegd moet worden.

nou ik kan wel bij de windows power save mode, die stond al uit. maar het asus command centre is nergens te bekennen, en ja alles is geinstalleerd want dit hebben ze bij de mediamarkt gedaan

Er wordt Asus Command mee bedoeld.

Best mogelijk dat niet alle utilities zijn voorgeïnstalleerd maar in de handleiding moet staan hoe Power Saving modus werkt en misschien dat er dan een ander lampje aan is. Het is altijd goed om op de Asus site uw laptop op te zoeken en te kijken bij ondersteuning of er meer software beschikbaar is en misschien nieuwere versies ervan.

minecraft low fps goeie laptop

oke, ik heb een probleem. dit is dat mijn laptop van een gtx 960 vidieo kaart maar ongv 60/70 fps draait op minecraft.
ik weet het probleem al, dit is dat minecraft mijn intel kaart pakt in plaats van de gtx.
hoe kan ik dit verandered? heb namelijk geen idee.

heb nog wel een screenshot als dit nodig is.

Probeer dit eens:

Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad en klik vervolgens op “NVIDIA Control Panel“. Als het NVIDIA Control Panel geopend is, dan ga je naar 3D Settings > Manage 3D settings. Nu kan je bij het tabblad “Program Settings” per programma instellen welke videokaart er gebruikt moet worden. Zoek in deze lijst Minecraft op en selecteer de optie “High-performance NVIDIA processor“. Als het goed is zal de laptop nu de volgende keer de GeForce videokaart gebruiken voor Minecraft

ik heb dit gedaan. het werkte iets anders maar kwam wel bij minecraft en dan krachtige nvidia processor, hij blijft de intel pakken??

edit: hij stond op automatische selectie (nvidia GPU)
veranderd naar krachtige nvidia processor.
blijft intel HD graphics houden

Laatst bewerkt:
Hoe weet je zo zeker dat het de Intel is?
Alleen door de FPS of ook daadwerkelijk gezien welke kaart/chip er draait?

Klik op Start en dan op Configuratiescherm. Selecteer Klassieke weergave links van het venster.
Dubbelklik op NVIDIA Configuratiescherm.
Klik op Weergeven en dan op Pictogram GPU-activiteit in systeemvak weergeven.
Klik op het nieuwe pictogram in het systeemvak. Een pop-up geeft de toepassingen weer die de NVIDIA-grafische kaart gebruiken. Als de NVIDIA-grafische kaart niet wordt gebruikt, wordt Geen weergegeven.

ik weet zeker dat het de intel is omdat als ik op f3 in game druk, er niet mijn nvidia kaart staat maar de intel graphics 530 ofzo.

er staat bij mijn configuratiescherm geen klassieke weergave

jazeker, adapter zit er aan

2016-03-07_15.58.06.jpg zoals je kan zien, er staat ook intel HD

ok im done, dit slaat nergens meer op. ik heb nu een manier gevonden om het met de grafische kaart te laten runnen, krijg ik nog minder fps? wat is dit man

ja heb die thread al een keer gelezen, alleen het probleem is niet meer dat mn nvidia kaart er niet bij werkt. alleen dat mn fps niet echt hoog ofzo worden

naja, rij wel een keer naar de mediamarkt en vogel het daar wel beetje uit, bedankt voor de hulp allemaan tho!
Zal nog even op die 90 fps moeten spelen, geen grote werelden voor mij ;P

Onderwerpen samengevoegd en berichten samengevoegd (in deze thread) en alles verplaatst naar de hardwarewsectie.

En dan nog dit:
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan